Wie start er ook met 1e IVF behandeling in mei???

Hoi Noor/Alabama,

Je naam komt me bekend voor, zit je al langer op deze site??
Hoe is het nu met je??
Nu aan het begin van een nieuwe stap... met hopelijk goede vooruitzichten en een positieve zwangerschapstest!!!

Ik zit nu in de 1e fase van de 1e behandel cyclus. De pil, stederil, deze 16 dagen slikken. Woensdag de 27e intake gespek met de verpleegkundige betreft de medicatie en spuiten in de 2e fase.
30 april de laatste pil stederil slikken.
Ik voel me nu goed en rustig... Ik hoop dat ik dat vast kan houden, maar ik hoor ook veel verhalen over hoe zwaar het is, maar ik kan me er nog totaal niets van voorstellen en kan me daar dus ook niet echt op voorbereiden, dat vind ik wel lastig, maar is misschien maar goed ook.

Ik zou het leuk vinden om met je het geheel te volgen en ervaringen uit te wisselen.

Tot gauw,

Gr Han

Hoi,

ik ga deze cyclus voor een cryo terugplaatsing. Vanmorgen de poli gebeld en de VU (waar de tp plaats zal vinden) heeft aangegeven mij op de planning te hebben gezet, joehoeeeee...

Volgende week woensdag de uitgangsecho en dan hoor ik verder. Deze maand dus alleen pregnyl 1 x , dan 6 dagen later (mits er een goede ontdooiing plaatsvindt) een tp van 1 of 2 cryo's...daarna weer utrogestan, niet fijn, maar goed, je moet er wat voor over hebben he...

Ben helemal blij dat er plek is om dit deze maand te doen, vind t dan ook weer erg spannend worden allemaal, maar ben er wel weer aan toe!

succes meiden,

gr Yosha

Hoi Yosha,

Wat geod van je dat je weer naar zkh gebeld hebt en dat je meteen weer mee mag doen komende maand. En dat gevoel van er aan toe zijn ken ik maar al te goed. Wij ook, hoewel ik totaal niet weet wat ons te wachten staat maar goed. Er zijn velen die het kunnen dus wij vast ook wel.
En dan wel de vraag hoelang wordt deze weg voor ons.

Ik heb nog geen ervaring met een cryo terugplaatsing, maar kun je me vertellen waarom er een pregnyl spuit nodig is

Laat je ons weten op dit forumbericht hoe het gaat, ben nl heel benieuwd?
Wij gaan vanmiddag naar fertiliteitsverpleegkundige voor de medicijneninstructie.

Tot gauw...Toi toi voor ons allemaal!

Gr han

Hoi meiden,

@Han - ja ik zit al redelijk lang op dit forum, we zijn nu 2,5 jaar bezig maar ik heb in het verleden ook met mijn ex geprobeerd een kindje te krijgen, toen hadden we na 1,5 jaar ook geen resultaat. Dus in totaal eigenlijk 4 jaar. Ik weet ook niet wat me te wachten staat bij IVF, ik heb nu nog de instelling van "het zal wel meevallen" maar je weet het nooit.

Hoe was het gisteren bij de medicijneninstructie? Hoe lang duurt het ongeveer vanaf nu tot de eerste terugplaatsing? Bij een vriendin van mij duurde het hele traject in totaal 6 weken, maar ik weet niet of dat altijd zo is?

@Yosha - spannend dat jullie een cryo poging doen! Ik zal voor je duimen hoor. Wel fijn dat je dan in verhouding niet veel medicijnen hoeft te gebruiken. De Pregnyl is misschien om de innesteling te bevorderen?

Hoi meiden,

Gister dus op gesprek in zkh, voor de laatste puntjes op de i te zetten..... info over de spuiten, bellen, afspraken maken, punctie en terugplaatsing, ervaringen van andere mensen vertelde de verpleegkundige, dat vond ik wel fijn.
Zoals dat de punctie veel vrouwen niet veel ernstiger ervaren als de baarmoeder foto.

Nu kan het snel gaan. Slik zaterdag as de laatste pil, stederil.
Dan wachten op een bloeding, gemiddeld duurt dat 3 dagen. Op de 2e dag van de bloeding beginnen met decapeptyl spuiten en de volgende dag de puregon erbij. Gemiddeld genomen willen ze je dan op de 8e dag zien voor een echo, maar bij mij is de ervaringen van de IUI dat ik snel reageer op de medicatie en willen ze me op dag 6 van het spuiten al zien. Dus afhankelijk van de groei wordt een punctie dag gepland. Dus ik denk dat ik rond 15 mei met een punctie/terugplaatsing zal zitten.

Toen ik gister ging slapen spookte het hele verhaal door mijn hoofd. En het is nu al dat er op het werk maar iets tegenzit de tranen vallen. Dit is nog maar het begin. Maar goed...

Aan iedereen de vraag; zijn er veel mensen op de hoogte in je omgeving en krijg je veel steun????

Fijne avond iedereen,

Gr Han

Terug
Bovenaan