Wie nog meer placenta aan de voorkant waardoor je weinig voelt?

Goede tip! Ik zal het eens proberen met die hand. Net nu ik dacht ik voel helemaal niks meer heb ik gisteren en vandaag erg veel gevoeld. Ik voel het kindje draaien en als ik dan mijn hand op mijn buik leg dan voel ik een lichaamsdeel tegen mijn buik duwen. Het is dan ff op 1 plek hard en ernaast niet. Het zijn dus nu ineens minder plofjes en kriebels maar meer draaiingen en schopjes. Elke keer als ik iets voel ben ik heel erg opgelucht. Er gebeurd ook zomaar uren niks dus die geruststelling af en toe heb ik echt ff nodig.
lfs ing

Hoi Inge,

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant..en idd voel je hem dan heel laat..
Ik ben morgen 23 weken zwanger, en heb het afgelopen donderdag pas voor het eerst gevoeld.. kleine plofjes...
Naarmate je verder in je zwangerschap bent ga je het wel meer voelen..
Voor nu is het best wel balen.. vind ik... Wil zo graag het voelen, maar voel het nog amper.
Maar, gaat goed komen!

Lfs,
Janet

Hoi Inge.
Begrijpelijk dat jij je zorgen maakt!!
Ik had ook mijn placenta aan de voorkant en voelde pas rond de 26-ste week iets,maar dat konden ook mijn darmen zijn zo weinig. Op de pretecho zag je hem rond springen maar ik voelde echt bijna niks. Ik was ook altijd weer blij als ik het hartje weer hoorde bij de verloskundige. Elke avond in bed handen op mijn buik maar echt zo minimaal.
Ik begon pas na 30 weken echte schopjes te voelen maar Teun is met 34 weken geboren dus heel lang heb ik er niet van kunnen genieten. Nu is hij zo actief dat we  hem s`nachts moeten inbakeren. Geniet van elk moment!!! Heb je het allemaal een beetje kunnen verwerken wat er is gebeurd? Ook lichamelijk?
Groetjes Mikkie. (mama van Teun 18-12)  

Hallo Inge,
Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Ook ik heb mijn placenta aan de voorkant en voelde pas ruim na 20 weken (23 of 24 geloof ik) wat beweging. (Heel irritant als iedereen al vraagt: voel je al wat bewegen?) Ik voel nu wel regelmatig beweging, maar veel minder duidelijk dan anderen waar de placenta anders ligt.

Volgens mijn verloskundige hoef je er echt geen zorgen om te maken. Ik ben nu 34 weken en zelfs als ik nu een dagje geen beweging zou voelen is dat volgens haar geen reden tot ongerustheid.

Wat ik trouwens in de eerste periode heb gedaan, is een doptone aangeschaft (gewoon kijkshop). Dan luisterde ik naar het hartje en was weer helemaal gerust. Ik weet dat de meeste verloskundigen er niet blij mee zijn als je zo'n doptone aanschaft, want als je dan de harttoon niet kunt vinden, bel je  ze in paniek op. Ik kon alleen wel iedere keer prima het hartje horen en vond het juist heel geruststellend.

Groeten,
Mirjam

Hoi allemaal,

Ook ik heb de placenta aan de voorkant liggen. Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger (eerste kindje) en voelde eigenlijk pas echt iets 'groots' in week 25. Toen voelde ik de baby draaien namelijk, 2 x op diezelfde dag. Dat was een erg apart en bijzonder gevoel. Verder heb ik voor die tijd af en toe wat 'plopjes' gevoeld. Daar had ik wel duidelijk een gevoel bij dat het niet de darmen waren maar de baby. En die plopjes voel ik nu ook heel af en toe, en alleen 's avonds trouwens. Bij mij is het dan wel ook zo dat als ik mijn hand dan op die plek leg, dat ik het dan meestal daarna weer eventjes voel op diezelfde plek. Op de 20 weken echo was de baby overigens lekker wild hoor, alleen voelde ik dat dus niet. Maar dat is dus helemaal niet vreemd als de placenta zo ligt, zei de verloskundige me.

Groets, Sara

Hoi inge,

Hoe is het trouwens met jullie???
Was al ff niet meer hier geweest vandaar!!!
FF over je placenta, heb dit ook en voelde ook niet echt veel in het begin, je wordt er best onzeker door maar op de echos was telkens genoeg beweging!! Sinds de 26wk voel ik steeds meer omdat de schopjes steeds harder worden en de baby groter wordt, nu ben ik al 36wk en de baby zit heel hoog tegen de ribben te douwen das niet zo fijn doet echt soms pijn, maar ja is ook een groot kindje zeggen ze!!!
Nou als je het echt niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken zeker met jullie achtergrond!!!
Succes nog meid!!!

Liefs sandy 36wk en 1dag

Hoi Sandy,

Lief dat je naar ons vraagt. Met ons gaat het goed. De zwangerschap is heel spannend en elke echo dat het goed gaat is een hele opluchting. Het verlies van ons kindje is heftig maar we proberen ook te genieten van de zwangerschap die is overgebleven. We hebben inmiddels toch ook maar wat dingen besteld met lange levertijden zoals het kamertje, de box en de kinderwagen. Het voelt raar om dit te bestellen maar we willen positief en vooral vooruit denken. Donderdag hebben we de 20 weken echo en wordt er gekeken naar afwijkingen. Ik ben vandaag trouwens precies 20 weken dus op de helft. Elke week is er nu dus een!
lfs ing

Terug
Bovenaan