wie ook in ziekenhuis bevallen ?? medische of eigen keuze ?

hoi meiden.

vorige week ben ik door me vk doorverwezen naar de gyn iv.m.een hoge bloeddruk en veel oedeem. nou was er vorige week bloed onderzocht en een ctg gemaakt van de baby, maar behalve de bloeddruk was alles inorde.
dus ik dacht vandaag nog even een extra controle en dan mag ik weer terug naar me vk, nou niet dus. hij vind me veel te opgezet van het vocht en ondanks dat me bloeddruk lager was als vorige week vond hij hem nog te hoog.

Otewel geen thuis bevalling ? nee zegt ie, jij blijft voorlopig hier, nou moet ik officieel nog maar 2.5 week dus denk dat indd een ziekenhuis bevalling word.
ook toen ik vanmiddag belde voor me urine uitslag weer een kleine tegenslag. een spoortje eiwit, maar nog verwaarloosbaar, alleen volgende week moet het niet meer zijn. ook veel bacterieen in urine dus een ontsteking, daar krijg ik een kuurtje voor, enige voordeel, heb geen blaasontstekings klachten, zoals je die normaal heb.

Al met al toch een behoorlijke domper en een flinke omschakeling kwa gevoel en instelling. was natuurlijk helemaal voorbereid op een thuis bevalling en nu dus niet meer. Ook ben je 8.5 maand met je vk een band aan het opbouwen (in mijn geval 3 vk) en nu moet je straks met wild vreemde gaan bevallen, en ben behoorlijk preuts wat betreft me doos blood geven hahaha.

wie oh wie heeft dit mee gemaakt of gaat ook in het ziekenhuis bevallen en hoe kijken jullie daar tegen aan ???
moet ik trouwens me kraamzorg laten weten, dat ik in het ziekenhuis ga bevallen ???

hopenlijk tot snel horens.

xx bambi

Hoi!
Balen zeg dat je niet meer thuis mag bevallen, dat is wel een tegenslag. Hopelijk blijft alles onder controle en moet de bevalling niet met spoed opgewekt worden of zo. Dus hou je maar lekker rustig..!!
Ik beval ook in het ziekenhuis, tweeling is medische indicatie, dus dat was al heel snel 'besloten'. 'k Heb dus nooit over een thuisbevalling nagedacht. In mijn ziekenhuis hebben ze ook hele mooie kraamsuites dus eigenlijk kijk ik er wel naar uit. Als alles in orde is mogen we toch snel weer naar huis. Probeer er het positieve van in te zien: je bent wel meteen op de juiste plek bij eventuele complicaties, dat is toch een veilig gevoel, en je wordt goed verzorgd en geholpen.
Ik zou de kraamzorg nog wel even inlichten, kan geen kwaad en bij mijn bureau zijn er in ieder geval specifieke afspraken wanneer je moet bellen enzo.
Veel succes met alle controles en de laatste loodjes!
groetjes, Rudy

Hoi Bambi,

Wat balen nou! Net wat je schrijft, je bouwt een band op met je vk, stelt je ergens op in en opeens wordt het zeer waarschijnlijk het ziekenhuis.
Ik herken je verhaal wel. Bij onze eerste kreeg ik ook hoge bloeddruk en werd het ook een zhbevalling. Uiteindelijk vond ik het helemaal niet erg. Ze hebben me daar heel goed opgevangen, vriendelijk personeel. En het blote, tja, op het moment supreme maakt dat allemaal niet meer uit.

Die blaasontsteking heb ik net achter de rug. Je voelt er inderdaad weinig van, alleen had ik voorweeën (dacht ik dus). Na de antibioticakuur is dat helemaal weg gelukkig!

Als je echt zeker weet dat je in het zh moet bevallen, zou ik de kraamzorg waarschuwen. Als hij het nog over "voorlopig wel" had, zou ik er mee wachten. Wie weet komt het toch goed en voor de kraamzorg maakt het op zich niet zoveel uit. Ze komen dan wel thuis helpen als je naar huis komt, toch?

Het zh is mij echt meer dan 100% meegevallen, dus probeer er maar niet teveel tegen op te zien.

