Wie rookten er en zijn gestopt?

Hier ook een ex roker..haha dat mag ik nu zeggen,22 december getest en meteen weer gestopt!!

Ik hoop dat ik dat nu eens ga volhouden , want ik ben bij al mijn zwangerschappen gestopt en daar na keihard weer begonnen!!

Ik heb er totaal geen moeite mee deze keer!!

Hoi, ook ik ben gestopt toen ik het hoorde, rookte zo'n 6 jaar een pakje per dag en nu al bijna 3 weken niets. Iedereen om me heen staat verbaasd te kijken, maar ik doe het vooral voor het kleine hummeltje in me. En ik voel me zoooo goed!

Hartelijk gefeliciteerd aan iedereen die gestopt is, en voor iedereen die nog niet gestopt is: you can do it!!!

ik dacht eerst ik reageer niet, maar kan het gewoon niet laten ik vind roken tijdens je zwangerschap en roken in het bijzijn van (kleine) kinderen echt NOT DONE!!!!!
Als er al een reden zou moeten wezen om te stoppen dan is dit toch echt wel dat er een klein mini mensje in je groeit dat je de beste start zou moeten geven die mogelijk is.
Sorry als iemand zich hierdoor aangevallen zou voelen, maar ik vind het gewoon asociaal staan een zwangere met een sigaret in der handen.

@ Mahemi,

Ik ben het helemaal met je eens dat je als dragende vrouw echt alles op alles moet zetten om je pas gemaakte babytje dat nog zoveel moet groeien, een zo goed als mogelijke start te geven.
Daarom ben ik -en zijn een aantal anderen- gestopt, en daarom proberen wij dit ook vol te houden. Al is het niet makkelijk.

Voor degenen die niet gestopt zijn, of geminderd hebben of nog hopen te zullen stoppen, vind ik niet dat jij hun gedrag asociaal mag noemen. Iets 'staat' niet asociaal, iets 'is' asociaal of niet. Je weet niet of deze rokende vrouwen alleen thuis roken of ook daarbuiten. Het gaat er ook helemaal niet om of dit er asociaal uitziet. Het gaat toch om het ongeboren kindje? Geloof me, als ik even voor degenen mag praten die nog roken, als ze zouden kunnen stoppen hadden ze dat echt wel gedaan. Niet alleen voor de baby maar ook voor zichzelf en hun omgeving. Als je dit niet ergens kunt begrijpen dan ken je geen verslaving die je zo in zijn greep heeft zoals bijvoorbeeld roken dat kan.

En ik voel me niet aangesproken ofzo. Ik wilde dit alleen even graag kwijt.

Take care! :)

ha dames,
ik durfde ook al bijna niet te reageren maar dan juist omdat ik wel nog rook.. ook wel een heel stuk minder als voorheen maar toch nog wel..
vind het ook super moeilijk om ermee te stoppen, ondanks ik weet dat het natuurlijk veel beter zou zijn voor het kindje..
en het klopt wat je zegt marjolein, dit kindje in mij zou de beste start moeten zijn die er ook maar is om te stoppen..maar dat neemt niet weg dat het zo zwaar is om het te laten (voor mij iig), ik voel me dus wel aangesproken maar je hebt wel gelijk dus ben niet boos hihi..
hoop dat ik binnenkort harstikke misselijk zal worden van die dingen zodat het voor mij iig een stukje makkelijker maakt om te stoppen..
en voor de dames die gestopt zijn, SUPER!!

Het is ook zeer zeker niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, maar vind het gewoon echt niet kunnen.
Ben zelf zeer zeker ook een roker geweest, maar gelukkig alweer 12 jaar gestopt.
En tuurlijk vindt ik het knap van diegene die nu zijn gestopt en hoop ook dat ze dat volhouden. Maar voor diegene die nu nog wel roken kan ik alleen zeggen stop aub voor je ongeboren kindje ( en omdat het voor jezelf ook zooooooo veel beter is).
SUCCES

Terug
Bovenaan