WIE OOK ZO MISSELIJK

Echt de volle 42 weken lang!! Nu ben ik ongeveer 6 weken en ik denk nu al waar ben ik aan begonnen!
Ook ik trek dit niet nog een keer 42 weken lang! Ik ben nu alweer helemaal op. Ik weet dat mensen hier heel erg boos over kunnen worden..vooral de mensen die heel erg graag een kindje willen. Sowieso is er veel onbegrip. Het ergste is dat ik nu al niet meer voor mijn kleintje kan zorgen de kleinste aanraking of geur en ik ben al aan het braken. Veel in het ziekenhuis gelegen bij de eerste voor uitdroging. Voor de meeste mensen werkt van de huisarts emesafene goed tegen misselijkheid, voor mij werkte dit niet. Dit middel word vergoed en is ook in zetpil verkrijgbaar. Voor mij werkte deze niet. Sommige artsen schrijven ook primperan voor, hoe dit werkt weet ik niet want mijn huisarts wilde dit niet voor schrijven.
 
hey meiden nou weer een berichtje van mij gek genoeg is bij mij de misselijkheid weg ik snap er niks van s morgens als ik uit bed kom heb ik het gevoel van een lege maag en dan eet ik wat luchtig en dat gaat goed dus voel me goed
en ik heb ook eerst gedacht waar ben ik aan begonnen maar ik denk dat iederee dat wel heeft
ben nu vooral heel erg moe s avonds als ik de meiden naar bed heb gebracht val ik bijna om van de moeheid maar dat zal ook wel wegtrekken
nou ik hoop dat de meiden hier ook snel van de misselijkheid af zijn en vol op van hun zwangerschap kunnen genieten grtjes verlegen meisje
 
Hoi verlegen meisje, ik ben oprecht blij voor je dat de misselijkheid weg is. Ik zou voor iedereen een zwangerschap zonder misselijkheid willen.
@Ils, ik weet precies wat je bedoelt. Ik ben nu ook precies zes weken zwanger. De eerste zwangerschap was ook zo'n ramp, maar ik ben gelukkig niet in het ziekenhuis terecht gekomen. Wel 9 maanden lang thuis geweest en als een soort zombie geleefd (niet werken, geen puf voor afspraken, alleen maar ziek voelen tot aan de bevalling). Nu heb ik eindelijk weer alles op de rit (met mijn werk enzo) en krijgen we dit weer! Ik snap wel dat sommige mensen denken: je bent toch ten minste zwanger. Ik kan het me ook voorstellen als je zelf veel moeite hebt om zwanger te worden enzo.
Bij de eerste zwangerschap had ik ook veel meer het idee dat ik het voor mijn kleintje deed. Nu heb ik dat gevoel helemaal niet. Ik heb al bedacht dat het misschien scheelt als we eenmaal de eerste echo in handen hebben, in de trant van dat je een beetje een beeld hebt waar je dit voor doet. Net als jij kan ik op dit moment niet voor mijn eigen zoontje zorgen en ik moet hem dan naar mijn ouders brengen als mijn man niet thuis is. Nou ja, ik ben hier vooral erg verdrietig over en denk zelfs na over abortus oid. Echt erg eigenlijk. (al weet je toch dat je het nooit echt zult doen) Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen hierin. Ik raad je ook aan om op die website te kijken, het is echt een goede website en geeft je ook het gevoel dat je hier niet alleen in staat. Sterkte voor jou ook!!!
 
Heey Assepoester,

Wij hebben helaas ook al aan de familie bekend moeten maken dat ik weer zwanger ben. Helaas we hadden geen keuze, we hebben opvang nodig voor ons zoontje. Ook nu merk ik weer het onbegrip..Weer opmerkingen als je moet je over de misselijkheid heenzetten en gewoon doorgaan. Maar dit is gewoon geen optie als je hg hebt. Ik kan hier zo moeilijk mee omgaan.. mensen willen het niet snappen erover lezen vinden ze al te veel moeite. Toch zouden ze het dan beter begrijpen. Mijn werk heb ik al opgegeven na mijn vorige zwangerschap..het onbegrip (oncollegialiteit) werd me te veel. Ik werkte in de zorg en kon mezelf niet eens douchen hoe moest ik in die situatie ouderen mensen dan gaan douchen. Dat ik nu geen werk heb maakt het mentaal iets minder zwaar. Waar mensen met hg zich druk overmaken is..dat je zo op anderen moet leunen, dat ze op het werk zolang iets moeten regelen zeker bij mij op het werk, ik werd verplicht te komen en was hier echt niet toe instaat. In de zorg werken is voor een gewoon zwangere al erg zwaar! Mijn man die naast zijn werk week alles over moest nemen, het huishouden, ook voor mij moest hij continue klaarstaan! Als ik wilde douchen naar de wc wilde. De ziekenhuisopnames. Ook voor de partners is hg heftig. Het onbegrip in het ziekenhuis door de gyneacologen..eentje vertelde me letterlijk dat ik zo ziek was omdat ik bang was voor de bevalling.
Ik was daar toen niet bang voor ik stond er heel open in..nu ben ik idd enorm bang voor de bevalling van mijn tweede. We moeten elkaar idd steunen want andere mensen begrijpen gewoon echt niet wat het inhoud!!! Ik hoop dat je een beetje een goede week hebt assepoester...

