Wie nog meer moeder bij de bevalling?

Ik beval sowieso in het ziekenhuis, want ben medisch. 
Ze vertelde me vorige week dat er 2 mensen bij mogen zijn.. er kan natuurlijk van alles veranderen nog ivm de Corona. 
Zo te horen dus erg verschillend :) ik heb gelukkig nog tijd om erover na te denken. 

Wel leuk om zo jullie ervaringen te lezen! Groetjes 

Bij mijn beide bevallingen (thuis in bad) was mijn moeder erbij. Bij de eerste om te ondersteunen bij de weeën (ze is acupuncturiste) en bij de tweede voor mijn dochter. Uiteindelijk sliep mijn dochter toen een heb ik weer veel aan haar gehad tijdens de weeën. Ik heb het als een prettig ervaren, denk wel dat het handig is om duidelijk te hebben wát ze gaat doen, anders staat ze er ook maar bij. Veel succes met deze beslissing!

Ik wil ook heel graag mijn moeder er bij en gelukkig vindt mijn man dat prima. Ik vind bevallen toch een beetje een vrouwe aangelegenheid.
En zo'n mooie gedachte dat de baby direct in zijn familie komt.
Mijn moeder is ziek en ik vind het ook fijn om zo'n moment met maar te delen, we zijn altijd twee handen op één buik geweest. Ik hoop echt dat de corona maatregelen er ruimte voor geven.

Ik heb een super band met mijn moeder, maar ik moet er niet aan denken dat zij bij de bevalling is hoor! hahaha
Het is zo n intiem en speciaal moment, ik vind dit iets voor de papa en de mama van de kleine. Daarbij zit je zo in je eigen bubbel met bevallen dat je soms niet meer merkt wie erbij zijn. Dus dan heeft het voor mij ook geen toegevoegde waarde als er meer mensen zijn, los van mijn vriend uiteraard :)! Ik vind het juist zo leuk om na de bevalling de familie te bellen met het mooie nieuws. Of video bellen ;)

Ik twijfel nog maar ben pas in oktober uitgerekend dus heb nog even de tijd om erover na te denken. 

Bij mijn eerste was ze er niet bij maar ze had toen wel een beetje door laten schemeren dat ze het graag wilde. Ik heb er toen niets mee gedaan omdat ik zelf nog totaal niet wist wat me te wachten zou staan. Aangezien de eerste bevalling snel en goed ging thuis sta ik er nu wel meer voor open en ik weet dat zij het heel graag zou willen. 

Terug
Bovenaan