Wie nog meer placenta aan de voorkant waardoor je weinig voelt?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn placenta blijkt aan de voorkant te liggen dus tussen mijn buik en baby in. Nu ben ik maandag 20 weken zwanger maar ik voel nog niet echt veel. Als ik hier dan lees dat mensen al schoppen ed voelen denk ik ojeee. Heeft ook met onze geschiedenis en nog mogelijke complicaties na de operatie te maken denk ik. Wie heeft dit ook of ook gehad?? Bij welke week voelde je echt duidelijk iets en wat voelde je dan?

lfs ing

Ik had daar ook last van...dwz dat je weinig voelt, werd er ook best onzeker van omdat mijn dochter eigenlijk vanaf week 19 constant aan het spoken was...
Weet het niet precies meer , maar ergens rond de 26-28 e week begon ik echt  veel en vaak  leven te voelen omdat ik te weinig ruimte begon te krijgen, daarvoor voelde ik het ook wel af en toe, maar niet genoeg om me echt zeker te voelen...

Nu benik ruim 37 weken en ligt mijn kindje de hele dag te rekken en strekken...dit wurm schopt niet echt, maar probeert languit te gaan liggen

Yvonne

Hoi hoi,

bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Precies achter mijn navel. Maar dat maakt voor deze kleine niets uit. die schopt zowat door mijn buik heen. Ik voelde hem met twaalf weken al bewegen. Maar dat komt ook omdat dit mijn derde zwangerschap is en ik het gevoel al heel vroeg herkende. Ik denk trouwens dat dit de eerste baby is die met gespierde kuiten wordt geboren. Vooral als hij de hik heeft gaat hij zowat door mijn buik heen. Ik ben nu precies 26 weken zwanger. Nog 98 dagen te gaan!!! Vanaf 22 weken begon ik trouwens enorm veel beweging te voelen. Daarvoor waren het meer plofjes.

veel liefs van Marloes

hoi hoi
hier nog een mama met placenta aan de voorkant bij mijn 1e zwangerschap en bij mijn 2e nou weer het is heel raar want elke keer als ik bij de vk of nou gyn kom zeggen ze zo wat een drukte maker en dan zeg ik merk er weinig van nou op het laatst voel ik hemn zeer duidelijk maar bij mijn 1e zwangerschap was ik ook constant onzeker door dat ik dacht dat de beeb weinig bewoog.maar dat was dus niet het geval eigenlijk. als je beeb wat grooter word zul je hem of haar ook wel duidelijker en meer gaan voelen.
groetjes alexandra

Hoi Inge.
Bij mijn eerste lag de placenta ook aan de voorkant, en ik begon idd ook pas laat leven te voelen, en toen het eenmaal zover was, eigenlijk ook alleen maar aan de zijkanten!
Nu ligt de placenta achter en voel ik echt voor allerlei schopjes..
Ik geloof niet dat je je daardoor zorgen hoeft te maken hoor! Geniet lekker van alles wat je voelt!!
Gr. Anne-Marie

Bedankt voor deze toch wel een beetje geruststellende berichtjes. Ik denk af en toe een plofje te voelen maar dan denk je.....zijn het darmen of niet. Het is ook erger geweest naar mijn idee. Het was toen anders en zat helemaal onderin. Kan het zijn dan mijn kindje nu meer achter de placenta zit dan toen?  
Ik ben maandag 20 weken en hoop heel snel heel veel meer te voelen!
lfs ing

Hoi hoi,
Ik had ook de placenta aan de voorkant liggen en voelde met 20 weken de baby voor het eerst. Ik heb het nooit zo heel heftig gevoeld, vriendinnen wilde altijd voelen maar dit lukte haast niet.
Soms voelde ik haar een tijdje niet en schoot dan enorm in de stres.
Op het einde van mijn zwangerschap heb ik regelmatig aan de ctg gelegen ivm weinig activiteit.
Nu is het een enorme druktemaker
Groetjes van Sharon mv Isabel (4.5 maand)

Hoi Inge,

het kan heel goed dat je je baby eerst meer onderin voelde. Je baby en dus ook je baarmoeder worden steeds groter waardoor je baby steeds meer plek heeft om tegenaan te schoppen. Het is ook nog vreemd omdat het je eerste kindje is, maar ik zou me geen zorgen maken. Bij de eerste voelde het bij mij ook als plofjes. Je kan je hand neerleggen op de plek waar je de plofjes voelt en dan een beetje duwen. Misschien probeert je baby je wel te begroeten door terug te duwen.

veel liefs van Marloes

Terug
Bovenaan