Wie ook deze maand naar de gyn?

Hoi Maratamaartje,

ik ben inderdaad begonnen met foliumzuur sinds zaterdag. Het leuke is dat niemand weet dat we aan kinderen willen beginnen, dus mocht het ooit raak zijn, komt het voor velen als een verrassing en zo hoef ik ook niemand te vertellen of het al raak is of niet.
Hoe lang zijn jullie precies nu bezig?

He Mara,

Dat klinkt wel griezelig wat jij allemaal hebt meegemaakt met die ontsteking. Deed het veel pijn? Als alles goed is op 1 juni zou ik ook zeggen succes en ga ervoor!

Hoi Wendoosje,

Ben ook net van de pil af, nu ongi sinds gisteren maar wacht al met spanning op het ei volgende week! Heb van de dokter zo'n combi-pil voorgeschreven gekregen met van alles en nog wat (vitamines, foliumzuur, ijzer, magnesium etc) Je kunt er blijkbaar nu niet genoeg van hebben! Succes met klussen!

Liefs Lien.

Hoi Lien,

ja dat klussen dat lukt wel....jij ook succes natuurlijk!
Heb je dagravit of zoiets voorgeschreven gekregen? Mijn huisarts vond dat niet nodig als ik genoeg fruit en groente zou eten.
Spannend he, ik was eerst nog niet helemaal zeker of ik al kinderen wilde, maar hoop nu toch snel zwanger te zijn. Een nadeel als het ook snel gaat, we gaan van de zomer in Mexico op vakantie en ik wilde graag eens met dolfijnen zwemmen, maar dat mag niet als je zwanger bent.

groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Ik heb Elevit voorgeschreven gekregen. Maar hier zijn de meningen ook nogal verdeeld of je dat nou wel of niet nodig hebt. Op de bijsluiter staat wel dat je tijdens je zwangerschap en ook als je borstvoeding geeft en een hogere dosis vitamines nodig hebt dan normaal en dat je dat eigenlijk niet met je gewone eten binnenkrijgt, ook niet als je veel gezonde dingen eet.  Ik heb zoiets van, baadt het niet dan schaadt het ook niet!

Heb je die vakantie in Mexico al geboekt? Want als je echt zwanger wordt binnenkort zijn geloof ik de eerste maanden niet ideaal om ver te reizen, vanwege o.a. het gevaar van een miskraam. Maar informeer voor de zekerheid nog even bij je huisarts. Het zou zonde zijn als je die reis moet laten schieten. Mijn man en ik plannen in oktober naar Portugal te gaan en daar een auto te huren en rond te reizen een paar weken. Maar ja, eerst maar even afwachten hoe lang het duurt zwanger te worden!

Ik vind het ook heeeel spannend en leuk!!

Groetjes,
Lien.

Hoi Lien,

ja we hebben al in december geboekt en toen was er nog geen spraken van zwanger worden. Ik zou eigenlijk het ook het leukst vinden als we met z'n twee gaan en met z'n drie terugkomen, maar dat is natuurlijk gewoon afwachten.

tot gauw, Wendy

Allemaal lekkere reisjes in het vooruitzicht! Is ook wel lekker!
Zou inderdaad wel leuk zijn om met zijn 2 heen te gaan en met zijn 3 terug!
Wij hebben nog geen vakantieplanning... We zien wel!

Wij zijn in sept plots erachter gekomen zwanger te zijn... Helaas snel miskraam..
sindsdien bezig...

gr mara

Hoi meiden!

Nou, ik ben dus echt niet de enige die al in het zh beland is...... Fijn om niet alleen te zijn, maar natuurlijk ook erg balen....
Het blijft natuurlijk retespannend! Bij de pogingen van ons vorige kindje is bij mij helemaal niet getest op clamydia ! Wel zaadtest, inwendige echo en inwendig onderzoek. Misschien werken ze in ieder zh wel anders. Ik hoop dat het ook bij deze onderzoeken blijft, ben werkelijk panisch voor spuiten!
Het begint een beetje te kriebelen nu. Mijn vruchtbare periode zit erop en de hoop begint weer toe te slaan. Irritant he? Wel, niet, wel, niet.....zucht....
Ik probeer me niet teveel gek te laten maken, maar ja, als je hoopt, dan zit je er toch maar steeds aan te denken.
Voor degenen die snel hun uitslag verwachten: heel veel succes !!
Voor degenen die nog moeten: sterkte!
En voor ons allemaal hoop ik dat we snel een wondertje mogen verwachten, want we wachten al zo lang.........

Ik houd jullie op de hoogte!

liefs,

Ginger

hoi Ginger,
ben net vorige week bij de gyn geweest voor de 2e keer. Bij mij is alles goed en werkt het allemaal naar behoren, biji mijn mannetje zijn de zwemmers wel actief en ook produceert hij genoeg maar de concentratie van de zemmers is niet groot genoeg (ze dwalen af zeg maar). dus wordt het moeilijk om spontaan zwanger te raken, maar.... het is niet onmogelijk. ze gaan nu een 2e test bij hem doen om te kijken of het nog zo is. ik vond het inwendig onderrzoek niet erg, ze was erg aardig en ik had geen pijn. ze hebben met een cameraatje gekeken en wat slijm weggehaald.
is wel leuk om dan op de video mee te kijken want dan zie je ineens je baarmoeder (die was helaas leeg!!!)
groetjes
boekie

Terug
Bovenaan