Klopt! De wachtlijsten bij kdv zijn lang. Het voelde voor ons ook super raar en eigenlijk niet goed, maar toch hebben wij ons al ingeschreven toen ik nog maar 5 weken zwanger was. Bizar inderdaad en het is maar een gekke wereld, maar wij dachten: dan is dat maar geregeld en uit ons hoofd. En gelukkig hebben we nu een plekje voor ons kindje en ik ben nu 17 weken zwanger. Weer een zorg minder.
Ik heb trouwens al een kindje en ben toen ik hem kreeg van 32 naar 24 uur gegaan (3 dagen: 1,5 kdv, 1 dag oppas, 0,5 dag papa thuis). Het voelt goed en het is allemaal prima geregeld. Straks wil ik het liefste 20 uur gaan werken, verspreid over 3 dagen, zodat ik mijn zoontje naar school kan gaan brengen en zodat hij maar 1x naar de bso hoeft. Kijken of dat gaat lukken allemaal. Maar eerst ga ik ouderschapsverlof aan mijn zwangerschapsverlof plakken. Ok, we zullen het eventjes met minder geld moeten doen, maar hopelijk brengt het ook een hoop rust en dat is mij veel meer waard dan geld.
Succes met je keuzes wat betreft het aantal werkuren. Ik ben overigens ook heel blij dat ik nog werk, want fulltime-moederen is niets voor mij. Ik vind het heerlijk thuis bij mijn kindje, maar ook heel erg lekker om af en toe te werken. Zo lekker om dan je kindje weer op te mogen halen. En zeker nu hij iets groter wordt, beleeft hij op het kdv zoveel leuke dingen en heeft hij vriendjes genoeg. Dat zou ik niet meer van hem af willen nemen. Maar ook dat is een persoonlijke keuze en respect voor alle thuis-blijf-mama's hoor!!
Suus