Wie ook fibromyalgie??

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,
Ik ben J 26, nu 29 jaar en heb een zoontje van ruim 2 en een half jaar.
Bij mij is zo'n 10 jaar geleden de diagnose fibromyalgie gesteld, en ik vind het nog steeds erg moeilijk om hier mee om te gaan.
In de zwangerschap van ons zoontje heb ik weinig last gehad, en we zouden nu ook heel erg graag een tweede willen, (we zijn hier eigenlijk al weer 2 jaar mee bezig, ivm leeftijdverschil) maar het lukt dus nog niet goed.
Heeft iemand ooit wel eens iets gehoord dat je minder vruchtbaar zou kunnen zijn met FM? Ik meen dat ik dat ergens eens hoorde, en zit er de laatste week steeds aan te denken...
Momenteel heb ik enorm last van mijn knieën, maar dat schijnt een overbelaste pees te zijn, (wel apart in twee tegelijk) over een poosje moet ik naar een orthopeet. ben benieuwd wat die er van gaat zeggen.
Ik zou het fijn vinden om (vooral ook over verwerking en aanvaarding van de diagnose en er mee om kunnen gaan) met jullie van gedachten te wisselen.
Willen jullie even reageren? Ik denk dat hier best mensen met FM zijn, ik zag er een paar bij de reuma topic, maar ik zelf vind FM best een beetje anders dan reuma eigenlijk. Misschien kunnen we hier een beetje praten?
Ik hoor 't wel.
Groetjes J 26 Inmiddels dus 29

Hoi hoi,

Ik ben 24 en  bij mij is het ook vastgesteld. Dus loop er nu bijna twee jaar mee en heb er eel veel moeite mee gehad, Maar ja aan de andere kant is het ook fijn om te weten wat je hebt. Ik heb de uitvinding gevonden. Ik ga regelmatig naar de osteopaat en ik voel me als herboren. Kon de hele wereld weer aan. Wel oppassen anders loop je zo weer krom. Ik heb even een vraagje toen je in de eerste maand zwanger was wan je eerste kindje wat voelde je toen had je er last van. Last van de knieen heb ik af en toe als ik te lang op hakken heb gelopen dan ben je net een omatje. Soms denk ik van buiten nog jong van binnen oud!!!!!! zeer oud!!!!!.   Ik weet niet of je al bij een osteopaat ben geweest maar zo niet dan is het echt een aanrader. Ik zou trouwens niet moeten weten waarom je daardoor minder vruchtbaar zou kunnen zijn.

Nou hoor van je succes.

P.S. Hoe lang ben je nu bezig en hoe bedoel je leeftijdsverschil??

groetjes ramona

Hi J26, er is idd een topic Reuma en zwanger willen worden, maar daar zitten we met meerdere meiden die niet allemaal hetzelfde hebben hoor. Zelf heb ik bijvoorbeeld geen Reuma of FM, maar herken er wel dingen van. Ik heb zelf een ander medisch verleden.
Ik weet niet of je hier alleen specifiek met FM meiden wil gaan kletsen? Je schrijft over verminderde vruchtbaarheid misschien, maar las dat je al zoontje hebt? Hoelang duurd het toen dat je zwanger mocht raken?

Succes bij de orthopeet en met zwanger worden meis!

Liefs Nathalie

Ik heb het nog even opgezocht en hieronder leest je het

groetjes ramona

Zwangerschap
Voor zover nu bekend is, heeft fibromyalgie geen invloed op vruchtbaarheid of zwangerschap. Vrouwen die pijnstillers gebruiken, vragen zich vaak af of ze deze ook tijdens de zwangerschap mogen nemen. In zijn algemeenheid geldt de stelregel om tijdens de zwangerschap geen medicijnen te gebruiken. Vooral in de eerste tien weken van de zwangerschap is het ongeboren kind zeer gevoelig voor medicijnen.Er kan echter een moment komen dat u besluit toch medicijnen te nemen. Het is raadzaam dit te overleggen met uw arts.

In hengelo ben heel hard aan het denken hoe deze heet erg he

He Nathalie zie je hier ook weer gezellig wat is het trouwende rustig op de juli NOD

groetjes ramona

Ik weet niet of J26 alleen met meiden die FM graag wil kletsen, of dat andere meningen en ervaringen ook welkom zijn?

Terug
Bovenaan