wie o wie

Ik ben toen ik de eerste kreeg minder gaan werken. Werkte eerst 30 uur, toen 20 uur (2 om 3 waarvan dag 3 een zaterdag was). Ik ben 1,5 jaar geleden ander werk gaan doen en daar werk ik nu 3 dagen in de week (omdat ik er anders helaas financieel te veel op achteruit ging). Maar het liefst zou ik 2 dagen in de week willen werken. Dat zou ik helemaal perfect vinden.

Ook hier een thuisblijfmoeder. Mijn man heeft een goeie baan en ik ben al gestopt met werken toen we probeerden zwanger te worden. Mijn moeder en zus waren enorm ziek van de zwangerschap in het begin en later zwangerschapsvergiftiging. Ik wilde gewoon rustig aan kunnen doen. Het was in een keer raak (dit is nu mijn tweede zwangerschap en was ook in een keer raak) en ben ook behoorlijk ziek geweest, moest vanaf week 22 plat liggen en heb zwangerschapsvergiftiging gehad, dus ik was maar wat blij me die keuze!

Thuisblijfmoeder is niet zo relaxt als veel mensen denken. Je bent alleen nog maar 100 % met je kindje bezig en er blijft geen tijd voor jezelf over. Ook dit brengt stress met zich mee. Soms heb ik best wel zin om weer te werken, zodat ik even het huis uit zou kunnen. Het idee dat thuisblijfmoeders de hele dag kopjes thee zitten te drinken gaat dus zeker niet op, het is ook gewoon een 'baan' om de hele dag voor je kindje te zorgen.

Maar ik zou het niet anders willen en ook voor deze uk blijf ik thuis (de oudste is 2 jaar en 2 maanden als haar broertje/ zusje geboren wordt). En ik blijf thuis tot ze allebei naar school zijn.
Ook daarna zorg ik er voor dat ik zelf naar school kan brengen en ophalen. Werken gebeurd dan in de tussentijd. Ik ben fotograaf en zou dan weer voor mezelf gaan werken, dus kan ik mijn eigen tijd indelen. Bovendien wonen opa en  oma in de buurt, dus die kunnen altijd even invallen en dat doen ze met liefde!

Groetjes, Marisa

Ik werk nu 40 uur en ga terug naar 24 uur werken ALS mijn contract verlengd wordt.
Mijn jaarcontract loopt af in me zwangerschapsverlof en met de kredietcrisis weet ik nog niet of mijn contract wel verlengd gaat worden.
We staan wel al ingeschreven bij meerdere kdv.

Als je jullie baby wil inschrijven bij een kdv moet je opschieten, de wachtlijsten zijn onwijs lang.

Ik ging bij de laatste inschrijving rondkijken en ik was toen 16 weken zwanger en er wordt toen al gezegd dat ik eigenlijk te laat was.
Zodra je weet dat je zwanger bent moet je je eigenlijk al in laten schrijven.

Klopt!   De wachtlijsten bij kdv zijn lang. Het voelde voor ons ook super raar en eigenlijk niet goed, maar toch hebben wij ons al ingeschreven toen ik nog maar 5 weken zwanger was. Bizar inderdaad en het is maar een gekke wereld, maar wij dachten: dan is dat maar geregeld en uit ons hoofd. En gelukkig hebben we nu een plekje voor ons kindje en ik ben nu 17 weken zwanger. Weer een zorg minder.

Ik heb trouwens al een kindje en ben toen ik hem kreeg van 32 naar 24 uur gegaan (3 dagen: 1,5 kdv, 1 dag oppas, 0,5 dag papa thuis). Het voelt goed en het is allemaal prima geregeld. Straks wil ik het liefste 20 uur gaan werken, verspreid over 3 dagen, zodat ik mijn zoontje naar school kan gaan brengen en zodat hij maar 1x naar de bso hoeft. Kijken of dat gaat lukken allemaal. Maar eerst ga ik ouderschapsverlof aan mijn zwangerschapsverlof plakken. Ok, we zullen het eventjes met minder geld moeten doen, maar hopelijk brengt het ook een hoop rust en dat is mij veel meer waard dan geld.

Succes met je keuzes wat betreft het aantal werkuren. Ik ben overigens ook heel blij dat ik nog werk, want fulltime-moederen is niets voor mij. Ik vind het heerlijk thuis bij mijn kindje, maar ook heel erg lekker om af en toe te werken. Zo lekker om dan je kindje weer op te mogen halen. En zeker nu hij iets groter wordt, beleeft hij op het kdv zoveel leuke dingen en heeft hij vriendjes genoeg. Dat zou ik niet meer van hem af willen nemen. Maar ook dat is een persoonlijke keuze en respect voor alle thuis-blijf-mama's hoor!!

Suus

Ik werk momenteel 36 uur (40 uur met ADV) en ga straks 32 uur werken. Daarnaast neem ik voor een periode van ruim 2 jaar 3 uur ouderschapsverlof op en kom dan op 29 uur. Ik zal 4 dagen gaan werken en kan de 3 uur flexibel opnemen. Op die manier kan ik af en toe een dagje extra nemen of ergens een paar uurtjes.  Ook wel lekker om  deze tijd af en toe echt aan mezelf te besteden.  Mijn vriend blijft ook een dag thuis en daarom zal onze kleine 3 dagen naar de creche gaan.

Of het gaat bevallen weet ik niet we zien het wel.

nou allemaal heel erg bedankt , ik ga lekker drie dagen werken ....en de rest naar de oma's ( want die willen ook heel graag ) en 1 dagje naar de opvang.....

groetjes
es

Terug
Bovenaan