wie ook zwanger worden na een miskraam?

Gisteren belde mijn verloskundige nog om te vragen hoe het ging. Ik had een heel lijstje vragen opgeschreven, was wel fijn om ze te kunnen stellen. Ik krijg als ik weer zwanger word een vroege echo, maar eerder dan 6 of 7 weken heeft inderdaad geen zin, omdat dan pas het hartje gaat kloppen. Aangezien dat bij deze zwangerschap niet (dat hartje dat gaat kloppen) is gebeurd, zal ik bij de volgende wat meer gerustgesteld zijn als ik een hartje hoor. Maar daarna kan het inderdaad evengoed nog fout gaan. Verder klopt het niet dat je na een miskraam meer vruchtbaar bent dan normaal. De verloskundige zei dat daar helaas absoluut niets van waar is. Je bent zodra je weer een eisprong hebt gewoon weer hetzelfde vruchtbaar. Dus dat is wel minder. We mogen van haar ook meteen weer proberen als we dat willen, we hoeven geen menstruatie af te wachten. Over twee weken ofzo moeten ook de hormonen van deze zwangerschap uit mijn lijf zijn, zodat een volgende zwangerschapstest gewoon weer betrouwbaar is in zijn uitslag.

Hebben jullie ook een beetje het gevoel van: ik ben nu iemand die een miskraam heeft gehad, de volgende keer heb ik weer verhoogde kans. Dat is niet zo, het is gewoon pure willekeur en pech, maar dat gevoel heb ik eigenlijk wel een beetje...

Hoi meiden,

Ikke, bedankt, ja ik ga toch proberen te genieten, maar denk dat als ik een kloppend hartje hoor, ik wat geruster ben, alhoewel ik ook wel besef dat het dan alsnog fout kan gaan.

Quimn, ja, bij de zwangerschap van m'n dochter stond ik er niet zo bij stil dat het fout zou kunnen gaan, nu dat éénmaal wel gebeurd is, sta je er toch anders in. Veel bezorgder en wat minder relaxt. Maar dat zal iedereen hebben die een miskraam heeft gehad. Toch heb ik wel vertrouwen erin dat het goed komt.
Ik hoop dat jij dat vertrouwen ook weer terugkrijgt.
Sterkte meid.

Ik duim dat jullie snel weer gezond zwanger zijn.

Groetjes,
Angel

hoi meiden nog iemand   die zich wil toevoegen ik heb 29 juli een mk gehad ook bbz ik heb in totaal 5 wk gevloeid want ik heb er een ontsteking bij gekregen maar ik ben 2 okt weer voor het eerst ongie geworden   daar ben ik gek genoeg wel blij mee want dat betekent dat alles weer is hersteld en we weer kunnen beginnen ik ben benieuwd of het weer snel zal lukken ik weet alleen niet precies wanneer mijn nod is want mijn cyclus is niet altijd gelijk maar ik hou gewoon 2nov aan  nou meiden succes   en groetjes van mij

Hoi, hoi,

Ik heb in  september 2005 een mk  gehad in de 9e week, in oktober  heb ik een spoedcurettage moeten ondergaan vanwege zwaar bloedverlies en te  snel dalen van  de bloeddruk. Lichamelijk herstelde ik vrij snel maar psychisch vond ik het  ontzettend zwaar, ik lag op een kamer met een zeurende zwangere vrouw ze had hoofdpijn, nou ik kon haar wel slaan, zeiken over hoofdpijn terwijl ik mijn kind verloren had! Vier maanden later was ik weer zwanger, ik vond de zwangerschap emotioneel erg zwaar omdat ik tot de 11e week bloedingen had en dat gaf veel onrust. Na een maand of vijf kreeg ik vertrouwen in en is uiteindelijk na 9 maanden mijn zoon geboren maar een miskraam vergeet je nooit en de angst hou je die raak je niet meer kwijt.

Suc6 en sterkte iedereen.

Groetjes,

Puk

hallo,lieve mensen,wij hebben helaas   3 miskramen achterelkaar gehad,nu is het zo dat vanaf de eisprong al boven de 37 graden temperatuur erg hoog voor mij,het is nu 10 dagen hoog,,met 5 dagen komt mijn nod ,hebben jullie hier ervaring mee,ben benieuwd,groetjes mam van joey en lo-ann.

hoi mama van joey en loann wat rot voor je van die 3 mk   als ik het goed begrepen heb temp jij om te weten wanneer je je eisprong hebt klopt dat hoegaat dat in zijn werk moet je gewoon elke dag op dezelfde tijd je temp opnemen en hoe zie je dan dat je vruchtbaar benis je temp dan hoger

Hallo,

ook ik heb helaas ongeveer 4 weken geleden mijn eerste mk gehad.
Ik was pas 5,5 week zwanger, maar toch komt het hard aan!
Kan zo verdrietig worden als ik lees van meiden dat ze een kindje in een later stadium hebben verloren. Wat lijkt me dat verschrikkelijk...
Ik wil iig bij deze iedereen hier even een dikke knuf geven en ik ga hard duimen voor ons allemaal
Kan iemand hier mij misschien vertellen hoe het "ontzwangeren" bij hen is gegaan?
Ik vloei vanaf vier weken geleden en nu ben ik sinds gister meer en anders gaan vloeien dan de kleine beetjes die ik de afgelopen week nog vloeide.
Zou ik nu ongi geworden kunnen zijn? Ben daar zo benieuwd naar.
Woensdag moet ik weer naar de gyn voor een echo ivm een cyste die ik heb tussen baarmoeder en eierstokken, maar ik wil niet met ieder vraagje aan de telefoon hangen
Ben benieuwd of iemand van jullie me iets meer kan vertellen?!

Groetjesss en allemaal nog een fijne dag vandaag,
Ashley.

Hallo allemaal,

@ Ashley. Ik heb vorige week dan mijn miskraam gehad en het vloeien is (gelukkig bijna over). Ik vind vier weken wel lang! Iedereen zit natuurlijk weer anders in elkaar, maar volgens mij mag je je verloskundige hier gerust voor bellen. Zeker als het dan weer meer wordt!!

@ Angel: heb je nog een keer een zwangerschapstest gedaan? Ik ben zo benieuwd of je weer zwanger bent.

@ de rest: ik heb geen curretage gehad en er is ook niet gesproken over een vervolgecho om te zien of alles er goed uit is. Hebben jullie die wel gekregen?
Ik vind het fijn om met mensen te spreken die hetzelfde hebben meegemaakt. Goed dat dat hier dus kan. Ik kan niet wachten tot het bloedverlies helemaal over is en ik weer een eisprong heb.

Terug
Bovenaan