Wie o wie een goeie tip!!!!

<p>Mennnn ik heb pas ook al een topic geopend over dat mijn dochtertje de hele dag door zo’n enorm kreunend geluid maakt ze wilt al van alles en lukt haar nog niet en heb het idee dat ze daarom boos word! Ze is 4,5 maand oud en het lijkt met de dag erger te worden ook met de fles van 19.00 zoveel woede door dat ze moe is en huilt dan steeds en word driftig drinkt weer even en weer driftig en huilen en zo gaat dat de gehele fles!</p><p>Heeft iemand tips??!</p><p>Is dit een fase ? Dacht dat die sprong heftig moest zijn maar daar is ze juist uit haha!</p><p> </p>

Hallo Chantal,
Ik las je bericht. Je zegt dat het lijkt alsof ze vanalles wilt, maar het haar niet lukt. Wat bedoel je dan met vanalles? Draaien, rollen, kruipen, zitten? 
Slaapt ze wel goed, omdat je zegt dat het lijkt alsof ze moe is tijdens de fles. 19.00 is dan ook wel zo’n tijdstip hè, dat het echt nog even wakker houden is tot de fles. Misschien doordat ze al meer beweegt en dus meer energie verbruikt dat ze meer slaap nodig heeft? 
Ik hoor graag van je! 
Liefsx

Ik bedoel inderdaad dat ze continu probeerd om te rollen. Ze wilt rechtop zitten probeerd dan ook elke keer met haar hoofd zich zelf rechtop te krijgen.
Maar het lukt haar allemaal niet.
Ja ze is ook erg moe maar dat was ze eerst ook en ze gaat niks later naar bed dan bv twee weken geleden toen was er niks aan de hand dronk ze lekker rustig haar flesje viel tijdens die fles bij je in slaap.
Ze maakt ook hele tijd een bruggetje met haar rug. 

En is het iets waar je haar mee kunt helpen? Klinkt inderdaad als frustratie. 
Zelf zitten is nog wel erg vroeg lijkt me, maar je hebt ook van die stoeltjes waarin ze rechtop zitten? Van Bumbo bedoel ik. Kan ze mee op de grond zitten. Met het juiste speelgoed erbij kan ze lekker een tijdje rechtop spelen. Dan vind ze het erna misschien ook wel fijn om weer even te liggen. Is al best vermoeiend op deze leeftijd. 
Met de fles weet ik niet of ik je goede tips kan geven. Misschien als ze wat meer zit dat ze dan smiddags meer slaapt en het langer volhoud? Of je haar fles iets eerder kunt gaan geven? Of proberen het laatste kwartier voor de fles lekker met haar samen rechtop zitten en spelen, of oefenen omrollen. 
Succes!

Hoi , mijn dochter heeft het ook een tijdje gehad dat ze driftig halverwege de fles stopte en haar hoofd wegdraaide. Later kwam ik er achter dat ze de melk niet goed meer er uitkreeg zo snel als ze wilde een andere speen was de oplossing. 

Herkenbaar. Ons zoontje had die frustratie ook heel erg als kleine baby. Een kennis omschreef het eens (vond ik heel passend bij ons zoontje) als 'een baby die geen baby wilde zijn'. Wij hebben hem vooral gestimuleerd om zelf te gaan rollen etc, soms heeft een kind die frustratie 'nodig' om nieuwe dingen te leren. Hij ging er iig vol voor. Frustratie werd minder iedere keer als hij weer iets meer kon. Vooral toen hij met 6 maanden kon tijgeren en zelf kon zitten werd het veel beter en vanaf 8 maanden (toen kon hij overal gaan staan) was het helemaal over. Speciale stoeltjes enzo worden afgeraden voor de rug, dus dat hebben wij nooit gedaan. Mijn advies is dus (als dit idd het probleem is en niet bijv voeding); accepteren dat het nu even zo is, veel liefde geven en blijven motiveren in haar ontwikkeling. 

Ja ik gebruik de m speen en deze was altijd prima voor haar dus dan zal het toch niet opeens niet meer goed zijn??
Maar ga het zeker proberen..
Maar dat enorme kreunen ja het zal normaal zijn maar heb jaren in de kinderopvang gewerkt en heb toch weinig kinderen dat zo horen doen haha!
Maar dat is ook wel herkenbaar voor andere ?

Ik denk niet dat het de voeding zal zijn want ze zit al helemaal aan de speciale voeding ( neocate ) en dat gaat juist heel goed.
Het blijft natuurlijk gissen maar denk dan ook weer als het wel aan de voeding zou liggen door kramp etc zou ze ook wel echt huilen denk ik?
Het is nu echt brommen grommen kreunen wanneer ze verveeld is 

Terug
Bovenaan