Wie ook twee of meer miskramen achter elkaar gehad?

Hoi,

Ik herken me wel in je verhaal. Onze dochter is nu bijna 5 jaar, toen ze net 2 was geworden bleek ik weer zwanger te zijn maar helaas bleek dat het vruchtje met 8 weken gestopt was. 4 maanden later was ik weer zwanger en opnieuw kreeg ik weer een miskraam met 8 weken. Ook wij kregen de onderzoeken aangeboden en hebben ook besloten om het nog niet te doen aangezien een voldragen zwangerschap ook geen  garantie geeft op een gezonde baby en ik was er gewoon weg niet aan toen om na die  teleurstellingen en verdriet  ook nog eens de medische molen in te stappen. Wel hebben we toen besloten dat als er een derde miskraam zou volgen dat we dan wel moesten overwegen om de  onderzoeken te doen. Helaas raakte ik niet meer zwanger en kwamen toch nog  in de medische molen terecht. Twee jaar na mijn laatste miskraam bleek ik toch nog spontaan zwanger te zijn. Inmiddels ben ik dus 4 keer zwanger geweest en ik kan je vertellen dat het bij mij echt elke keer verschillend was/is. Een hele super fitte zwangerschap van mijn dochter, ook mijn miskramen verschilde erg van elkaar en deze zwangerschap rol ik van de ene kwaal in de andere kwaal. Inmiddels ben ik 15 weken en blijft het super spannend hoor. Ik probeer er van te genieten maar bij elke buikpijn, hoofdpijn of iets anders slaat de onzekerheid weer toe.

Ik hoop zo voor je dat deze zwangerschap wel goed zal gaan  en dat je niet eens meer over deze onderzoeken hoeft na te denken.

Gr. Jacq  

Hoi angie,

Ik heb ook 2 miskramen gehad en daarvoor gelukkig een gezond kindje. Inmiddels ben ik 14 weken zwanger en het ziet er naar uit dat dit nu goed blijft gaan.

Mijn vorige 2 miskramen waren alle twee rond de 6 weken, kwam er wel pas bij de echo achter.

Maar houdt moed, hopelijk is bij jou de 3e keer ook goed!.

hoi hoi angie.

Hier ook zo'n verhaal vorige jaar sept. bleek ik zwanger te zijn helaas met de eerste echo bleek het niet goed te zijn. Toen heel blij begin januari. Weer zwanger met de eerste echo bleek het weer niet goed te zijn ben deze beide keren gecurruteerd. Moet zeggen had met die zwangerschappen allbei geen kwalen. Nu begin mei. Weer zwanger en weer geen zwangerschap verschijnselen. Op iets zerdere borsten na. Die kort daarna weer weg was. Dus dacht weer dat het fout was. Gelukkig hebben wij nu 3 echo's gehad en ben nu 10 weken en 3 dagen. Dus het gaat uitstekkend nou. Maar moet zeggen dat ik er nog niet echt van kan genieten. Maar er is hoop.

Kop op!! en hoop voor je dat alles goed gaat.

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan