wie nog meer voor nummer 2 !!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal.
mijn zoontje is 19-12-2007 geboren.
wil alleen heel graag weer.
hoe veel tijd hebben jullie gewacht, of gaan jullie wachten.
en hoe lang doen jullie gemiddeld over zwanger worden.

xxxxx martine

Hoi Martine,

Ik kom hier ook maar weer eens rondneuzen op het zwangerforum, want wij hebben besloten ook voor een tweede gegaan. Onze dochter is van 01-02-07 een echt handenbindertje. Dus heeft het even geduurd voor dat wij voor een tweede gaan.

Deze maand hebben we al wat geoefend maar vanaf de volgende NOD ga ik het echt bijhouden.
Met ons 1e kindje heeft het toch wel een jaar geduurd voor ik zwanger was.
Ben benieuwd hoelang het dit keer gaat duren.
Succes met het klussen!

Groetjes Janine  

hai.
dit is ook mijn 1e dag weer op het jg forum.
bij sem was ik hier vannaf 2 maanden zwanger ofzo.
van najaar 2007 moeders heb ik een eigen forum opgericht.
en van 07 mamma's zit iedereen daar.

ik ga snel voor nummer 2, maar niet zo snel als jij.
ik heb 10-10 mijn borstverkleining.
daarna herstellen, en dan ga ik er weer voor, of nou ja WIJ.

xxxxx

Maar die van Janine is al anderhalf
Hihi.. denk dat je febr '08 gelezen heb.

Maar wel weer spannend joh! leuk..

Ik heb er met mijn zoontje vijf maanden over gedaan. Die is van maart 07.
en nu ben ik in de 1ste ronde zwanger van de tweede beeb! dat was dan wel even een verrassing. ik had eigenlijk gedacht dat het wel iets langer zou duren.

Liefs Jazzie

Hoi Martine,

we gaan nu ook voor een tweede wondertje. Ons zoontje is van april 2007. En we zitten nu in ronde twee. Vond het wel  een lastige keus  om voor een tweede te gaan. Begrijp me niet verkeerd, hoor! We hadden allebei al gauw zoiets van hopelijk blijft het niet bij 1 (want je hebt het niet voor het zeggen), maar we wilden eerst nog genieten van onze kleine. Twee maanden terug hebben we echt besloten om het een kans te geven.
Ik wilde aan de ene kant wel, het is toch heerlijk nog zo'n kleintje en het zwanger zijn. Aan de andere kant bleef er van alles door m'n hoofd spoken: kan onze eerst dan al over in een groot bed (zie het niet zo zitten om twee ledikantjes te hebben) en is hij dan al zindelijk (want twee kinderen verschonen en twee commodes lijkt me ook niks), hij wil dan toch niet meer in een kinderwagen? (of moeten we zo'n duo of kiddyboard kopen?). Allemaal dingen waar ik me zorgen over maakte. Op een gegeven moment had ik zoiets van we gaan er voor mijn eigen 'bezwaren' in de lucht gegooid.
Er zijn meer mensen die het zo ook redden, dus waarom ik niet!
Het is toch ook leuk om niet teveel leeftijdsverschil er tussen te laten, kunnen ze elkaar ook vermaken.

En daarom hoop ik gauw een positieve test in handen te houden.

Liefs,

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier (heb al wel vaak iets meegelezen maar nog nooit gereageerd). Wij zijn ook aan het klussen voor onze 2e. We zitten inmiddels in ronde 3. Van ons dochtertje was ik in ronde 1 (zelfs maar een keer 'onveilig' geklust) zwanger. Ik was er dus nog niet helemaal op voorbereid (had echt zoiets, dat duur minstens een jaar!) Daarna best wel een pittige zwangerschap gehad. Onze dochter is in april 2006 geboren en ik heb daarna een postnatale depressie gekregen. Ik heb dus heel sterk het gevoel gehad dat ik vanaf het begin van de zwangerschap wel bijna 2 jaar niet mezelf ben geweest. Ik ben ook heel lang aan het twijfelen geweest of ik wel voor een tweede wilde gaan. Op zich wilde ik wel altijd heel graag 2 kindjes maar ik zie nu best wel op tegen de zwangerschap en de tijd daarna. Uiteindelijk gaan we er toch maar voor, want we wilden eigenlijk het liefst niet meer dan 3 1/2 jaar tussen de kindjes (gaan we waarschijnlijk al niet meer halen, of ik  moet nu snel zwanger raken). Het is voor mij dus allemaal wel heel dubbel, aan de ene kant wil ik graag zo snel mogelijk zwanger raken en aan de andere kant zie ik er heel erg tegenop.

Nou, dit was mijn verhaal in het heeeeel kort, en nu maar afwachten (ik heb mijn NOD dit weekend)..

N.

Hoi n1979,

wilde even reageren op je postnatale depressie. Wist je dat dat te voorkomen is?
En wel door de juiste hoeveelheden vitaminen die je opneemt en binnen krijgt. Bij een homeopaat kun je laten testen of je alle stofjes genog op neemt. En een osteopaat kan er juist voor zorgen dat je opname verbeterd. En je moet er  natuurlijk voor zorgen dat je gezond leeft. Het is interessant op het boek gezond zwanger van Jaap Huibers te lezen. En zijn boek postnatale depressie, minder psychisch dan u denkt!
Je moet je niet verplicht voelen, hoor, wil je gewoon wat aanreiken.

Liefs,

Hallo Martine,

Onze dochter is van 14-12-2007 en wij willen ook weer voor een 2e gaan. Wacht momenteel op de rode duiveltjes en dan gaan we voor het echie klussen om het maar even zo te zeggen

Terug
Bovenaan