Wie voelt zich ook supergoed???

A

Anoniem

Guest
Zo ff ander onderwerp:

Wie kan, net als ik, geen genoeg krijgen van de zwangerschap? Ik wel in ieder geval. Ik geniet er intens van en lig voordurend dubbel als ik dat kleintje zie bewegen in mijn buik.

Dit is trouwens met recht een wondertje, ik zal even uitleggen waarom.

Ik ben 43 jaar en woon samen met mijn lieve vent. Ik heb een zoon van 18 die sinds vorig jaar op kamers woont. Je denkt dan dat je wat meer tijd aan jezelf kunt gaan besteden als je grote knaap zijn vleugels uitslaat. Nou, niets is minder waar. In oktober zeg ik tegen mn mannetje dat ik ga lijnen omdat ik het idee heb dat ik wat dikker aan het worden ben. Totdat ik hele wazige dingen ging voelen in mijn buik. Ik zal toch niet zwanger zijn? Was al bezig met vervroegde overgangsklachten. Nachtelijke zweetaanvallen, opvliegers en overslaan van menstruatie's. Dus dan weet je ook niet wanneer je weer moet menstrueren.
Op weg naar huis na een vermoeide werkdag, we werken allebei fulltime en maken heel wat uurtjes in de week, zeg ik tegen mijn mannetje: ik krijg het idee dat ik zwanger ben. hij kijkt me vol ongeloof aan en zegt: ok, dan een test doen. Zo gezegd zo gedaan. Hij had een test gehaald en een paar dagen later hebben wij die test uitgevoerd. Binnen een mum van tijd bleek het dus inderdaad zo te zijn. We waren zwanger. Jeetje wat nu. Van alles spookte door mijn hoofd, ben de jongste niet meer en hoe nu verder? De wereld stond op dat moment helemaal stil. Tranen, tranen en nog eens tranen. We hadden net een hele zware periode achter de rug. Dit door een zwaar ongeluk waarbij mijn zoon betrokken was. Hij brak zijn nek en zijn even oude neef ( beiden waren toen 17 jaar) was op slag dood. Uiteindelijk is het met mijn zoon helemaal goed gekomen en is hij inmiddels weer helemaal op de been.
Maar even terug, na de test een afspraak gemaakt bij de verloskundige die ons gelijk op pad stuurde voor een echo. Zelf dachten we aan een zwangerschap van ongeveer 2,5 a 3 maanden omdat ik in begin juli nog in het ziekenhuis had gelegen voor een operatie en had daarvoor nog een menstruatie gehad. Bij de echo bleek dat we al 22 weken en 3 dagen ver waren. Knal, dan sta je heel ff met je mond vol tanden. Er werd gelijk een afspraak gemaakt voor een vruchtwaterpunctie voor de volgende dag.
Nou, die viel reuze mee. We wilde heel graag weten of ons kindje gezond was. Zou dat niet zo zijn (klinkt misschien hard) dan zou het einde verhaal zijn. Daar waren we het helemaal over een. Temeer omdat ik ooit een kindje af heb moet geven wat niet gezond was, deze had geen armen en benen. En om met je 43 jaar nog aan een kleintje te beginnen wat niet gezond is, tja zij zouden dat niet aan kunnen.

Na een week hadden we de uitslag. Ons kleintje is zo gezond als een vis. Weer tranen maar nu van geluk. We zouden er voor gaan. Je blijft uiteraard wel met wat twijfels zitten, zijn we niet te oud? Veel vragen die door je hoofd spoken. En toevallig hadden we maanden geleden alles weggedaan wat ik nog had. We gingen verhuizen en heb alles naar de kringloop gebracht. Dus we konden opnieuw beginnen. Onze nieuwe buren kwamen gelijk met van alles en nog wat aandragen wat we konden gebruiken. De schatten, we zijn ze onzettend dankbaar voor alle hulp.

Nu zijn we inmiddels bijna op het einde van de zwangerschap en ik kan er geen genoeg van krijgen. Alles verloopt voorspoedig maar ben mn baan wel kwijtgeraakt. Mijn contract werd niet verlengd. Helaas pindakaas, dacht ik. We gaan ons eerst eens richten dat dit kleintje het daglicht kan zien.
Ben in totaal nog geen 10 kilo aangekomen en ben volgens de verloskundige een voorbeeldige zwangere. Ze zien mij al lachend de verloskamer in gaan. Ik ga deze bevalling gewoon lachen doen, was mijn antwoord.

En ieder morgen dat ik wakker wordt lig ik vol trots te kijken naar mijn buik vol leven. Dat kleintje knaappie houdt wel van een feestje volgens mij. zo bewegelijk is hij. Zalig.

Nu kunnen jullie ook begrijpen waarom dit ons regelrechte wondertje is. Zo zien en voelen wij dit.
Dus echt een zwangerschap om nooit meer te vergeten en waar wij intens van genieten.

Zo dat was mijn verhaal. is misschien wel langer geworden als de bedoeling was, maar als ik eenmaal achter die toetsen zit, rolt het er zo uit.

Zijn er meer met bijzondere verhalen??

Veel liefs en groetjes,

Annemiek, 37 weken en 6 dagen.

