Wie van jullie heeft er ook zo'n rugpijn???

ik heb zo heel af en toe nog last van mijn rug. ik had tijdens de zwangerschap flinke bekkeninstabiliteit, maar buikspieroefeningen doe ik nu ook veel en dat helpt wel echt hoor.... (werkt meer voor mijn rug dan voor mijn buik, daar zie ik nog weining resultaat..... hihi)

en annemiek, een massage is natuurlijk altijd lekker....

liefs marijke

ik heb bij mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden ernstige bekkeninstabiliteit gehad en kon vanaf 20 wken niet meer lopen, het leek wel of het seintje van mijn hersenen zeg maar niet meer doorkwam tot mijn been. Vooral rechts deed het gewoon niet meer. Ik heb toen dus in een rolstoel gezeten de rest van mijn zwangerschap. Op het einde was de pijn echt niet meer te houden.

Ik heb na mijn bevalling maar heel weinig last gehouden, de eerste dagen wel met lopen dat rechts nog weleens uitviel en dan viel ik maar dat werd heel snel minder.

Daarna had ik alleen nog last rond mijn menstruatie. Dan had ik weer pijn achterop mijn bekken, bij die SI gewrichten.

Nu met mijn 2e zwangerschap (9 jaar later) kwam de bekkenpijn al bij 10/12 weken zwangerschap voluit opzetten en ik dacht nee he niet zo vroeg al.
Ik had wel rekening gehouden ermee dat ik het weer zo erg zou krijgen.
Ik heb toen gelijk al mijn werkzaamheden hier met de beestjes laten vallen en ben het heel rustig aan gaan doen. Het werd gelijk minder en van lieverlee ben ik de boel weer op gaan pakken.
Telkens bij een hormoonpiek kreeg ik weer meer last en daarna zakte het weer af.
Ik heb deze hele zwangerschap kunnen blijven lopen en heb zelfs tot laat in mijn zwangerschap paardenstallen uit kunnen mesten.

Nu na mijn bevalling heb ik wel lang veel last gehad. Ik had ook een stortbevalling (2 uur) en ik merk wel dat dat veel geweld geweest is. Ik moet nog steeds steun zoeken om mijn linkerbeen (deze keer links) op te kunnen tillen en als ik een tijdje gezeten heb moet ik ook echt op gang komen Net een oud vrouwtje.

Ik vertrouw erop dat het allemaal wel weer wat minder gaat worden, ik heb nu ook al vanaf begin zwangerschap fysio en dan wel speciaal iemand die bekkenproblemen kan behandelen.

groetjes irene

Goedemorgen allemaal,

Nou bedankt voor jullie tips!!!!
Dus weer gaan sporten poeh hé denk al dat we genoeg sporten met onze hummeltjes, haha!!!
Maar denk dat ik toch maar weer oefenningen ga doen kijken of het werkt!!!
Ja en massages krijg ik al heel veel van mijn mannetje, das ook fijn!!!
Bij mij werkt het ook door , omdat ik ook een blijvend Whiplashpatient ben en ook mijn nek dus nu overbelast raakt door al dat tillen!!! Maar weet gelukkig wel goed hiermee om te gaan heb hier al zo'n 12 jaar last van maar niet meer zo erg als toen!!! Kon geen kopje meer vasthouden en heb ook een tijdje niet goed kunnen lopen en in een rolstoel gezeten, het ergste wat een mens kan overkomen niets zelf kunnen!!!! Nu ben ik wel   een postief iemand en heb ik al mijn klachten goed onder controle en functioneer ik prima, omdat ik goed mijn lichaam ken!!!
Jeetje weer erg lang verhaal sorry hoor!!! Maar vond het ff belangrijk dat jullie dit weten!!!
Jullie ook allemaal succes met de ruggen, komt dus goed, ga maar weer eens sporten!!!!

Liefs Sandy

Hai Sandy,

Hier nog eentje met rugklachten. Ik ben door de gyn doorverwezen naar de fysio en ik ga vanaf deze week oefeningen doen bij de fysio.

Misschien ook een ideetje voor jou?? Je mag tegenwoordig ook zelf meteen de fysio bellen zonder verwijsbrief van de ha.
Sterkte ermee,
groetjes Veronique

Terug
Bovenaan