wie verheugt zich nog meer op de bevalling?

Ik kijk niet zozeer uit naar de bevalling, maar meer naar het voor het eerst vasthouden van de kleine man. Ik ben in verwachting van de eerste en volgens mij hoef je geen eerdere bevalling mee gemaakt te hebben om te weten dat het pijn gaat doen. Qua ervaring heb je er natuurlijk wel wat meer aan, maar ik laat het maar gewoon over me heen komen, Tot 2 weken geleden heb ik geroepen dat ik in het ZKH wil bevallen, maar ik ben van gedachten veranderd en ga toch voor een thuisbevalling. Dus geen verdovingen/ruggenprik etc.
Ik ben 30wk en 5dg zwanger dus het is nog iets aan de vroege kant, maar ondanks ik totaal geen last heb van kwaaltjes e.d. mag hij van mij komen. Ik kan niet wachten om hem te zien... :D

He dames,

@ilzaa volgens mij zijn wij precies even ver, grappig zeg ( maar dat terzijde).

Hier ook weer een die voor het eerst gaat bevallen en ik (denk nu) wil zonder pijnbestrijding. We gaan in het geboortecentrum bevallen.

?k heb het boek van Smulders (nog) niet gelezen maar ik dacht al zoiets van pijn hoort erbij.
De yoga lessen die ik volg bereiden ook wel een beetje goed voor, maar het is toch afwachten hoe het in het echt is.

De bevalling wil ik meemaken maar ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe ons kindje eruit gaat zien.
Hoe onze gezichten tot het kleintje behoren en ook of het een jongen of een meisje is.

?k heb gister weer een droom gehad dat het toch een meisje zou zijn, dus ik weet het echt niet meer.

ik hoop dat alles goed gaat tijdens de bevalling bij iedereen.

veel liefs
Marloes

Wat leuk om ieders reacties te lezen, het lijkt erop dat het nu toch wel een beetje menens begint te worden he? Het valt me op dat de meesten wel zoiets hebben van: ik laat die bevalling maar over me heen komen. Volgens mij is dat ook de beste instelling. Je weet toch niet precies wat je te wachten staat en hoe je erop gaat reageren (als het je eerste is i.i.g.).

Ik ga volgende week maandag voor een 30 weken echo i.v.m. de ligging van de placenta. Moet zeggen dat ik dat wel spannend vind, zeker omdat ik sinds de 20 weken echo niets meer heb gezien. Ik merk dat ik nu weer een beetje de behoefte krijg aan geruststelling/bevestiging dat alles goed is. Dan kan ik me echt gaan opmaken voor de laatste 10 weken.

Ik vroeg me ineens ook af: zijn er dingen die in de laatste fase van je zwangerschap belangrijk zijn (voeding, rust, etc)? Ik bedoel, in de eerste 12 weken word je doodgegooid met wat je wel/niet mag/moet, maar ik hoor nu helemaal niets meer. Ga er maar vanuit dat het dan wel goed zal zitten, maar ik heb eigenlijk geen idee.

Nou slaap ze voor nu, en tot gauw!

Net als Blossom, vind ik het ook leuk om alle reacties te lezen, haha! Ik ben wel al eens eerder bevallen (lijkt op de bevalling van mama-van-w, ruim 8 pond, vacuumpomp, thuis begonnen en uiteindelijk met auto en volledige ontsluiting naar z'huis) en kan je vertellen dat de pijn van een wee niet te vergelijken is met welke andere pijn dan ook!! Je kunt je er geen voorstelling van maken en dat moet je ook vooral niet proberen.. Ik geloof ook wel echt in wat er gezegd werd over 'het open denken dan de baarmoedermond' en je concentreren op daaronder. Dat kwam bij mijn yoga ook terug en dat heb ik bij de eerste helemaal niet gedaan.. Nu verwacht ik een tweeling en ondanks dat ik hoop op een natuurlijke bevalling, is de kans op een (geplande) keizersnede ook groot. Bij een natuurlijke start van de bevalling, mag ik gelukkig gelijk naar het z'huis en hoef niet te wachten op 7cm ontsluiting zoals bij een poliklinische bevalling. Maar ik sta enorm open voor een ruggeprik of welke andere vorm dan ook van pijnbestrijding!
Dit heeft wellicht te maken met het feit dat ik van 2 baby's moet bevallen en ook denk aan de periode erna, waarin het een stuk drukker is en ik daar graag van wil genieten!

Hoe dan ook, het komt zoals het komt, dat geldt voor ons allemaal en er is er nog nooit 1 blijven zitten (lekkere open deur...).

allemaal leuk die tips maar ik heb tijdnes de andere 2 bevallingen gedaan wat ik niet van te voren had kunnen bedenken.

ik heb de hele tijd op bed gelegen, plassen op de po en echt niet uit bed! ik kon het gewoon niet.
op mn zij liggen, ja heel even.....
ik moest ook de hele tijd overgeven tussen de weeen door dus tot rust komen was er voor mij niet bij.

ik heb geen pijnstillers gehad en dat wil ik deze keer ook weer niet.
niemand mocht praten en ik wilde met rust gelaten worden.
waar ik ook veel aan had was het puffen en luisteren naar de mensen die er verstand van hebben hahahahah

ik laat ook alles deze keer weer op me af komen en maak me er niet zo druk om.... alleen wel om die streptococce bacterie, maar goed daarom ben ik ook in het zh dan!
LEKKER KOEL! hahahahahaha

Ehmmm.... verheugen is een groot woord, maar ben wel heel nieuwsgierig naar het kleine meisje dat in mijn buik groeit, dus wat dat betreft...
Ik hoop maar dat mijn zussen een goed voorbeeld gegeven hebben :).
En tsja, het moet er toch uit....

Ik ben wel aan het nadenken over bevallen in bad, dat heeft mijn zus bij haar 3e gedaan, en was daar erg enthousiast over. Nog maar even een paar nachtjes over nadenken :-D.

Liefs

ik heb er ook zin in!
al ben ik dolblij dat het dan niet zo snikheet is!
ik ben nu 30 weken zwanger van ons 4e kindje, en vind het pittig worden.
even gaan liggen is er niet bij, ook al heeft papa vakantie!
de meiden komen toch steeds aan om ff iets aan mama te vragen of gewoon gezellig bij mama te gaan liggen.

ik ben nu 2 keer enorm snel bevallen en zie er dus ook niet tegenop. alleen het feit dat ik van alle 3 zowieso de 41 weken heb gehaald baart me wel zorgen. ik ben die laatste weken gewoon op!
en aangezien mijn man het erg druk heeft in de maand september.... word dat nog wat.
maar goed we wachten het gewoon af!

liefs

Ik kijk er ook naar uit! Nog 8 weekjes te gaan!
Deze week komt de babykamer binnen in de winkel en kunnen we een afspraak maken wanneer de kamer wordt afgeleverd. En voor mij gevoel ben ik daarna er ook helemaal klaar voor. Kan niet wachten om de kleine te zien, te knuffelen.. :)

Ik zie niet tegen de bevalling op. Het hoort erbij en ik hoop dat ik mij tijdens de bevalling kan afsluiten en daardoor de ergste pijnen goed kan opvangen..

Liefs, Liselotte

Terug
Bovenaan