A
Anoniem
Guest
Gisteren belde mijn verloskundige nog om te vragen hoe het ging. Ik had een heel lijstje vragen opgeschreven, was wel fijn om ze te kunnen stellen. Ik krijg als ik weer zwanger word een vroege echo, maar eerder dan 6 of 7 weken heeft inderdaad geen zin, omdat dan pas het hartje gaat kloppen. Aangezien dat bij deze zwangerschap niet (dat hartje dat gaat kloppen) is gebeurd, zal ik bij de volgende wat meer gerustgesteld zijn als ik een hartje hoor. Maar daarna kan het inderdaad evengoed nog fout gaan. Verder klopt het niet dat je na een miskraam meer vruchtbaar bent dan normaal. De verloskundige zei dat daar helaas absoluut niets van waar is. Je bent zodra je weer een eisprong hebt gewoon weer hetzelfde vruchtbaar. Dus dat is wel minder. We mogen van haar ook meteen weer proberen als we dat willen, we hoeven geen menstruatie af te wachten. Over twee weken ofzo moeten ook de hormonen van deze zwangerschap uit mijn lijf zijn, zodat een volgende zwangerschapstest gewoon weer betrouwbaar is in zijn uitslag.
Hebben jullie ook een beetje het gevoel van: ik ben nu iemand die een miskraam heeft gehad, de volgende keer heb ik weer verhoogde kans. Dat is niet zo, het is gewoon pure willekeur en pech, maar dat gevoel heb ik eigenlijk wel een beetje...
Hebben jullie ook een beetje het gevoel van: ik ben nu iemand die een miskraam heeft gehad, de volgende keer heb ik weer verhoogde kans. Dat is niet zo, het is gewoon pure willekeur en pech, maar dat gevoel heb ik eigenlijk wel een beetje...