Wie van jullie kindjes al op 4 voedingen per dag?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn jongste dochtertje Rebecca is alweer bijna 4 maanden (9mei 2007)
Ik was benieuwd of er al kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd op 4 voedingen per dag zitten. Mijn dochtertje slaapt 's avonds zo vast en we moeten haar dus iedere keer wakker maken. Ze heeft vanmorgen om 8.00uur haar eerste voeding gehad van 200ml, om 12 uur weer 200 ml. Daarna krijgt ze om 16.00uur weer en dan zou dus om 20.00uur haar laatste voeding zijn voor de nacht. Ze krijgt dus steeds per fles 200ml en drinkt dat ook bijna altijd helemaal leeg. Zou ik dit al kunnen doen?

groetjes Annelies

Hee Annelies!
ik denk zeker dat je dat al kunt doen hoor!
Onze zoon is nu dik 2 maanden en omdat ie steeds niet van harte dronk op 5 voedingen, heeft het CB geadviseerd over te gaan op 4 voedingen!! Dus jij met 4 maanden kan dat zeker doen.
ik vind het wel moeilijk om hier op over te stappen, want hij slaapt natuurlijk niet meer van voeding tot voeding, maar kan ook weer niet zó lang wakker zijn.
Tis passen en meten!

hoi hoi annelies

nou mijn zoon is geboren 17 mei en zit ook al 2 weken op 4 voedingen van 200cc
en het gaat helemaal goed.
het is zelfs op advies gegaan van de kinderarts.
hij is nu 66.5 cm
en 6 kilo

suc6 ik hoor het wel

gr monique

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het zeker proberen. Ze krijgt zo om 20.00uur weer
200ml laten we hopen dat ze de hele nacht nu gewoon doorslaapt.
Hoe krijgt krijgen die van jullie de laatste voeding?
Vanmorgen heeft ze om 8.00uur haar eerste voeding gehad, maar dat red ze denk ik morgenochtend bij lange na niet.

groetjes Annelies

Oeps een foutje gemaakt, ik bedoel hoe laat krijgen jullie kindjes de laatste voeding?

Gisteren voor het eerst gelukt, de 4 voedingen!
07.30u/11.30/16.30u en 22.00 uur! Ging goed. Hij werd pas wakker om 06.30u vanochtend!

Hoi,

Even een vraag he... Wanneer kan je eigenlijk over op 4 voedingen op een dag?
Mijn kleine smurf is nu 12 weken en normaal gesproken krijgt ze 5 voedingen van 200cc water met 6 schepjes. Nou heeft ze laatste paar dagen ontzettend veel moeite met de laatste en de 1e voeding. Vooral de voeding smorgens... die normaal er inging alsof ze nog nooit had gegeten. Ik geef de laatste voeding tussen 10 en 11. Meestal maak ik haar dan wakker tussen half 8 en 8 uur smorgens. Misschien moet ik haar eens laten liggen en kijken hoe laat ze zelf wakker wordt... maar als ze dan nog 5 voedingen krijgt wordt het letterlijk nachtwerk.... Kan natuurlijk 4 voedingen proberen en kijken hoe het gaat.....

Groetjes,

Frieda

Onze kleine meid was ontzettend onrustig. Ze was gewoon niet verzadigd na de fles. Omdat ik met 5 flessen al op de 1000 ml zat (ze was toen 8 weken) wilde ik niet meer gaan geven. Ik ben toen inderdaad begonnen met 4 flessen en dan meer in de fles. Vanaf dat moment een stralende baby.  

Probeer het eens uit. Je kan altijd weer terug naar de 5 flessen.

Miep

Terug
Bovenaan