wie ook? volledige bv

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd wie er ok nog volledige bv geeft en hoe jullie dat doen met de nachten.
Mijn Fenne is nu 13 weken en krijgt nog steeds 6 voedingen. Om 22.00/22.30 uur is de laatste voeding en 6 uur de eerste weer. Nu moet ik haar echt om 22.00 uur wakker maken voor de voeding. Het liefst zou ze vanaf 20.30/21.00 uur doorslapen. Is er iemand die er ook zoveel tijd tussen heeft zitten en hoe doe je dat met borsten die dan op knappen staan? Of gaat dat vanzelf over?
Hoeveel voedingen geven jullie nog?

Groetjes Thalitha

Dit is ongeveer het schema van mijn dochter:

tussen 5 en 6 1e voeding
10u 2e voeding
2u 3e voeding
6 uur 4 e voeding
tussen 22 en 23 de laatste
zit wel eens een uurtje of half uurtje verschil in hoor.

In het begin waren mijn borsten ook erg vol. Ik kolfde dan 's morgens extra af nadat mijn dochter gedronken had. Nu is mijn lichaam er aan gewent en heb ik geen pijnlijke borsten meer.

Hai,
Ons zoontje is nu ruim 12 weken en krijgt ook nog de borst. Je lichaam went er vanzelf aan dat er een voeding overgeslagen wordt, toen bij ons de voeding van 3 uur s'nachts eraf ging had ik daar een dag of drie wat pijnlijke borsten van, daarna niet meer.

Het schema hier lijkt wel erg op dat van EJ, al rommelt Roef de laatste weken weer wat in de nacht. Hij kwam lange tijd rond 6.00, nu af en toe weer om 4.00. Zo houden ze je bezig!! Hij kreeg de laatse voeding rond 23.00, en heb van cb advies gekregen om die voeding te vervroegen, dus rond 22.00 te geven. Hoe dat zit met de laatste voeding eraf weet ik niet precies, ik zou daar denk lekker eigenwijs in zijn als je het idee hebt dat ze zonder kan. Of anders sla je die over en voedt je overdag iets sneller, zodat ze toch op 6 voedingen blijft?
Groetjes!

Hoi hoi,

Ik geef ook nog volledige bv. Onze dochter is nu 5 mnd oud en haar schema is ongeveer zo (kan wel eens iets verschillen):

± 05.00 eerste voeding
± 08.00 (meestal is ze rond 07.00 wakker)
± 12.00
±15.00
± 08.30 a 19.00
± 22.00 laatste voeding (was eerst 23.00 maar sinds kort hebben we het vroeger gedaan).

Ik geef dus 6 voedingen en zou van het cb op 4 mogen zitten. Logisch zou het zijn om van de avond en nachtvoeding af te komen. Als ze wakker is om 05.00 heeft ze eigenlijk geen honger. Maar als ik haar niet voed en enkel een speentje geef dan komt ze om het half uur. Nu gaan we langzaam de laatste voeding maar steeds iets eerder doen zodat het straks samenkomt met de voeding van 19.00 uur.

Groetjes Sylvia

Hoi,

Luciana is nu ruim 14 weken en krijgt nog volledige bv.
Ze slaapt sinds 3 weken door, van 20.00 uur tot 7.00 uur.
haar schema is ongeveer zo,

7.00 uur 1e voeding
10.00 uur 2e voeding
13.00 3e voeding
16.00 4e voeding
18.00 kleine voeding

dan bad, massage en om 19.00 tot 20.00 de laatste voeding.

De 11 uur voeding heb ik nooit gedaan, gewoon 20.00 uur op bed doen en zien wanneer ze wakker wordt......ze groeit super en ze is heel tevreden

groeten Gea

renske is nu bijna 12 weken en heeft afgelopen nacht voor het eerst doorgeslapen.

voedingen waren eerst
4 uur
7 uur
10 uur
13 uur
17 uur
20 uur
23 uur

ze komt ook echt steeds. vanacht sloeg ze 4 uur over en kwam om 5.45 uur. hoop dat ze er nog een uurtje aan gaat plakken en dat ze ron 7 uur komt. heb ik echt even lekker kunnen slapen nml.

hoi,

Fleur is inmiddels vandaag 13 weken. Wij doen al een week of 6 geen avondvoeding meer en lieten haar zelf komen. Meestal kwam ze dan rond 4 uur 'snachts. Sinds 2 weken slaapt ze helemaal door en slaapt ze van 7 tot 7 ongeveer. Ze weegt nu rond de 5,5 kg.
Haar schema:
6.30 - 7.00
10.00
13.00
16.00
18.30-19.00
Meestal ligt ze tegen 19.00 in bed en slaapt ze vlak erna.

Groetjes,
Mama van Koen en Fleur

Hi

Fleur krijg ook volledige borstvoeding, ze is nu 17 weken en slaapt de nachten door vanaf 10/11 weken. ik moet haar nu wakker maken omdat ik weer werk, dan krijgt ze voeding om half 7 (op werkdagen) anders laat ik haar zelf wakker worden, meestal rond 8 uur. Ze krijgt dan bv om de 3 of 4 uur, wanneer ze zelf aangeeft. Ze is dan een uurtje wakker en gaat dan weer slapen, begin van de avond is ze wakker en wil ze clusteren. Rond 9 uur valt ze in slaap, ik geef haar wel nog rond 10 uur een voeding.

je borsten wennen er wel aan, word allang niet meer wakker met een nat bed of ontploffende borsten. alleen merk ik wel dat op creche dagen ze de avond meer drinkt en dat mijn borsten dan de volgende dag iets voller zijn. maar dat kolf ik dan, omdat ik op werk niet zoveel kan kolven als ik nodig heb, dus dat komt dan weer mooi uit.

groetjes
lia

Terug
Bovenaan