Wie van jullie kindjes al op 4 voedingen per dag?

Hoi,

Nou het is gelukt hoor! Ze kreeg gisteren om 20.30uur haar laatste voeding, lag er om 21.30uur in en heeft tot vanmorgen 7.30uur geslapen en kreeg om 7.45uur haar eerste fles. Vanavond zal ze dus weer rond dezelfde tijd als gisteren haar laatste voeding krijgen.
Ik moest haar steeds uit haar diepe slaap halen 'savonds en ze werd steeds rond 5.00 wakker en wilde toen niet meer gaan slapen, terwijl ze vanaf 7 weken al geen nachtvoeding meer krijgt. Ik dacht toen laat ik anders eens 4 voedingen proberen, misschien slaapt ze dan ook beter als ik haar niet uit haar diepe slaap haal 's avonds laat.

groetjes Annelies

hallo hartewens,
ik persoonlijk denk dat 4 voedingen nog niet kan!
wel ga ik om de 3.5 uur voeden en dan 5x. zo krijgt ze om 21:00 de laatste fles maar heeft ze toch 5 flesjes gehad. demi drinkt ook 200 ml per fles.

groetjes martine
(demi is morgen 13 weken)

Die van mij is 7 en een halve maand (sorry, breek even in in jullie forum ) en krijgt nog 5 tot 6 keer  . Heerlijk, blijf het lekker zo doen. Mijn kind geeft dit zelf aan namelijk! Dus voor degenen die nu bang zijn dat ze het fout doen met meer voedingen: nee, het hoeft niet perse 4 voedingen. 5 of 6 of 7 zijn ook prima.

Hi,

Onze uk (4 1/2 maand) zit nu ook op 4 voedingen. Zelf geregeld! Grote knul.

Het advies van ons CB is dat kinderen met zo'n 7 kilo (dat is dus rond de 4-5 maanden) over mogen op 4 voedingen, als ze daar behoefte aan hebben. Daarbij is wel de leidraad dat er niet meer dan 10 uur tussen de laatste en eerste voeding zit (dat betekent dus om de 4 1/2 uur voeden). Bij ons gaat dat nu goed.

Succes.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan