wie ook?

Hi,

Ik ga hem niet halen. Nog steeds heb ik geen zekerheid dat de prik geen kwaad kan voor ons ongeboren kindje. En zonder die zekerheid geen prik.
En wat is hoge koorts? Bij de vorige zwangerschap kreeg ik niet eens de gewone griepprik, maar ben ik twee keer goed ziek geweest met boven de 39 graden, dus dat is ook hoge koorts.
Ik woon in Brabant: het gebied waar de Q-koorts erg heerst en ook de Mexicaanse griep. Maar de Q-koorts is ook erg gevaarlijk (voor iedereen) en daar wordt ook niks aan gedaan.
Ik blijf van mening dat het allemaal stemmingmakerij is. Iemand het journaal gezien vandaag? Er zijn deze week minder mensen opgenomen in het ziekenhuis dan vorige week. Het lijkt dus alweer af te nemen (ook al zijn er nu weer 5 doden). Ze verwachten dat de griep in Januari weer voorbij is, dus tegen de tijd dat de prik echt gaat werken, is het grootste gevaar geweken.

Voor diegenen die de Mexicaanse Griepprik hebben gehaald, hebben jullie ook de normale griepprik gehaald? Want die griep komt er ook nog aan.

Veel succes met iedereen zijn keuze.

Gr. Tamara.

Kom kom Tamara, ik proef een beetje een ondertoon in je mail.... wat betreft de Q-koorts ben ik het met je eens; ook daar is Klink nu mee aan de gang... het is ook een gevaarlijke koorts voor zwangeren. Ik ben wel heel blij voor je dat het bij je eerste zwangerschap gelukkig goed is gekomen; bij mijn zus liep het wat minder voorspoedig af met koorts tijdens haar zwangerschap. Daar konden we een baby begraven met 39 weken zwangerschap. Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende aflopen dus....

Je moet beter het nieuws kijken; er zijn wel meer mensen opgenomen in het zhuis; er zijn minder mensen op de IC belandt... en wat er op de IC belandt zijn veelal kinderen tot 4 jaar. Wat al erg genoeg is... Het aantal gevallen wat zich bij de huisarts meldt stijgt ook nog steeds.....

Wat bekend is van de MG is dat deze vele malen besmettelijker is dan de normale griep. Die 4000 doden in Amerika komen ook niet uit de lucht vallen.

Nogmaals, ieder zijn eigen keuze, in zijn eigen persoonlijke omstandigheden.

Hi,

Tuurlijk zit die ondertoon er in! Ik ben ook heel sceptisch! Ik vind het erg naar dat er 22 mensen overleden zijn, maar dat is nog maar 1% van de hoeveelheid mensen die elk jaar overlijdt aan de griep.
En ik vind dat al die wijze mannen op tv makkelijk praten hebben: a. zij kunnen niet eens zwanger worden en b. zij zijn (mijn inschatting) zo oud dat ze niet eens meer een zwangere vrouw/vriendin hebben of zulke kleine kindjes. Dan kun je ook makkelijk roepen: Doen!

Even ter aanvullende info (van de site van het RIVM):
Afgelopen week zijn 19 patiënten opgenomen op de Intensive Care, dit is een afname
vergeleken met vorige week toen er 28 IC opnames gemeld werden. In totaal zijn 91 patiënten
opgenomen (geweest) op de Intensive Care. Van deze patiënten hadden 58 personen
mechanische beademing nodig en 72% van de patiënten had een onderliggend lijden. In de
leeftijdsverdeling zijn pieken te zien in de leeftijdscategorieën 10 tot 15 jaar en tussen 45 en 60
jaar. (einde quote)
Dat zijn dus niet de zwangere vrouwen en de jonge kindjes.

Gr. Tamara.

Ook ik weet nog steeds niet wat ik ga doen. Waarschijnlijk niet omdat de gevolgen voor het kindje niet bekend zijn. Mijn vriend vindt dat ik het niet moet doen. Vervelende verhalen van vroeger (DES) en blijkbaar ook ooit in amerika over een griepvirusinjectie wat toch gevolgen voor de ongeboren kindjes bleek te hebben.
In de omgeving ook nog weinig gehoord dat iemand de MG heeft. Wij wonen ook in brabant, zitten dus ook met de Q-koorts (maar die krijg je blijkbaar alleen via geiten en schapen...).

Vanavond naar zwangerschapsgym, daar maar eens het onderwerp in de groep gooien.
Ik ben zelf zelden ziek en heb alleen de griep als bij ons thuis (ouders en zus) iedereen de griep heeft (gehad) en wij er dan toevallig naar toe gaan. We eten ook gezond, veel verse groenten enzo. Verder ook weinig berichten in het nieuws over zwangere vrouwen.

Moeilijk die beslising.

Groetjes Opaal

In het forum maart is er een dame die nu de mex.griep heeft....die houd ons een beetje op de hoogte van de stand van zaken rond haar griep.
Die had al wel de inentingen gehand maar waarschijnlijk te laat ze had het al onder de leden........

gisteren kreeg ik te horen dat mijn zus het ook heeft. Afgelopen vrijdag allemaal bij elkaar geweest omdat mijn vader jarig was. Tot nu toe nog niks aan de hand bij ons thuis, hopelijk is het ons (dit keer) voorbij gegaan. Incubatietijd is 2-4 dagen en die zijn we nu voorbij.
In de groep dinsdag is bijna iedereen ook aan het twijfelen en hebben de prik dus nog niet gehaald. 2 ervan wel, waarvan een in het ziekenhuis werkt.
Waarschijnlijk ga ik dus niet de prik halen.

Groetjes

he allemaal,

ook ik heb hem vorige week gehaald. was eigenlijk van plan om hem niet te gaan halen, maar na aandringen van de verloskundige wel gedaan. niet zozeer voor de baby, maar meer voor mezelf. verloskundige zei dat onze longcapaciteit naar mate de zwangerschap vordert minder wordt (wist ik al, maar toch) mochten we het dan krijgen hebben we kans dan we op de IC terecht komen, nou dat wil ik dus niet in de laatste maanden. vanmiddag met de dochter voor haar prik mee. ben benieuwd.

gr ellen

hey,

ik heb er ook voorgekozen om hem toch maar te gaan halen.
heb vorige week de 1ste gehad en over 2 weken mag ik weer voor de 2de prik. maar heb er veder helemaal geen last van gehad.

groetjes inge

Terug
Bovenaan