wie ook een kindje van April??

hoi,
Finn draaide zich ook al om met precies 4 maand.
Ze houd het al best lang vol,soms al wel 10 min.,ze steunt goed op haar armen.
Inderdaad een fijn popje van jullie.
Zo zwaar was ze bij ons met 2weken.
Was ze ook heel klein met de geboorte dan?
Dat fruit en groente komt vazelf wel,bij Finn viel de groente gewoon nog niet lekker dus daar zijn we mee gestopt,en nu geven we 2x op een dag wat fruit.
Bij elkaar ong.100/125gr. Dus dat stelt nog niet zo veel voor.
Schema van de dag is ong.:
8.00 uit bed en een fles van 200c
9.30 fruit
10.00/12.00 slapen
12.00 fles 200cc
14.00/16.00 slapen
16.00 fles 200cc
17.30 fruit
18.00/19.00 slapen
19.30 papfles (200cc melk+3 eetl.rijstebloem)
maar soms gooit ze het schema ook wel eens helemaal om!!vinden wij iets minder leuk!

Mijn bevalling:
Het begon ong. om 9.00 's ochtends met een beetje buikpijn,heletijd maar naar de wc ,dus ik dacht krijg vast buikgriep ofzo!
maar daar dacht ik om 13.00 wel anders over,want toen ben ik eens even gaan timen en dacht he......er zit steeds ong. 5 minten tussen.
Maar zeer deed het niet.
Om half 3 vond ik het steeds minder leuk worden want toen werden de krampen toch wel iets sterker,heb de verloskundige maar gebeld om even te checken.
Die was er om 15.00 er constateerde 6 cm ,en om 16.00 8 cm waar ze snel even 10cm 'van maakte'.
Als je snapt wat ik bedoel! dus dat ging er rap!
ze brak de vliezen om te kijken of er in gepoept was,en inderdaad er was in gepoept!!
Dus naar het ziekenhuis........jammer maar helaas.
daar waren we om 17.30 en waren de persweeen inmiddels begonnen(in de auto!!)
Maar ik hield de persweeen tegen en dat mocht eigenlijk niet........maarja het deed zo f*cking zeer!!!
Na een uur had ik helemaal geen weeen meer,dus moest ik aan de oxitocine en toen was er geen houden meer aan,echt zo'n weeenstorm!!om de 10 sec. ofzo.
en om 19.27 was ze er!! 4385gr. , en niet 1 scheurtje!! (fiew) Ze kwam er met hoofd en 1 arm uit!!
Heb nadien wel veel last gehad van mijn bekkenbodem,kon de eerste 2 weken niet voelen of ik moet plassen of niet dus dat was echt niet leuk!!
Was ook geregeld te laat op de w.c.

moet gaan,

Zo ..... feestje achter de rug!!
Is af en toe wel lekker, er even tussenuit!!
Kindje lekker uit logeren zodat papa en mama lekker een keer uit kunnen slapen!!
In het begin had ik er wel eens moeite mee om haar los te laten maar heb er nu geen enkel probleem meer mee.
Ze vind het nu ook overal leuk,ze gaat zelfs mee naar de sportschool,daar hebben ze ook opvang en ze vind het daar echt heel leuk.
Niet dat ik heel lang kan gaan,want na 1 1/2 uur word mevrouw toch wel erg moe en moet ze naar bed,dus hooguit 3 kwartier sporten en we moeten al weer gaan ,maarja.
Ik moet nog aardig wat kilo's kwijt dus dat word echt hard sporten en dieeten (nog 15 kilo!!!)
Wel balen maar het is ook een beetje mijn eigen schuld,ik zat met 31/32 weken thuis en mocht niks meer doen ,en ja wat ga je dan doen?? eten.
Ben + - 30 kilo aangekomen.
Had met 32 weken premature weeen dus remmers gehad 5 dagen in het ziekenhuis,en nadie tijd sowieso 2 weken op de bank of in bed.
Daarna mocht ik wel weer wat gaan doen maar ik had om de haverklap harde buiken dus dan ga je vanzelf niet veel meer doen.
Nu heb ik alleen nog last van mijn stuitje vooral als ik lang moet zitten dan kom ik bijna niet meer van mijn stoel.

Heb je ook echt op een roze wolk gezeten in je kraamtijd ?
Ik niet echt ....ze huilde heel erg veel de eerste 6 weken maar daarna ging het beter en nu huilt ze eigenlijk nooit meer.

groetjes ilse

Zo wat doe ji dat goed zeg en bevalling zonder hechtingen!!!!!!
Ik heb al veel bevallingen gezien (ben kraamverzorgster) maar meesal al er een hoofdje en een arm tegelijk geboren worden dan scheurt de vrouw over het al gemeen.
Maar wat zal dat lekker zijn geweest dat je gewoon kon zitten en zo.
Ik heb echt wel 6-8 wkn last gehad van de knip krijg je altijd met een stuit heb er gelukkig niks van gevoeld was verdoofd maar des te meer na die tijd.

Sanne woog bij de geboore maar 2700gr ze was een Dysmatuur (te klein voor de duur van de zwangerschap.)

Ik klets van de week wat vaker moet nu nog naar een gezin bij ons in de buurt en vanavond moet ik volleyballen vanaf zaterdag ben ik 9 dagen vrij werk altijd 8 dagen dus dan heb ik genoeg tijd om te kletsen

groetjes Nina

Terug
Bovenaan