Wie ook: avondmisselijkheid???

Hier nog een zwangere die last heeft van avond- en nachtmisselijkheid.
Bij mij is het ook begonnen met hele dagen misselijkheid, vanaf week 5-6 tot de 13e week. Toen was het zo op 1 op andere dag over... helaas slechts voor 2 dagen, want daarna begon de avond- en nachtmisselijkheid weer.

Voordeel is dat je overdag nog wel redelijk goed kunt eten, nadeel is het slechte slapen.

Lees dat iedereen hier juist in de avonduren niets meer eet en dat vanillevla wat helpt. Ik moet juist de hele avond wat door eten, ook al is het een stukje koek waar ik de hele avond op teer. Alleen de geur van vanille is het al mis...

Wat hier ook al gezegd is, hoe vermoeider hoe meer "last" je er van hebt...

Ben op zich wel blij het te lezen dat ik niet de enige ben die zich juist in de ochtend weer wat beter voelt... krijg hier in de omgeving weinig begrip en volgens de meesten is die ochtendmisselijkheid veel erger... tja.. dat kun je pas vergelijken als je ze beide hebt meegemaakt... Slecht slapen is ook geen pretje...

Hopelijk zijn we er allemaal snel vanaf en kunnen we verder genieten van een heerlijke zwangerschap... en uiteindelijk is het allemaal voor het zelfde goede doel!!!

Liefs Rixt

Rixt, dat vind ik wel heel jammer voor je, dat er zo weinig begrip is vanuit je omgeving. Ik kan zelf op dat vlak echt niet klagen... iedereen is echt een en al bezorgdheid en dat kan je nu echt wel hebben vind... Lekker het gezelschap opzoeken van die mensen waar je je goed bij voelt nu!

Natalie, inderdaad grappig dat je precies hetzelfde hebt!!! trouwens nog eens gefeliciteerd met je huwelijk he! Ik herkende mezelf ook erg in het verhaal van je huwelijksreis. Ik ben in de 6de week een week weg geweest en ook ik vond er eigenlijk niks aan... Alles is anders dan thuis en dat maakt de misselijkheid echt niet makkelijker. Was stiekem ook héél blij om terug thuis te zijn :) Haha!

Hoi dames,

zelf heb ik er nog geen ervaring mee, maar ik hoor goede resultaten met accupunctuur. Dan kan er iets gedaan worden aan oa  misselijkheid, rugpijn en maagzzur tijdens je zwangerschap. En voordeel vind ik dat je geen rommel in je lijf krijgt, ookal wordt er gezegd dat die pilletjes enzo geen kwaad kan voor je kleine.

Liefs,

oh echt verschrikklijk!
Ik ben Yvette, 8 w. 4 d. zwanger vanmijn 4e kind. Ook ik ben de hele dag misselijk. In de ochtend gaat het nog, in de loop van de dag wordt het steeds erger, en 's avonds kan ik helemala niks meer, alleen maar kotsmisselijk op bed liggen en zo min mogelijk bewegen. Ik heb gosteren pilletjes van de dokter gekregen, cyclozine ofzo, maar daarmee ben ik echt totaal van de wereld. Ik kan mijn ogen bijna niet open houden, en ben trouwens nog steeds misselijk, dus is ook niet ideaal, ik heb hier nog drie kleintjes rondlopen, dus moet wel een beetje aanspreekbaar zijn overdag...
Ik hoop alleen maar heeeel erg dat het in de komende weken snel minder gaat worden, want dit is gewoon niet leuk meer!!
Sterkte allemaal!
Groetjes, Yvette

Ja, vind het ook wat raar. Vraag me dus soms ook af of ik dan misschien teveel klaag, maar eigenlijk klaag ik bijna niet. Meestal vragen ze zelf of je klachten hebt en als ik dan zeg dat ik met name in de avonduren en nachturen misselijk ben, krijg ik de reactie dat dit minder erg is als in de ochtenduren, want dan wordt je zo raar wakker... Maar ja... ik heb zoiets van ik krijg niet eens de kans om wakker te worden, want ik slaap niet...

