Wie van jullie heeft er ook zo'n rugpijn???

hoi hoi goedemorgen,

Wie heeft er ook zo'n rugpijn??? Heb dit al sinds Jessica geboren is maar nu lijkt het steeds erger te worden snik!!! Ja ze wordt ook steeds zwaarder, probeer al steeds goed om mijn houding te letten, maar blijf pijn houden!!! Misschien toch maar één keertje naar de H.A. gaan voor Fysio denk ik nu!!!
Hoop dat het helpt, lijk net zo'n oudvrouwtje als ik opsta!!!

Liefs sandy

Ja, ik!!! Maar dat had ik helaas al heel lang voor mijn zwangerschap. Regelmatig spitaanvallen sinds mijn 22 ste. Ik kom uit de verpleging en toen openbaarde het zich. Fysiotherapie wil soms wel helpen, maar mij helpt het niet helemaal van de rugpijn af. Succes ermee, want het is strontvervelend.

Groetjes Ilona

Ja ook vervelend voor je zeg!!!
Werk zelf ook in de zorg en heb daar voor de zwangerschap ook last van gehad mede doordat ik ook een Whiplash heb komt die rugpijn ook vaak terug!!! Maar nu wel erg sterk,ppfffffffff!!!
Als ik wandel gaat het beter dus bewegen is goed!!!
Ach ja met klagen wordt het ook niet beter helaas!!!! En het went ook die pijn!!!
Jij ook succes!!!

Liefs Sandy

Ik ook! Tijdens mijn zwangerschap, rond 26 weken kreeg ik er last van. Ik heb toen cesartherapie gehad, hielp me wel wat. Na de zwangerschap was het spontaan over!
Maar op de terugweg van vakantie (Nog 15 min. voor we thuis zouden zijn) kregen we een aanrijding. Sinds die tijd weer last van mijn rug. Het is inderdaad stom vervelend!

Yep, me too...
In zwangerschap gekregen rond week 20 of zo, voorheen nog noooooooit gehad. In de loop zwangerschap steeds erger geworden, ook achterzijde van mijn bekken, ik kon niet meer lopen zonder pijn. Na de bevalling als sneeuw voor de zon verdwenen (samen met zwangerschapskilo's), maar binnen 3 weken weer helemaal terug: overbelasting door het tillen van de kleine (nou ja, klein ... al bijna 9 pond bij geboorte).
Ik ben tijdens zwangerschap al bij fysio geweest, allerlei tips gekregen over houdingen, slapen, zitten etc. Na bevalling dus weer terug gegaan en ontspanningsoefeningen gekregen voor de rugspieren. Betere doorbloeding en dus minder pijn... Maar ja, het is echt heeeeeeeel moeilijk om je aan de leefregels te houden als je dag in, dag uit met een baby in de weer bent. En tja, helaas wordt die ook steeds zwaarder...

Ik ben nu gelukkig redelijk pijnvrij, waarschijnlijk omdat mijn buikspieren weer redelijk functioneren en dus meer evenwicht brengen. Ik zou er iets aan gaan doen, tenslotte wordt je kindje steeds zwaarder en het duurt nog wel even voordat je ze niet meer hoeft te tillen...

Veel succes.

Groetjes, Karin

Ik heb daar ook last van. Kreeg de tip van mijn fitnesslerares om mijn buikspieren te gaan trainen. Want vaak is dat het probleem. Tsja.. en nu dat nog gaan doen. Heb er niet zo veel last van. Af en toe. En dat is nu net te weinig om gemotiveerd aan mijn buikspieren te gaan werken.   Erg he.
Groetjes Veerle

Hoi hoi,

Eigenlijk is het niet zo gek heh. Het afgelopen jaar is er veel met onze lichamen gebeurd. We komen een hoop kilo's aan, onze houding wordt anders. Daarna ben je weer een aantal kilo's kwijt en wordt ook je houding weer anders. Nu loop je voordurend een kleintje te dragen. Je loopt achter een kinderwagen.
Al met al is dan een overbelasting van je rug niet zo heel vreemd. Wat Veerle ook zegt, je buikspieren zijn flink slapper geworden dus die kunnen wel wat training gebruiken.
Toen ik laatst ook onzettende pijn in mijn rug had, heeft mijn hubbie me heerlijk gemasseerd en toen was het ook vrij snel weer weg.

Groetjes,

Annemiek

Terug
Bovenaan