Sterkte en hou ons maar op de hoogte! Groetjes, Kaskes

he meiden,

dank jullie wel voor de opbeurende woorden. ik wacht volgende week nog even af m.b.t het bellen van de kraamzorg.   maar als ik na volgende week nog bij de gyn moet blijven lijkt het me sterk dat ik nog thuis kan en mag bevallen.

omdat me man er zeer posie over is, sleept hij me er  wel in mee. en als het goed is dan heb ik nog een paar weken om te wennen. het komt vast allemaal goed. hoor alleen maar posie verhalen en das. mooi.

hou jullie op de hoogte.

xx bambi

Hoihoi,

Is net of ik mijn eigen verhaal terug las...
Bij mij ging alles goed tot 36 wkn en 5 dgn. Ging gewoon op contole bij de vk en had een bloeddruk van 130/105 dus direct naar het ziekenhuis voor een CTG en nog een keer bloeddruk meten...
Bloeddruk was iets gezakt 120/100  en mijn bloedwaarden waren goed ook de CTG was goed dus mocht ik weer naar huis maar moest de vrijdag erna (was woensdag) wel terug komen...
Nou donderdag avond knallende koppijn en duizelig...
Dus ik vrijdag dat verteld nou ik mocht meteen blijven en ze hebben me opgenomen in het ziekenhuis...
Daar heb ik bijna een week gelegen (donderdag mocht ik weer weg), mijn bloeddruk kwam weer naarbeneden en bleef redelijk stabiel.
Wel hebben ze gekeken of ze me niet konden inleiden maar alles was nog potdicht dus mocht ik naar huis en moest ik zaterdag weer langskomen voor een CTG en bloeddruk...

Zaterdag was weer alles goed bloeddruk was 120/90 dus waren ze redelijk tevreden over...Lab was dus niet nodig en moest voor vandaag een nieuwe afspraak maken voor een groeiecho en een bezoek bij de gyn...

De echo was goed was weinig voor ons om te herkennen beebje is te groot voor het beeld... Maar ze was goed op maat en zat tussen de 3300 en 3400 gram...
Gyn heeft nog gekeken of ik ingeleid kon worden maar zoals hij zei er zit nog geen muziek in...

En nu moet ik aanstaande vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een CTG en bloeddruk en aan de hand van mijn bloeddruk kijken ze of er nog bloed geprikt moet worden...

Maar ik moet dus ook in het ziekenhuis gaan bevallen... Aan de ene kant zie ik er tegenop want je heb inderdaad zoals je zegt een band opgebouwd met je vk (bij mij 5)... maar ook de verpleegsters en dokter die ik in de tijd die ik in het ziekenhuis heb gelegen heb leren kennen zijn met vakantie als ik moet bevallen...
Dus wildvreemde aan je bed...Nu hou ik er ook niet van als een vreemde naar je doos moet kijken maar ben ondertussen wel 2x bevoeld door 2 verschillende arsten om te kijken of ik kon worden ingeleid...
De eerste keer vond ik vreselijk maar dat was ook vooral omdat mijn vriend daar niet bij was en je dus echt alleen met een wildvreemde man bent die even vanbinnen gaat voelen...
En vandaag ging het beter nu was mijn vriend erbij en is dat gevoel toch een stuk minder...

Maar nu is het dus afwachten wanneer het vanzelf opgang komt of dat mijn bloeddruk weer omhoog gaat of mijn bloedwaarden veranderen of ik eiwitten in mijn urine krijg...

Want halen ze haar eruit of ik nu wel of niet ingeleid kan worden dan wordt het lastiger...

En aan de andere kant ben ik wel blij dat ik in het ziekenhuis moet bevallen...
Als er hulp nodig is dan is die gewoon voorhanden en dat geeft ook weer een gerust stellend gevoel...

Gr Annelies

he annelies,

wat fijn dat je je herkent in mijn verhaal, wel wat minder natuurlijk dat we met deze klachten lopen. maar jij hebt er al een ziekenhuisopname op zitten en een groei echo en inwendigonderzoeken. Ik (gelukkig) nog niet. ben nu elke week gewoon bij de gyn onder controle.

Morgen moet ik weer dus dan pas kan ik meer vertellen, wat ze van plan zijn. heb me er bij neer kunne leggen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. en ben erachter dat dit veel veiliger is voor mij.
ben zeer benieuwd naar me bloeddruk. vooral omdat ik me laatste dagen weer slecht voel. krijg steeds vaker harde buiken en zie elke dag wel een keer sterretjes.de afgelopen nachten waren een hel.. pff ook veel krampen, maar zonder duidelijke regelmaat kan ik er geen weeen van maken. we zitten op ruim 38 wk, dus kom er maar uit zal ik zeggen hahah

ik hou jullie op de hoogte meiden.
en annelies jij ook sterkte en laat je ook even weten hoe het verloop gaat ?

xx bambi

Hey bambi,

Weet niet of het bij jou ook gedaan is maar bij mij word er op gehamerd dat als ik me ook maar een beetje slechter voel ik meteen aan de bel moet trekken...

Dat wil zeggen sterretjes zien want das echt niet goed...

Ik zou de gyn gewoon even bellen en zeggen dat je deze klachten hebt...
Wil je niet bang maken ofzo maar het is beter voor de kleine als ze je dan wat beter in de gaten gaan houden en om de zoveel dagen een CTG maken net als bij mij...

Dan kunnen ze je beebje in de gaten houden...

Groetjes Annelies,
(38 wkn en 5 dgn)

Terug
Bovenaan