Jullie weten precies wat het is... en wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben, aan de andere kant gun ik dit niemand.

Ben nu trouwens 15 weken zwanger, tot de 12-13e week hele dagen misselijk geweest, met name in de avonduren en de nachturen. Daarna was de misselijkheid overdag goed te dragen. Maar sinds een paar dagen is het ook overdag weer mis, hele dag door hondsberoerd. Hoopte dat het eigenlijk langzaamaan beter zou gaan, ik vind zelfs de misselijkheid op dit moment nog niet het ergste, maar dat mijn nachtrust kapot gaat vind ik een stuk minder. Ben de hele dag zo verschrikkelijk moe, dat ik ieder moment als ik mijn ogen dicht doe wel in slaap kan vallen... Maar ja.. we houden maar even stug vol... straks nog even de boodschappen in huis halen, dan kunnen ze me daarna helemaal bij elkaar vegen.

Liefs Rixt...

Rixt, meid, wat raar en vervelend dat mensen zo reageren! Misselijkheid is altijd vervelend, maar persoonlijk vond ik de nachtelijke misselijkheid toch echt het allerergst...
1-2 uur wakker liggen voordat je uberhaupt in slaap valt, midden in de nacht wakker worden om te plassen, maar dan zo kotsmisselijk zijn dat je niet meer in slaap kunt vallen. 3 (!) uur wakker liggen en uiteindelijk van pure ellende maar naar beneden gaan om daar een potje te gaan huilen, zodat je man niet wakker wordt. En dan beseffen dat over een uurtje je zoontje weer klaarwakker is en een hele dag aandacht nodig heeft, terwijl jij slechts 3-4 uurtjes slaap hebt gehad. Dan de ochtend beginnen met braken van pure oververmoeidheid... Nee, echt, ik weet wel wat IK erger vind... (gelukkig waren niet al mijn nachten zo, maar iedere was er eentje teveel)

Meiden, heel veel sterkte! Ik hoop dat het bij iedereen snel beter wordt!!

Hoi Camel,
ik heb ook last van avondmisselijkheid. Vooral na het warme avondeten.
S'morgens en overdag nergens last van maar in de avond. Zo irritant.
Ik eet nu overdag gewoon heel goed, veel brood met beleg en rauwkorst en fruit. En sávonds... een heel klein beetje.
Het komt vast allemaal goed maar tis wel lastig.
groetjes Jacqueline

ik had dat bij mijn zoontje. de eerste 3 mdn heel ziek, dag en nacht. niet kunnen werken etc. en middelste 3 mnd voornamelijk savonds. Vorig jaar helaas mk gehad en nu weer zwanger en lig weer hele dagen op bed. Moet   zeggen dat wat jullie schrijven me gerust stelt. Klinkt stom. Maar ondanks dat ik goed gevoel heb deze x en vorige x niet ga ik toch te veel redeneren. En vorige x voelde ik me lekkerder worden op de avonden na en toen was het achteraf gestorven. Ze kwamen met 12 weken erachter dat het hartje met 9 weken was gestopt. En gisteren had ik goeie dag waardoor ik bang werd en savonds werd ik weer niet lekker. Nu sinds vandaag weer stontberoerd.

Ik wil iedereen sterkte ermee wensn, je word er gek van. Die misselijkheid en braken.  

ps ik heb bij mijn zoontje en vorige x van alles geprobeerd, pillen, zetpillen, homeopatisch, op mijn eten letten etc. Maar bij mij helpt niks helaas behalve je tijd uitzitten. En dat van acupunctuur. Mijn man had het nagevraagd en zijn acupuncturist of hoe je dat ook schrijft doet dat niet ivm schadelijk voor de baby.

groetjes davina  

Terug
Bovenaan