Wie nog meer moeder bij de bevalling?

<p>Hoi,<br /><br />zijn er meer op dit forum die overwegen hun moeder bij de bevalling te hebben? <br />Ik twijfel nog enorm, maar het lijkt me ook wel weer mooi en fijn als ze er bij is.</p><p>Ik heb een hele goede band met mijn moeder en het voelt wel heel vertrouwd. </p><p>aan de andere kant denk ik, het is iets intiems wat misschien juist fijn is alleen te doen met je partner. <br /><br /></p><p>Wat denken jullie??? </p>

Mijn zoontje is 6 augustus 2011 geboren en mijn moeder en schoonmoeder waren er beide bij schoonmoeder heb ik heel veel aan gehad pufte met me mee en alles haha me mams stond er gewoon een beetje bij maar toch was ik erg blij dat ze er was beide oma's hebbe hun kleinzoon geboren zien worden dat was gewoon heel speciaal ♡

Doen wat je wilt. Ik had m’n moeder erbij de vorige keer en dat was fijn, want zo kon zij met mijn man afwisselen. Ik heb er twee dagen over gedaan namelijk. Uiteindelijk heeft zij de foto’s gemaakt van onze eerste momenten met onze baby en die zijn ons erg waardevol.
Deze keer is het nog maar afwachten of we er iemand meer bij mogen hebben dan alleen onze partner (als je bevalt in het ziekenhuis dan toch).

In t ziekenhuis zal t wel uberhaupt geen optie zijn.. en thuis denk ik dat je er goede steun aan zou kunnen hebben als ervaringsdeskundige, alleen zou mijn man zich dan denk k wel 5e wiel voelen.. verloskundige/kraamhulp zijn er natuurlijk ook bij betrokken. Uiteindelijk moet je kiezen wat voor jou goed voelt en waarbij je denkt t meest te kunnen ontspannen!

De eerste keer was mijn moeder er per ongeluk bij. Ik vond dat zo fijn dat ze er de tweede keer ook bij is geweest. Als het ons een derde keer gegund is, dan wil ik het eens samen met mijn man doen. Kan ook dat ik daar tegen die tijd anders over denk

Ik zou hier absoluut niet voor open staan. Ik heb een goede band met mijn moeder, maar het kindje verwekken heb ik ook alleen met m’n man gedaan dus het op de wereld zetten ook :)

Ik zou me zelf onprettig gevoeld hebben met meerdere mensen erbij (ben 2 keer bevallen). Mijn moeder zou het overigens ook niet willen, ze wil mij niet met zoveel pijn zien.

Dit is mijn ervaring, iedereen moet natuurlijk kiezen waar die persoon zich fijn bij voelt. Denk daarbij momenteel wel na over de Corona regels, in ons ziekenhuis mag er Maar 1 persoon bij.

Ik persoonlijk zou het ook niet willen. Maar ik ben nu 4 weken geleden bevallen en de verloskundige enzo willen nu ook zoveel mogelijk beperkt contact. Neem aan dat als je partner erbij is je misschien wel 1 persoon extra erbij mag maar bij ons was het verzoek ook zo min mogelijk mensen erbij. Zelfs in mijn kraamweek mocht er eigelijk niemand komen. Wij hebben dit uiteindelijk gedaan nadat kraamzorg smiddags weer weg was.

Bij mijn eerste was m'n moeder (en schoonmoeder) er ook bij. Ik heb dat als heel prettig ervaren, mede omdat ik buik-, rug- en beenweeën had en mijn moeder en partner dus allebei aan één kant in m'n rug konden duwen. M'n schoonmoeder wist niet zo goed wat ze moest doen, dus die liep de hele tijd heen en weer met ijskoude washandjes. Ik vond het wel fijn dat zij als eerste hun kleindochter konden bewonderen! 
De tweede was afgelopen najaar, dus die heb ik alleen met m'n partner gedaan maar heb ondertussen wel regelmatig met m'n moeder en dochter zitten videobellen. 
Bij de derde aankomende zomer mag er naast m'n partner ook niemand bij zijn omdat het wederom een medische bevalling zal zijn en in het ziekenhuis is het dus niet toegestaan... Kan ze mooi weer op m'n dochter passen!

Terug
Bovenaan