wie ook? volledige bv

Hoiiiiiiiiiii...

Mijn zoon slaapt nu sinds twee weken door... en is vandaag precies drie maanden!!!
Dat vind ik heerlijk, zeker omdat ik volgende week weer aan het werk moet.

Dit is het schema van mijn zoon ongeveer:

08:00
11:00
12:30
15:00
17:30
19:00
en om 23u maar ik hem wakker voor de laatste voeding

Hij slaapt heerlijk door. Het is soms net alsof hij overdag en met name s'avonds vaker wil drinken, soms wel is om de anderhalf uur zo'n beetje... om lekker een voorraadje op te bouwen voor de nacht. Slaat misschien wel nergens op, maar dat idee heb ik soms wel is. Ik geef  mijn zoon  overdag, echt voeding op verzoek, dus dat kan heel wisselend zijn, maar gaat perfect. Zo blijft vraag en aanbod ook goed in balans.  En ik had inderdaad ook de eerste paar nachten wat stuwing s'morgens, maar dat is nu eigenlijk over, maar heb wel volle borsten hoor s'morgens, maar dat moet ook, hij heeft de hele nacht zonder moeten doen, en dan drinkt hij vaak heel goed! Maar ik maak hem om 23:00/23:30 altijd wakker, voor een voeding, zodat ik er s'nachts zowiezo niet uit hoef.

Succes!

Liefs José

Hoi,

Mijn zoontje is van 16 november en zijn schema is:
1e voeding tussen 7.00-8.00 (soms iets later)
dan meestal om de 3 a 3 1/2 uur, soms 4 uur ertussen
en zijn laatste voeding tussen 22.00 en 23.00

Onze kleine meid is bijna 5 maanden en krijgt volledige bv. Als we haar volgen, dan drinkt ze nog maar 4x per dag: om de vier uur en ze slaapt de klok rond. Omdat ik het idee had dat met dit schema de bv wat terugliep, heb ik besloten om 'r toch weer wakker te maken rond 22:30 voor een voeding. Die nuttigt ze slapend ;-)
Ik heb het wel altijd fijn gevonden om haar te volgen, ze heeft tot nu toe steeds zelf "geregeld" dat er een voeding afging (ben begonnen met ca. 8 voedingen). Hierdoor heb ik weinig last van stuwing gehad.

Fijn he, bv geven!!

Hoi!

Finn is nu bijna 4 maanden oud en krijgt ook nog volledige borstvoeding. Hij krijgt tussen de 4 en 5 voedingen per dag. Zijn schema ziet er als volgt uit:
7.00/8.00 uur voeding
11.00 uur voeding
15.00 uur voeding
18.00 uur voeding
21.30 uur voeding
Na een voeding is hij 1 tot 1,5 uur wakker en dan gaat hij weer naar bed. Voor de laatste voeding moet ik hem wakker maken en daarna slaapt hij ook meteen weer verder.
De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat ik hem ook overdag wakker moet maken om de 5 voedingen te halen. Als ik dat niet doe en hem echt op verzoek voedt, zit hij op 4 voedingen (dan zit er overdag dus meer tijd tussen de voedingen). Hij slaapt door sinds hij 7 wkn oud is en groeit goed, dus blijkbaar heeft hij er genoeg aan.

Menno is inmiddels ruim 4 mnd en krijgt ook nog volledige bv.
Ik start om 6.20 uur, anders red ik het niet. Dan komt hij zelf rond 10 uur, dan rond 13.30 uur, daarna rond 17 uur en de laatste voeding is tegenwoordig rond 19.30 uur.

Maar vandaag mocht hij op school in de tummy-tub, omdat ze bij Jelmer (5 jaar) over baby's werken. Dan loopt alles anders en ligt het hele schema overhoop.
In het weekend verschuift de boel ook, want ik ga hem dan niet voor mijn lol vroeg wakker maken.

Francien

Terug
Bovenaan