Wie positieve resultaten met een early test?

<p>Hi dames,</p><p>tegenwoordig kun je met een early test al 6 dagen voor je verwachte menstruatie testen. Volgens de doos is hij 99% betrouwbaar en in 76% procent van de gevallen is er bij vrouwen 6 dagen voor de NOD al genoeg hcg aanwezig. Alsdus de doos dus. </p><p>Hoe is dat in werkelijkheid? Zijn er ervaringen dat je inderdaad 6/5/4 dagen boor je NOD al positief testte? Ik lees altijd alleen maar dat al die testen negatief zijn en dan soms de dag na NOD alsnog positief. Ik heb er eentje thuis liggen en ben even aan het bedenken wanneer ik hem kan doen...</p>
 
Och. Sorry voor de spelfouten. De telefoonversie laat mijn eigen tekst vandaag even niet zien, dus ik typ een beetje op de gok. Zie nu pas dat er wat slordige fouten in staan! 
 
Hoi snackworteltje, even los van de discussie of je wel of niet voor nod moet testen:
die testen zijn sowieso ontwikkeld voor de 'gemiddelde' cyclus waarbij er 14 dagen tussen eisprong en menstruatie zit. Dan zou je dus evt 8 / 9/ 10 dagen na je eisprong kunnen testen. Daar zou ik mee rekenen en niet zoveel dagen voor nod. Stel dat er namelijk minder dan 14 dagen zit tussen eisprong en menstruatie kom je al bedrogen uit. 
Voorbeeld: bij mij zat er altijd 9 dagen tussen m'n eisprong en menstruatie. Dan zou ik met zo'n early test (6 dagen voor nod) al 3 dagen na m'n eisprong kunnen testen. Je snapt dat is echt onmogelijk! Ik had de dag na m'n nod wel een positieve test trouwens!
 
Hoi snackworteltje,
ik heb vaker met een early test van predictor positief getest. De eerste keer was ik dacht 3 dagen voor mijn nod. 
Afgelopen keer heb ik 31-05 een miskraam gehad, 2 weken later negatief getest(ik wilde weten of het mijn lichaam uit was). En op 22-06 positief getest. Wat dus ook vroeg voor mijn nod was. 
 
O ja. Ik had dipsticks van sensitest. Ook early's  en dus ook vroeg positief. Als in: 3 dagen voor nod wanneer je uitgaat van een normale cyclus haha
 
Vaak gaat het rond de menstruatie alsnog fout, dus dan ben je extra teleurgesteld daarom kun je eigenlijk beter wachten..
en ik heb ook maar 10-11 dagen tussen eisprong en menstruatie dus dan kom je ook niet echt goed uit.
las wel dat mensen vanaf 9 dagen na eisprong ongeveer positief kunnen testen.
 
Ik heb op mijn NOD negatief getest met een early test van de Etos. 4 dagen later nog steeds geen menstruatie. Toen opnieuw getest met een gewone CB digital test en toen bleek ik toch zwanger.
 
Ik had 1 dag voor NOD een positieve test. De dag ervoor bleek er ook al een streepje te staan, maar pas na de uiterlijke afleestijd. Ik durf dus niet te zeggen of ik misschien twee dagen voor NOD positief heb getest. Inmiddels 13+1 zwanger van een tweeling. 
 
Terug
Bovenaan