 
Hoi Ils, hier weer even een berichtje van mij.. Ik hoop dat je het nog leest, want je moet nou wel erg ver doorscrollen. Misschien een idee om even een nieuw topic aan te maken? Ik lees bijna wel elke dag even op het forum, maar heb niet altijd de puf om ook een bericht te plaatsen.
Met de misselijkheid is het nog steeds niet goed. Maar zelf begin ik wat meer te wennen aan het feit dat ik zwanger ben en dat ik hier toch echt de komende acht maanden doorheen zal moeten. Ik probeer me er een beetje bij neer te leggen en ga ook dingen regelen voor na de zomervakantie. Hulp in de huishouding, vervanging op mijn werk. Ik ben eigen ondernemer en niet werken betekent dus ook geen inkomsten.. Heb nog geen idee hoe we dat gaan opvangen allemaal. Ik ben ook bij de huisarts geweest en heb nou ook medicijnen gekregen: emesafene. Je mag twee dagen de hoogste dosis gebruiken (3 keer per dag), maar ik merk er nog helemaal niets van. De huisarts had me al gewaarschuwd dat het geen wondermiddel is en bij sommige vrouwen ook gewoon helemaal niet helpt, dus...
Ik probeer me ook maar niet zo schuldig te voelen dat ik niets met mijn zoontje kan ondernemen. Oh ja, trouwens, kan ik wel zelf naar de wc en 's ochtends douchen enzo, al duurt het allemaal veel langer. En totaal geen eetlust, alle eten staat me tegen. Maandag mag ik weer naar de acupuncturist. Gelukkig is zij wel heel positief en heeft ze het idee dat het echt te verlichten is met acupunctuur. Ook mijn homeopaat heeft goede hoop en probeert naar oplossingen te zoeken.
Wat je schrijft over het onberip etc., dat herken ik wel heel erg. Maar die reacties van je gyneacologen: echt belachelijk!!! Wat een idioten zeg, ze weten gewoon niet wat ze zeggen. Ik vind het echt heel raar dat er nog zo weinig kennis over HG.
En ik snap heel goed dat je niet in de zorg kan werken nu. Wel een lekker idee dat je je over je werk nu geen zorgen hoeft te maken tijdens deze zwangerschap?
Trouwens, wat de bevalling betreft, ik ben er niet bang voor, ik zie dat moment juist als een soort verlossing, want ik weet dat de misselijkheid dan over zal zijn. Trouwens mijn schoonmoeder had ook nog een leuke opmerking vandaag. Ze zei dat mijn schoonzusje ook zo misselijk was, maar gewoon nog functioneerde, want ja, dat was niet zo'n klager he. Iedereen is daar anders in volgens haar, de één klaagt nou eenmaal meer dan de andere :-s Nou ja, ik weet gelukkig wie het zegt.
Wat ik me wel heb voorgenomen is dat dit (mocht dit allemaal goed gaan) echt mijn laatste zwangerschap is. Een derde kindje had me ook nog heel mooi geleken, maar ik wil dit niet nog eens meemaken, echt nooit meer! Dus ik neem hierbij afscheid van nog een eventuele kinderwens.
Ik hou het hier even bij. Ik wens jou ook een goede week en laat nog even weten hoe het nou gaat. Groetjes, Assepoester
 
Hoi,

Ik ben bij mijn 1e zwangerschap ook 4 mnd erg misselijk geweest! Nu zwanger van de 2e en een stuk minder misselijk!! Heb ook geen werk op het moment dus kan rustig aan doen dat scheelt ook een hoop denk ik! Ik wens jullie veel sterkte met de misselijkheid, ik weet hoe vervelend het is!

groetjes
 
pfff... wat een verhaal Assepoester en Ils! Lijkt me echt heel heftig!
Ik ben nu 8 weken zwanger en ook flink misselijk..maar kan gelukkig wel functioneren.
Balen dat je daarbij nog stuit op veel onbegrip.

Moet zeggen dat ik ook wel eens denk als ik maar gewoon doorzet en er niet aan denk dat dat helpt. Bij mij is dat ook zo en kan me daardoor voorstellen dat mensen denken dat het bij iedereen zo werkt maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Als die misselijkheid zo allesoverheersend is kun je niet eens ergens anders aan denken!

Hoop voor jullie dat de misselijkheid deze keer niet de volle 9 maanden duurt!
 
Terug
Bovenaan