Wie ook fibromyalgie??

hallo j 26

ook ik heb fm al 10 jaar. natuurlijk is het moeilijk om te accepteren heb ik ook vooral het is halen en brengen zeg maar.ikzelf ben ook best een tijd bezig geweest voordat ik zwanger raakte bij de eerste 18mnd en tweede een jaar. ik denk niet dat wij minder vruchtbaar zijn maar denk wel dat als je niet goed in je vel zit en veel pijnklachten heb je lichaam het zeg maar niet toelaat om opdat moment een kind te dragen.klinkt misschien stom... ik heb bij mijn eerste zwangerschap me eigen beter gevoelt dan ooit het leek wel dat door de hormonen mijn gewrichten en weeke delen zich beter voelde. maar moet ook zeggen dat bij mijn tweede zwngerschap ik vanaf 4mnd niets meer kon.dus je weet het niet he dat is nou zo jammer van deze ziekte.
ik wens je veel goeds en dat je maar snel het geluk mag krijgen om zwanger te raken.

groetjes jomadijo

Hallo meiden,

Wat grappig, een topic over fibromyalgie! Ik ben 25 jaar en ik weet sinds m'n 18e dat ik fm heb. Ik was blij dat er eindelijk een diagnose werd gesteld, omdat ik al vanaf m'n 12e pijn had, maar ik had wel zoiets van...oke...en nu?? Maar er was geen en nu, omdat er weinig aan gedaan kon worden.
Ook ik ben bij een ostheopaat geweest, maar ik had volgens mij een hele rare, dan moest ik op een behandeltafel gaan liggen en dan ging hij me vragen wat ik voelde van binnen, welke vorm, vierkant, cirkel en welke kleur dat dan had....euh...WEET IK VEEL! Ik verzon altijd maar wat, maar heb er dus weinig aan gehad, hihi! Dat was in Enschede trouwens...weet ook zo z'n naam nie meer!

Ik zit nu in de 5e ronde voor m'n eerste kindje en soms is het rond je eisprong klussen wel lastig he, omdat je toch niet altijd lichamelijk in staat bent om sex te hebben...Ik ga er niet vanuit dat ik hierdoor minder vruchtbaar ben en gelukkig staat er ook dat er niks bekent is!

Wat bij mij heel erg helpt is bioresonancie (weet niet of ik het goed schrijf) het schijnt dat ik vroeger allergisch was voor heel veel producten (melk, varkensvlees, zoet fruit, suikers, zetmeel enz.) en dat zich dat heeft geuit in fm. Tijdens die bioresonancie worden die allergieen uit mijn lichaam gehaalt en kan ik er weer even tegen! Moet ook zo min mogelijk van die voedingstoffen eten, maar omdat het er nog al veel zijn, lukt het niet altijd...kijk maar eens op www.ortho-fit.nl, daar staat alles wel op!

Ik hoor wel vaker dat mensen met reuma of fm ofzo, minder last hebben als ze zwanger zijn, dus ik hoop dat dit voor ons ook geldt!

Liefs Joepie

Hoi Joepie,

Dan weet ik niet wat voor iemand je hebt gehad.. Dat doen ze bij mij niet je gaat op de bahandeltafel liggen en hij friemelt dan in je buik. Tevens kunnen ze aan je ruggegraat zien waar de knellingen zitten en dat gaan ze dan verhelpen. Het lukt niet in een keer maar ga er nu voor de vijfde keer heen in vijf maanden en ik kan alles doen.

groetjes ramona

Ha meiden,
Wat leuk dat er verschillenden gereageerd hebben op mijn topic...
Iedereen mag natuurlijk mee kletsen hoor!!
Ik loop al een aantal jaren bij de fysio, en dat helpt me wel om alles een beetje soepel en krachtig te houden. Ik krijg hier nek/rug massage en doe oefeningen om de spieren sterker te maken (soort licht sporten) en om de conditie een beetje op te krikken.
Dat gaat op zich best wel goed.
Ik merk dat als je over je FM gaat praten dat er behoorlijk wat mensen zijn die het hebben of iemand kennen die het heeft.   komt blijkbaar toch regelmatig voor...
In de eerste zwangerschap, (de enige ook tot nu toe ;-) ) had ik eigenlijk  weining last. Ook de eerste maanden, wel enorm misselijk maar ja, dat hebben er zo veel. Het duurde toen ruim 9 maanden voor ik zwanger was.
Een osteopaat, nooit van gehoord geloof ik. Zal eens snuffelen op internet...
Meiden, ik hoop snel weer wat van jullie te horen...
Groetjes J26

Terug
Bovenaan