wie voelde zich bij de ene zwagerschap misselijk en bij de andere niet????

Van harte! Ik had bij de eerste zwangerschap juist nergens last van. En nu wel. Ben nu 28 weken zwanger en heb last gehad van misselijkheid, duizeligheid en momenteel veel last van maagzuur en pijn in mijn rug. Elke zwangerschap is gewoon anders. En het maakt niet uit of je zwanger bent van een jongen of meisje. Want ik ben nu zwanger van ons 2e zoontje.
Heel veel succes gewenst!
Liefs Maria

Bij de zwnagerschappen van mijn dochters was ik super missleijk. Hing tot ver in de twintig weken nog boven de wc. Bij mijn voorlaatste zwangerschap (helaas met 18 weken bevallen) had ik nergens last van. Ik was zwanger van een klein jongetje. Bij mijn laatste zwangerschap had ikw ederom helemaal nergens last van, en ondertussen is onze zoon geboren.

Kortom, ja er zijn meer vrouwen zoals jij die bij de ene zwnagerschap wel misselijk zijn, en bij de anderen niet.

En of het verschil maakt of je zwanger ben van een jongen danwel meisje. Ze zeggen dat men gemiddeld genomen vaker misselijk is bij meisjeszwangerschappen, dan bij jongenszwangerschappen, maar het is niet altijd zo.

schreef ik een paar dagen geleden nog dat ik absoluut niet ziek en misselijk was nou nu is dat wel anders ben echt misselijk en moet wel een paar keer op een dag spugen ook kan ik eigenlijk bijna niets meer eten.
dus juich niet te hard ik ben nu 7 weken zwanger het kan dus ook later nog komen.
groetjes,
marike

Wat ben ik blij dit allemaal te lezen, dat geeft me wat meer vertrouwen.
Ik ben nu 7 weken zwanger van de 2e. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje was ik vanaf ongeveer week 6 ontzettend misselijk, en dit heeft tot bijna de 20e week aangehouden. Nu heb ik behalve af een toe een klein vlaagje misselijkheid nergens last van. Daardoor word ik toch wat onzeker. Fijn te horen dat het per zwangerschap dus erg kan verschillen. Ik heb volgende week maandag al mijn 1e echo, ben benieuwd!
Wens jullie allemaal een goede zwangerschap!

Hallo allemaal,

Bij mijn eerste was ik ook behoorlijk misselijk. Eerst 7 kilo afgevallen. Daarna medicijnen gekregen en toen ging het iets beter. Tot aan 14 weken echt heel erg misselijk. Uiteindelijk is onze dochter geboren.

Bij mijn tweede was ik "leuk" misselijk. Net genoeg om te weten dat ik weer zwanger was zullen we maar zeggen. Met de gebruikelijk 3 maanden was het over. Niks geen medicijnen nodig gehad. Toen is onze 2e dochter geboren.

Nu ben ik bijna 36 weken zwanger en nog steeds misselijk. In het begin 4 kilo afgevallen. Natuurlijk niet zo lang gewacht met medicijnen. Had ik wel afgeleerd na de eerste zwangerschap. Met een week of 14 ging het beter. Ik kon stoppen met de medicijnen maar dat betekende niet dat het over was. Ik moest nog gemiddeld 1 a 2 keer per dag overgeven. Ik merk dat ik nu zelfs weer misselijker wordt dan een week of 8 geleden. Vanaf ongeveer 24 weken spuugde ik nog 2 keer in de week. Nu merk ik dat het aantal oploopt naar een keer of 3 en het vervelendste is niet dat ik spuug, maar dat ik me constant misselijk voel. Als het eruit is en je voelt je daarna gewoon goed heb ik er geen problemen mee. Maar nu is het dus spugen en nog net zo misselijk voelen als ervoor!  Deze keer ben ik zwanger van een jongentje. Zo zie je dus ook gelijk dat je niet perse zwanger hoeft te zijn van een meid als je dus extreem misselijk bent!!

Iedereen die misselijk is sterkte!!!!!! (meestal gaat het over)

Groetjes Jada

Terug
Bovenaan