Wie ook zeer pijnlijk HSG-onderzoek???

Dag meiden,
Ik lees hier regelmatig mee, maar schrijf niet zoveel. Nu wil ik toch even wat van me afschrijven. Wij zijn anderhalf bezig om zwanger te worden. Nu precies een jaar geleden hebben we na ruim 5 weken een miskraam gehad en daarna is er niets meer gebeurd ondanks ons geklus. Ik ben nu bezig met het orienterend onderzoek in het ziekenhuis. Bij mijn vriend is alles in orde. Bij mij tot nu toe ook. Vandaag heb ik het HSG-onderzoek gehad. Wat een rotonderzoek! Ik vond het echt heel pijnlijk ondanks de pijnstillers. Het lukte ook allemaal niet zo goed, want ze kregen het slangetje niet in de baarmoeder. Ik had gelezen dat het bij sommige mensen reuze meevalt, maar daar hoorde ik duidelijk niet bij. Ik heb de tafel daar helemaal fijn geknepen. Het was echt heel pijnlijk. Gelukkig was wel alles in orde. Het blijft voor een goed doel. En een prettige bijkomstigheid is dat je zo'n 3-6 maanden daarna wat meer kans op een zangerschap hebt. Dus daar hopen we nu maar op. Wie heeft deze ervaring ook???

groet Poek

hee meis,

wij zijn nu 18 maanden bezig voor ons eerste wondertje. Ik heb ook PCO. Ik heb afgelopen dinsdag een hsg gehad en ik weet precies wat je bedoelt! Ik vond het ook vreselijk! Het deed ontzettend veel pijn en terwijl ik helemaal niet kleinzierig ben.... bah, wat een kl*te onderzoek! Bij mij deed het ballonnetje plaatsen erg pijn en deze schoot ook nog eens los waardoor het nog een keer moest.... au!!! En het doorspuiten was helemaal een hel. Heb gehuild van de pijn....

Gelukkig was de uitslag wel goed en idd schijn je extra vruchtbaar te zijn hierna. Laten we het hopen.... succes verder!!

xx imme

Hoi Meiden,

Ik heb in jan 2007 HSG onderzoek gehad, enne na 2 jaar gehoopt op een zwangerschap was ik inderdaad in mrt 2007 al zwanger!! Dus....het is echt waar. Het is het allemaal waard! Succes.

Dag meiden, bedankt voor jullie reacties! Imme, laten we hopen dat we net als ' muis' nu extra doorgankelijke eileiders hebben en snel zwanger worden. Hebben jullie ook last van bruine afscheiding na het HSG (gehad). Ik wel sinds gisteren. Het lijkt wel of er oud menstruatiebloed uit me komt. liefs Poek

Hoi Poek,

bij mij was de HSG test ook erg pijnlijk. Stevige menstruatiepijn op commando van het ZH, zeg maar. Was gelukkig wel snel weer over. Bij mij was ook alles goed.
En ja ik had ook wat bruine afscheiding.
Van die extra vruchtbaarheid heb ik niks gemerkt.
Hoelang ben jij nu ondertussen bezig?

Heel veel succes.

Groetjes Belle

Hoi Poek,

Ik heb ook zo en verschrikkelijke HSG gehad ondanks pijnstillers, kan hem nu nog helemaal herinnderen na bijna drie jaar. Me man is daar zelf flauwgevallen door een samenhang van omstandigheden. Mijn linker eileider zat ook verstopt en die hebben ze nog een x geprobeerd door te spuiten toen schoot er iets weg en was de weg vrij. Ben in diezelfde maand nog zwanger geworden en kan nu elk moment bevallen van onze zoon.
Dus meiden het is zeker niets voor niets en het kan echt ervoor zorgen dat je sneller zwanger bent.

P.s. achteraf hoorde ik dat je een roesje kon krijgen als je er erg tegenop zag, ja hehe als ik dat eerder wist maar goed. Zeg dit voort.

Liefs Mariska 39 weken zwanger

Hallo,
Ik hoop heel erg voor jullie dat bij jullie de hsg scan net zo'n werking heeft als bij mij. Na ruim 2 jaar proberen en de hsg scan, ZO pijnlijk idd, was ik binnen 1 maand zwanger!!!Inmiddels is ons zoontje 7 weken!
toi toi toi...

Hoi meiden.

Ook ik heb PCO en heb afgelopen 02 januari een HSG gehad.
Ik moet zeggen dat het niet prettig was maar heb het ook niet echt uitgeschreeuwd van de pijn , gelukkig!! Zo zie je maar dat het idd bij iedereen anders is. Had ook wat bloedverlies na het onderzoek en de dagen erna  ook een beetje.  Bij mij was ook alles goed en ben nu gestard ( na een jaar clomid gebruiken)  met menopur spuiten. Ben nu in de eerste cyclus en heb maandag weer een FM. Waarschijnlijk moet de dosering omhoog want er was donderdag nog niets te zien. Nog meer meiden hier de menopur gebruiken??
Hopelijk voor ons hebben we allemaal dus extra kans door die HSG!

X Niekje

Terug
Bovenaan