Wie ook hoog glucosegehalte in bloed?

Hoi meiden,

Vorige week hoorde ik van de gync. dat m'n glucose-gehalte in het bloed aan de hoge kant is, nl. 6,5
Ik moet nu m'n suikerinname in de gaten houden en over 3 weken weer bloedprikken, maar nu op m'n nuchtere maag.
Wie heeft dit ook en hebben jullie een dieet gekregen?
Als het volgende keer weer hoog is, wordt ik naar de dietiste gestuurd.

Groetjes,
Angel
16 weken zwanger

Hoihoi,

Ja, ik heb dat ook gehad. Mijn glucosewaarde was 6.2. Ik moest het controleren omdat ik een dochter heb die zwaarder was dan 8 pond bij geboorte. Dan ben je risicogroep voor zwangerschapsdiabetes.
Ik heb het toen nuchter laten prikken, mijn waarde was toen 5.6. Net aan goed. Het heeft verder geen consequenties gehad ofzo. Omdat ik zelf vind dat de waardes wel wat hoog zijn, let ik wel een beetje op wat ik eet. Niet heel strak, hoor.
Tot nu toe gaat het goed.
Het is wel spannend, vond ik. Die periode tussen de twee metingen in.
Succes ermee!

Groetjes Doki

Hoi,

Ja, vind het ook wel spannend, ik hoop dat als ik nuchter ga prikken het ook een stuk lager is! Ben benieuwd.
Moet jij nu vaak terug om bloed te prikken,hoe ver ben jij?

Mijn dochter was 7,5 week te vroeg geboren, maar best zwaar voor zo'n vroeggeboren kindje, nl. 2230 gram. Maar ik weet niet ze toen op suiker hebben gecontroleerd.

Groetjes,
Angel

Hallo Angel,

Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad bij de zwangerschap van mijn zoon.
Hij is hierdoor 6 weken te vroeg geboren, wat geen pretje was.
Je hebt geen kraamtijd en onze zoon was heel zwak, hij is de eerste 2 dagen 27 x gereanimeerd moeten worden!!
Nu ben ik 7/8 weken zwanger van de 2e en krijg ik het bijna 100% zeker weer.

Ik merkte het zelf toen doordat ik iedere keer na het eten doodmoe werd, echt niet normaal, ik kiepte zo om in slaap.
Verder had ik ook een veel te grote buik voor het aantal weken dat ik zwanger was, baby was te groot en je hebt heel veel vruchtwater.
Bij de normale bloedsuikertest   kwam niet iets echt schokkends uit maar daarna kreeg ik de echte diabetes-test, waar je iets moet drinken en daarna nog 2 x geprikt word en toen kwam er echt een giga suiker uit.
Ik moest toen 5x per dag thuis zelf prikken op suikergehalte en een dieet, kreeg ik het daarmee niet op orde moest ik insuline gaan spuiten....

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt want er hangen toch heel wat risico's aanvast.

Groetjes Luimpje

Hoi Luimpje,

Bedankt voor je verhaal!
Ja, dat is niet niks allemaal.

Mijn dochter is dus ook te vroeg geboren(ruim 7 weken), maar dan hadden ze toch moeten zien dat het door te hoog suikergehalte kwam?! Ik vraag me nu echt af of ik het toen misschien ook had.

Heb je nu ook al een dieet, omdat je het waarschijnlijk weer krijgt met deze zwangerschap?

Groetjes,
Angel

hoi
ik ben 2 dagen terug gebeld door de vk mijn waarde was 7.? ofzo
haar vraag was meteen had je net een zak snoep gegeten ofzo? nou nee!ik ben nogsteeds erg misselijk (14.3 weken zwanger) en kan eigenlijk weinig hebben
dus ik hoor vandaag wat ze gaan doen ik moet ook nuchter bloed prikken ....
ik probeerme niet al te druk te maken maar doe het toch...
sandra

Hoihoi,

Nadat ik een nuchtere waarde van 5.6 had, heb ik geen enkele keer meer bloed hoeven te prikken. Was er dus meteen vanaf!
Ik ben nu 21 wkn en 2 dgn zwanger, het loopt allemaal prima. Ben nu ook nog maar 3 kilo aangekomen. Bij mijn dochter zat ik in dezelfde periode al op ruim 10 kilo. Allemaal dus heel anders.
Mijn dochter werd 13 dagen over tijd geboren. De datum waarop ik ingeleid zou worden, stond al gepland. Gelukkig kwam ze toch nog uit haarzelf!   Moet wel zeggen dat ze moeilijk de duur precies konden vast stellen, omdat ik er pas later achter kwam dat ik zwanger was.

Nou, ik hoop dat je al wat meer weer. (en san he ook) Het blijft spannend, maar ook als je wel suiker hebt, is de kans op een gezond kind groot hoor!

groetjes Doki

Hoi Angel,

Ik kan me er iets bij voorstellen dat je daardoor ook een vroeggeboorte hebt gehad.
Was jullie kindje toen ook erg groot en zwaar voor het aantal weken?
Het kindje krijgt alle suikers van de moeder waardoor ze dus ook zwaarder zijn.
Volgens mij kunnen ze alleen 100% zekerheid krijgen als je de speciale diabetes test doet, je word dan geprikt, krijgt een goedje te drinken, en na een half uur weer geprikt en 1 uur later weer geprikt.

Ik heb nog geen dieet maar weet wel waar ik op moet letten.
nr.1 van de boosdoener bij mij was brood (koolhydraten)
nr.2 Pasta's
nr.3 snoepgoed
Toen at ik echt 5/6 boterhammen per dag en dat was dus niet goed, ik werd een 15 min na het eten iedere keer ook heel erg moe en had ook veel dorst.

Zit er suikerziekte in de familie? Ook ouderdomssuiker telt mee.

Groetjes Luimpje

Terug
Bovenaan