Hoi Annemiek,

Wat een mooi, ontroerend verhaal. En wat goed dat je er zo positief tegenover staat.
Hier is mijn verhaal.
Sinds mijn 24ste heb ik een ontzettend verlangen naar een kindje. (inmiddels ben ik 33).Op mijn 30ste, na de zoveelste mislukte relatie, was ik met mijn ouders aan het praten over mijn kinderwens. Voor hun was dit geen geheim, dus praten daarover is makkelijk. Ik heb toen besloten dat ik het alleen zou gaan proberen. Met de hulp van mijn ouders, broers (2x) en schoonzusjes zou het goed komen.Helaas is inmiddels 1 schoonzusje overleden. Ik ben door de hele molen gegaan. Medische testen, onderzoeken, hormonen, 3-4 per maand naar het ziekenhuis, ovulatietesten, echo's of er een eitje was, injecties om een eisprong te krijgen etc etc. Na een halfjaar inseminaties, bleek het medisch centrum, waar ik mijn donor vandaan haalde, niet de "wettelijk"papieren in huis te hebben. Mijn gyn. wilde dus niet meer verder met deze kliniek. Ik uiteraard ook niet meer. Dus werd ik doorgestuurd naar Leiden. Hier was de wachttijd een jaar. En weer zou ik door die hele molen gaan.... geloof me, ik had er voor over gehad.
In deze hele periode had ik inmiddels een leuke man leren kennen, die het verhaal begreep en mij steunde. Hij heeft zelf uit een eerdere relatie drie kinderen, dus hij begreep het wel. Na lang praten hebben we besloten om het te proberen. Kinderen krijgen dus..... want een relatie hadden we al.
Op 2 november jl. besloten we een punt te zetten achter onze relatie en dus ook het proberen zwanger te worden. We houden ontzettend veel van elkaar, maar het werkte niet. Op 6 december kwam ik erachter dat ik reeds zwanger was!!!! Ik was/ben helemaal in de wolken. En na de schrikreactie van mijn ex, kwam de leuke reactie ook van hem.Een relatie zit er niet in, maar al moet ik het alleen doen, ik heb er alles voor over!
Nou, dit is mijn verhaal :)
Ik ben een dolgelukkige "alleenstaande" zwangere.

Liefs
Nathalie 14+6

Foutje....... 2 november moet 16 november zijn..... 2 november is waarschijnlijk (of rond die tijd) de conceptie datum :)

Hallo Nathalie,

Ook jouw verhaal is bijzonder zeg. Juist dit soort dingen maken dat je zwangerschap een regelrecht wondertje is. En al ben je alleenstaand, je kindje is heel erg welkom.

Ook ik heb ook een aantal mislukte relatie's achter de rug en een turbulent leven. Maar dat ligt achter me. Mijn huidige mannetje Ro ( afkorting van Roland) is het meest geweldige wat me ooit overkomen is.

Jou kleintje zal niets te kort komen bij je en op een gegeven moment komt ook voor jou de ware man om het hoekje kijken. Een die vol overgave en met veel liefde de rest van je leven door wilt brengen. Blijkbaar is het bij jou zo dat je eerst een kindje op de wereld moet zetten. Ik ben er namelijk van overtuigd dat alles wat er gebeurd in  ons leven zo moet gebeuren zodat we er iets van kunnen leren. Pas als de tijd rijp is voor iets nieuws, komt dat vanzelf op je pad.

Ik hoop dat er hier op het forum nog meer bijzondere verhalen te zien krijgen. Is misschien wel leuk om te lezen.

Bedankt voor je verhaal en geniet van je zwangerschap en je kleintje daarbinnen.

Liefs en groetjes,

Annemiek, 37 weken en 6 dagen

Hoi Annemiek,

Jij ook veel plezier nog de laatste weekjes en geniet ervan!. Hou je me op de hoogte?Enne bedankt voor je lieve woorden.

Liefs
Nathalie

Hallo Nathalie,

Graag gedaan hoor. En je verdiend het. Je zult me hier regelmatig vinden.

Als je msn hebt: mijn inlognaam hier met het hotmail gebeuren erachter aan is mijn msn.

Wie weet tot ziens op msn.

liefs,

Annemiek

hoi annemiek,
wat een prachtig verhaal en wat lekker dat je zwangerschap zo goed gaat.
zelf beschouw ik mijn zwangerschap ook echt als ons wonderdje''want na 3 jaar eindelijk zwanger!
wij hebben een hele moeilijke periode achter de rug waarin ik in een ernstige depressie belande.
de laatste 2 jaar ben ik hierdoor 3 keer opgenomen geweest in de psychiatrie.
Na veel therapie hadden we besloten om onze kinderwens op te geven.
maar na een vakantie in griekenland was ik een week over tijd.
ik wilde eerst geen test doen want dat had ik al zo vaak gedaan en wilde die teleurstelling niet meer,was al zo vaak schijnzwanger geweest.
Maar ja ongesteld werd ik ook niet dus toch maar een test gedaan.
dat moment vergeet ik nooit meer, 2 strepen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb het nog lang niet kunnen geloven zomaar zwanger!!!!!!!!!
inmiddels ben ik 32 wk zwanger en geniet er met volle teugen van.
veel liefs van ammarins

Hallo Ammarins,

Ten eerst wil ik je even zeggen dat je een geweldig mooie naam hebt.

Vind het super om te lezen dat je nu eindelijk zwanger bent, geniet hiervan. Het is je van harte gegund. Het komt toch vaker voor dat mensen na een hele zware en moeilijke periode even afstand en rust nemen en later dan ineens wel zwanger blijken te zijn.

Dank je wel voor je verhaal. Is wel leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die onverwacht zwanger zijn geraakt en daar met volle teugen van kunnen genieten.
Ieder verhaal is speciaal en bijzonder.
Laat alles lekker over je heen komen en sta iedere dag op met een lach. Je bent een kanjer dat jij je zo door een zware periode heen hebt geslagen.

Veel liefs en groetjes,

Annemiek, 37 weken en 6 dagen.

Terug
Bovenaan