wie o wie

Hallo allemaal ,

wie gaat er minder werken of helemaal niet meer werken ?

en hoeveel dagen gaat jullie naar een creche of naar de oma(s)?

ik ben  12 weken zwanger van me eerste , dus alles is nog super nieuw voor mij

Groetjes
es

Hi,

Ik ben niet van plan minder te gaan werken, ik vind mijn werk veel te leuk! Wel is het stressvol, ik zal moeten nadenken over hoe ik dat kan verminderen denk ik. Ook wil ik tegen die tijd overleggen of ik mijn aanstelling van 4 dagen ook echt op 4 dagen kan invullen, in plaats van zoals nu verspreid over 5.

Ik werk kantooruren, mijn vriend begint meestal later en werkt 's avonds nog wat. Ook werkt hij wel eens thuis. Samen kunnen we denk ik wel een aardig 'rooster' maken.
Mijn ouders wonen in het buitenland en die van m'n vriend een half uur verderop. Niet echt ideaal dus wat dat betreft, we zullen niet onder de creche uit komen denk ik! Vind ik ook helemaal niet zo erg hoor, een kind hoort te leren met andere kinderen te spelen e.d. vind ik.

Succes met nadenken, je hebt nog even om te beslissen!
xx Floppie

Hallo,

Ik werk nu 4 dagen en ben van plan dit ook te blijven doen. Zit zelf je denken aan een creche hier in de buurt, er zit er eentje bij de lagere school, dus dan is de overstap naar school misschien makkelijker. Ben wel benieuwd hoe dat gaat met schooltijden enzo, maar ja, dat is nog ver vooruit!
Eerst maar eens lekker genieten van alles. Ik ga wel binnenkort al informatie opvragen. Heb gehoord dat je er niet te lang mee moet wachten, vanwege de wachttijden soms ook.

Succes met nadenken.

Hallo,

Het is heel persoonlijk voor iedereen.
Ik werk 2 om 3, waarvan de 3de dag op de zaterdag zodat onze zoon maar 2 dagen naar de opvang hoeft. Op zaterdag is het papadag en die 2 hebben dan zoveel plezier.
Nummer 2 is nu onderweg en die gaat straks 2 dagen naar het KDV.
Mijn moeder is fisiek niet in staat om vast op die kids te passen en mijn schoonmoeder leeft helaas niet meer.
Onze zoon zit nu ook op school en gaat dus naar de naschoolse opvang, maar ook op het KDV heeft hij  nooit problemen gehad. Ging er met veel plezier heen. Dat scheeld een hoop. Wat ik wel veel heb gezien is dat de ouders er vaak meer een drama van maken dan de kinderen en dat daardoor de kinderen weer overstuur raken.
Mijn man neemt als het het finacieel toelaat en weer mogelijk is een jaar lang 1 dag ouderschapsverlof op.Ik ben erbij met een eigen bedrijfje begonnen vanuit huis en kan dat dus mooi  combineren voor weer wat extra's.
Want ondanks dat ik van mijn werk hou en niet zou willen stoppen, mijn kinderen zijn het belangrijkst.
Een vriendin zei ook dat ze 4 dagen wou blijven werken en dan gaan de kids naar ouders en schoonouders, maar het begint nu toch steeds meer te knagen bij haar dat het toch wel wat veel is.Ze mist te veel van de ontwikkeling en er gebeurd zoveel als ze zo klein zijn en daarna trouwens ook hoor.
Ik zou het niet willen missen(en dus niet van een ander willen horen wat mijn moppie allemaal kan)
Nou succes met de beslissingen die moet nemen.

Evelien

Ik ben, toen ik bevallen was van de eerste, van fulltime naar parttime werken gegaan, 3 dagen in de week. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opa's en oma's en 1 dag naar het KDV. Nr. 2 gaat hetzelfde doen. Wel is het zo dat als de opa's en oma's aangeven dat het te zwaar wordt, wij een andere oplossing zullen zoeken.

Hoihoi,

Ik ben van 32 uur werken naar 20 uur gegaan. 2 om 3 dagen. M'n man is 1 dag in de week thuis de andere dag gaat hij naar een oppas en in de week dat ik 3 dagen werk gaat hij 1 dag naar het kdv. Dat wil ik graag gaan uitbreiden, want de tweede is opkomst en dan wil ik alles kdv. Dit omdat ik ook nog een dag in de week op het kindje van de oppas pas (wisselsysteem zodat het niets kost) maar dat zie ik straks niet meer zitten en dan is het kdv goedkoper en de oudste heeft het er ook erg naar zijn zin. De wachtlijsten zijn alleen wel verschrikkelijk lang hier dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

Als ik jou was zou ik wel vast gaan informeren bij kdv's in de buurt zodat je snel op kunt geven als je daarvoor kiest! Heb gehoord van wachtlijsten tot 19 maanden lang!

Groetjes,
Jo

Hallo.

Ik werk nu nog 36 uur (ben nu 22 wkn zwanger) en ga na mijn verlof 27 uur per week werken, (3 x 9)  namelijk de maandag, woensdag en vrijdag. Mijn man werkt nu ook 4 x 9 uur en zal dat blijven doen. Hij is altijd op de woensdag vrij dus dan blijft de kleine gewoon thuis. Onze zoon gaat dan op de maandag en vrijdag naar het kinderdagverblijf (waar ik zelf werk alleen dan de vestiging 5 minuten verderop). Mijn stiefvader is elke vrijdag vrij en mijn moeder binnenkort ook elke vrijdagmiddag. Zij werken allebij 40 uur per week dus word de vrijdag geen vaste "opa en oma dag". Ik vind het veel leuker dat ze een keer zeggen van "Zullen we vrijdag met de kleine naar de dierentuin gaan?" ofzoiets. Een kennis van mij werkt 3 dagen en de kleine gaat elke dag ergens anders naar familie. Doe mij  maar gewoon 2 dagen kdv!
Zoals gezegd: beslis snel want de wachtlijsten zijn erg hoog! Ik had daar gelukkig geen last van aangezien de kleine bij mijn werk komt.

Groetjes Eva

Hallo,

Ik ben fulltime huismoeder. En daar heb ik geen moment spijt van gehad.
Tuurlijk, soms was het best zwaar, en wilde ik ook weleens even eruit, maar toch, nu ze alledrie op school zitten kijk ik met een dankbaar gevoel terug. Als ik nu niet zwanger zou zijn zou ik best wel weer gaan werken, maar ik ben nu 33 weken zwanger van onze vierde, en daar wil ik ook weer elk moment van de dag van gaan genieten!

Terug
Bovenaan