Wie ook een ouder kind van rond de 5 jaar :(

Hoi,
Hier een tweede moeder in huis..haha, onze oudste dochter word de 17e 9 jaar..Ze bemoeit zich met alles en iedereen, ook lastig!
De middelste is nu 5,5, en zit in groep 3..Hij is soms zo lui, kan niets vinden, en heeft geen zin om moeite te doen..Dat stoort me ook zo..
Naar de jongste, nu 13 mnd, zijn ze beiden wel lief..
Soms een felle reactie als ze hun spel bederft..haha, maar dat snap ik nog.
Op school heeft onze zoon van 5,5 al in de eerste twee weken zijn nieuwe potlood gebroken en zijn gum, vond de juf fijn..
Hij ziet vaak de ernst niet in van dingen..Alles is grappig en leuk, dat is meer ons probleem..Achja, op elke leeftijd is het wel wat hoor..
Ze worden ouder en bijdehanter..haha
Geloof nu niet dat Lieve ook zo zal zijn, maar weet diep van binnnen wel anders..haha
Genieten dus maar van die lieve kleintjes!!!
Gr Rina

Hoi,

Eva wordt bijna vier. Ze is net begonnen met school.
Eva is een makkelijk, lief, vrolijk en open meisje.... Totdat ze met haar verkeerde been uit bed stapt. Of totdat er iets niet gaat zoals zij van te voren had bedacht. Of totdat ze iets niet krijgt. Dan hebben we de poppen aan het dansen! Dan wordt mijn kleine engeltje een soort duiveltje. Huilen, krijsen, gillen en stampen. Alles wordt ingezet. Geloof het of niet, maar ze kan zichzelf zo over de zeik werken, dat ze alles onder spuugt!
Gelukkig heeft ze dit soort buien alleen thuis en niet bij andere mensen! Op school gaat het ook heel goed en ze vind het er geweldig. Ik vind het ook heerlijk dat ze wat vaker weg is.
Tegen Bas is ze erg lief. Optillen heeft ze gelukkig nooit gedaan. Soms bemoeit ze zich iets te veel met hem, maar daar is ze wel in bij te sturen.
Alleen blijft het moeilijk voor haar, dat haar 'gebiedje' steeds wordt verstoord door bas. Zit ze ergens te spelen, komt haar kleine broertje er weer aan. Ze mag daarom vaker boven spelen, of aan de grote tafel. Af en toe zet ik Bas in de box zodat Eva de kamer even voor zichzelf heeft. Toch moeten ze ook leren dat ze samen moeten spelen.

Groetjes, Karin

Hoi Rina,

Ik herken ook veel in jouw verhaal. Mijn zoon ziet soms ook de ernst niet van dingen. Zo kan hij ook geregeld nog een remspoor in zijn broek hebben omdat meneer nog steeds niet zelf zijn billen wilt vegen op school, en het dan veel te lang ophoudt totdat hij niet meer kan. Ook wacht hij vaak te lang met plassen en is zijn broek weer nat. Ik merk dat ik zelf heeeeel geiriteerd wordt daarvan!

Wat betreft spelen, wij hebben een mooie grote speelkamer gemaakt boven, waar al Stan zijn lego e.d. kan uitgestald worden. Maar meneer speelt eigenlijk nergens mee, dus al helemaal niet alleen in die kamer. Met vriendjes speelt hij daar dan wel.

Het verschilt wel heel erg per dag. En idd ligt het ook aan zijn humeur. Het zal wel beter worden denk ik.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Kirsten

Wij hebben dit probleem met de oudste (november 1999) nu een beetje achter ons gelaten,gelukkig.Maar nu gaat onze lieve rustige zoon van 6 hetzelfde doen.Een leuke bijkomstigheid is dat de oudste nu dus politieagentje gaat spelen en als de ander dan niet luistert worden er lijfstraffen uitgedeeld.Terwijl wij dat nooit doen!Oftewel mijn nieuwe beroep is RECHTER.
Ach over een jaar of 2 is het over heb ik gemerkt,SUCCES!!!!!
Jammer genoeg heb ik geen remedie gevonden zodra ik een tovermiddel heb gevonden zal ik hem je melden.

Groetjes Jessica

Hoi Jessica..
Ja, ik herken het precies..
Als de  middelste niet luistert naar de oudste,[ van sept 1999,] dan zwaait er wat..
Hij moet ook veel incasseren..erg is dat..
Ik heb het haar ook al zo vaak gevraagd en gezegd..maar dat bemoeien....GGGGRRRR
Zou het overgaan ja????
haha
Heb jij meisjes, jongens?
Onze kids hebben aardig dezelfde leeftijden nl..
Gr Rina..mama van bente, sept 99, mees , dec 2002, en lieve juli 07..

Hoi,

onze oudste zoon (mei 2000) is ook een hele poos van de lijfstraffen geweest en kon het in het verleden nog wel winnen  van zijn broertje (augustus 2002) maar kleine broertjes worden groot en behendig en nu wint hij het niet meer. En ze kunnen mot hebben om niets. Soms bakkeleien ze al over wie de deksel op de boter moet doen of wie er als eerste tandpasta op de tandenborstel mag doen, wat kan uitmonden in een schreeuw, worstel en uiteindelijk huilpartij!!! Wat is onze jongste dan lekker rustig zeg. Alhoewel, die loopt er heen en gaat mee staan gillen. Zou het ooit weer over gaan???

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan