Wie ook al eens een tp gehad van een topembryo en wat was het resultaat?

Hallo dames,

Ik was een aantal jaren geleden 'stamgast' op dit forum. Inmiddels is het me gelukt om via ivf een prachtige dochter te krijgen. Op zich al een wonder want door de vroeger overgang produceerde ik maar 1 follikel waarin 1 eitje zat en dat werd 1 emmy van middelmatige kwaliteit. Ik hoop in ieder geval dat jullie hier een beetje hoop uit halen.
Anyway..omdat ik dus heel hard richting overgang ga werd ons spoed ivf geadviseerd als we voor onze dochter nog een broertje of zusje willen. We hebben de stap gezet en inmiddels is er afgelopen woensdag een topembryo teruggeplaatst. Nu voel ik me er om een of andere reden niet goed en erg onzeker bij. Het is een topembryo dus fase 2 wat wil zeggen al zover doorgedeeld dat de cellen al niet meer te tellen waren. Dit is dus positief. Alleen...waarom heb ik dan zo sterk het gevoel dat het mis is? Het klinkt inmiddels mss raar en warrig maar eigenlijk wil ik jullie een vraagje stellen.
Zijn er onder jullie dames die ook ivf hebben gehad en een topembryo hebben laten terugplaatsen en wat was het resultaat hiervan?? Graag eerlijk antwoorden ook als het mis liep.

Veel succes allemaal!! Hou vol want het is de moeite waard!
gr.Ing

Hé Inge,

Wat lees ik nou.
Wat goed dat jullie voor een broertje of zusje voor Mette gaan.

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag.
Ik heb een tp van een goede kwaliteit embryo (8-cellig) gehad en het resultaat weet je --------> dat is nu mijn mooie lieve kleine meisje Tessa.

Ik wil je alleen nog even heel veel succes wensen en ik ga heel hard voor je .
Laat je nog even weten hoe het afloopt (ik kan het nog steeds niet laten om hier af en toe mee te lezen).

groetjes Kruimel en Tessa (18-10-07)

Hoi Inge,

Wij hadden van de 16 eitje, 1 eitje over wat ook een 8cellig embryo bleek te zijn en die loopt nu vrolijk te zingen. ook wij zijn bezig voor de tweede, krijg komende week een cryo-embryo (hoop ik) ze hadden er 2 ingevroren van de laatste IVF poging en waren verder gedeeld tot 9. hopelijk zijn ze nog net zo goed na ontdooiing.

heel veel succes, ga voor je duimen
audrey

Hallo Inge,

Wat bijzonder om te lezen dat je voor nummer 2 gaat!
Knap hoor! Ik heb je verhalen altijd gevolgd, ook je zwangerschap van je mooie dochter.
Je hebt heel wat voor je kiezen gehad en ik bewonder jullie dat jullie voor nr 2 gaan.

Zelf ben ik niet via IVF zwanger geraakt, dus daar kan ik je niks over vertellen.
Maar een vriendin van me heeft ook een terugplaatsing gehad van 2 topembryo's (waarvan 1 ook al ver doorgedeeld was).
Helaas is zij daar niet zwanger van geworden.
Maar ik hoop en duim vreselijk voor je dat dit bij jou niet het geval is en dat jullie wel het geluk gegund is dat het raak is!!!

Spannend hoor!
De komende weken zullen we dus flink voor je duimen!!!

Heel veel succes.

Groetjes,
mama Peet
(30 wkn zwanger van een tweede wondertje!)

Hoi Inge
Ik zit nu in mijn wachtweken van de de tweede terugplaatsing van ivf/icsi. Er is 1 emmy terug geplaatst van redelijke kwaliteit. De vorige keer (dus poging 1) zijn er 2 topembryo's terug geplaatst.   Maar laat je hier door niet ontmoedigen. Ik wens je heel veel succes.
Groetjes nurse

Bedankt voor jullie reacties! Er is dus geen peil op te trekken. Mette was een 9 cellige embryo maar op het moment dat zij werd teruggeplaatst voelde ik me fysiek een stuk beter dan nu en had ik nog geen overgewicht (lees toen kon ik nog uitslapen en had ik nog geen zwangerschapskilo's).

Ik heb er dit keer heel weinig gevoel bij ondanks dat het ziekenhuis zegt dat je een grote kans maakt als je al eens zwanger bent geweest. Je zou denken dat gegeven in combinatie met een topembryo en een prachtig uitziend baarmoederslijmvlies... Toch voelt het niet zo. Wat een zeikerd he. We zullen het zien. 14 mei mag ik testen als ik voor die tijd nog niet ongesteld ben geworden. Maargoed eerst nog tot woensdag bollen proppen. (smerige zooi).

Enne voor degenen die nu dus weten dat we voor een 2e gaan zoals.....we proberen het deze keer voor onszelf te houden en aangezien mijn weblog ook gelezen wordt door directe vrienden en familie schrijf ik er daar niks over. Dusseee als jullie daar weer eens reageren...SSSSSSSSSSSSSSSSSSST!!!

x ing

ps kruimel, ik kan het ook niet laten om af en toe weer eens terug te komen. Maargoed ook wel logisch toch nadat we er iets van 3/4 jaar op hebben gezeten? De aanhouders winnen en daar zijn wij een goed voorbeeld van!

Hee Inge,

Ken je verhalen nog van een tijd terug...ook ik was hier stamgast gedurende 3 jaar, alleen niet zo actief in schrijven, putte wel mijn kracht uit jullie verhalen!

Inmiddels heb ik zelf 3 ivf pogingen gehad, waarvan uit de laatste een 9-cellig embryotje is uitgegroeid tot een dochter van inmiddels 'n half jaar!
Hoe verder het stadium waarin het embryotje al is hoe groter de kansen volgens mij.....

Heel veel sucses met je wachtweken...spannend, zal voor je duimen!

Liefs Anne

Hoi Inge

Ik heb vorige jaar een paar top-emmies gehad. Daar ben ik zqwanger van geweest, maar helaas is het een tijdje later fout gegaan.(zagen we pas  op de echo).  Eind vorig jaar weer een top emmie, weer zwanger en gelijk weer fout gegaan.  
Ik heb daarna onderzoeken gehad en we  weten nu dat ik een stollingsprobleem heb en dat zwanger worden al een probleem is, maar zwanger blijven een nog veel groter probleem. Wij gaan volgende maand weer aan de volgende ivf beginnen.
Probeer positief te blijven en ik hoop dat je binnenkort weer zwanger bent en je dochtertje een broertje of zusje krijgt.

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan