Wie ook hoog glucosegehalte in bloed?

Hoi Angel,

Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad en heb ook 10 wkn lang insuline moeten spuiten. Mijn dochtertje is ook eerder gehaald ( bij 37 wkn en 4 dgn )omdat ze zo groot was.
Maar mijn dochtertje deed het juist heel goed na de geboorte, gelukkig!
Ben nu zwanger van de tweede ( 6 wkn ) en zal het nu ook weer krijgen, helaas.

Gr Martine

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reactie's!
Ik heb even het lab. gebeld in het ziekenhuis en ik moet dus eerst nuchter komen, dan gaan ze prikken, dan moet ik na 3 uur weer prikken, nadat ik wat gegeten hebt. Het is pas over 3 weken, maar ben nu al benieuwd.

Mijn dochter was wel aan de zware kant voor een prematuur, maar niet extreem, ze woog 2230 gram en was ruim 7 weken te vroeg.
Dus ik weet niet of ik toen ook suiker heb gehad.

Het zit trouwens wel in de familie, mijn moeder haar suikergehalte is ook altijd aan de hoge kant, ze hoeft nog net geen medicijnen, maar moet wel elke 3 maanden prikken en het in de gaten houden. Nu hoorde ik vandaag van m'n schoonmoeder dat het daar ook in de familie zit. Dus wel goed dat ze mij nu goed in de gaten houden denk ik.
Ik probeer nu wel goed op te letten met zoetigheid, maar het is wel moeilijk hoor voor een zoetekauw als ik. Maar ja, alles voor het goede doel!
En insuline spuiten lijkt me ook niks.

Groetjes,
Angel

Ha Angel,

Daar ben ik weer....
Mijn zoon woog bij zijn geboorte 2500gr en was dus 6 weken te vroeg.
Dit was volgens de artsen al zwaar!

Ik zou als ik jou was bij de bloedtest na de nuchtere prik dan ook echt 2 of 3 boterhammen eten, als je dan zwangerschapsdiabetes hebt reageert je lijf hier wel op.
Dan weet je het tenminste zeker.

Groetjes Elvira

Terug
Bovenaan