Wie voelt zich ook supergoed???

hoi annemiek,

prachtig verhaal hoor je klinkt echt supergelukkig ,heerlijk! ik ben nu zwanger van
mijn derde wondertje en ben 36 jaar.ik heb twee jongens van 11 en 8 jaar.helaas is
hun vader na 7 jaar ziek zijn in september 2005 overleden.we waren al 18 jaar samen.hij was mijn jeugdliefde en ik die van hem.dat die 7 jaar zwaar zijn geweest bijgrijp je wel ook voor de jongens was het moeilijk om een zieke vader te hebben en met de wetenschap te leven dat hij zou overlijden.mijn wens was ook een derde kindje maar door zijn ziekte kon dat natuurlijk niet.we hebben natuurlijk veel zware gesprekken gehad over hoe hij zou willen dat ik met de jongens verder zouden gaan.hij zei je ontmoet een andere man en je gaat door met je leven.ik had zoiets nou dat zal niet gebeuren dat was het laatste waar ik aan dacht op dat moment.maar goed je raad het al mijn man is in september overleden en drie maanden later ontmoet ik mijn huidige man.ik heb uiteraard veel negatieve reacties gehad vanuit mijn omgeving omdat mijn eerste man pas drie maanden daarvoor was overleden.maar op de een of andere manier denk ik wel is dat jij er voor heeft gezorgd dat ik mijn huidige man heb leren kennen.het is allemaal heel snel gegaan we woonde al snel samen en in augustus 2006 zijn we getrouwd.gelukkig waren de reacties inmiddels een stuk positiever geworden omdat iedereen ziet hoe gelukkig deze man mij en mijn jongens maakt.hij is een enorme lieverd met respect voor mijn gevoelens voor mijn overleden man.hij heeft zelf geen kinderen en de manier waarop hij mijn kinderen heeft opgevangen is echt ongelooflijk.ze zijn dikke vrienden en daar heb ik veel respect voor! al snel nadat we elkaar hebben leren kennen kwam het onderwerp kinderen naar voren en we waren er al snel uit dat we samen nog een kindje wilde.na 5 maanden proberen en helaas een miskraam   ben ik nu 35 weken zwanger van ons wondertje.we kijken er enorm naar uit en ook de twee grote broers vinden het helemaal geweldig.nou dit was mijn verhaal (ook iets langer dan ik dacht haha)
nou geniet van jouw wonnder samen met je lieve man.

groetjes van roos.

Hallo Roos,

Fijn dat jij je bijzonder verhaal ook met ons wil delen. Ik lees tussen de regels door dat je inderdaad weer het geluk hebt gevonden, ook al zag dat er in het begin niet zo uit. En al hebben er 3 maanden tussen gezeten, blijkbaar was het voor jou tijd dat er iemand in je leven kwam die jou gelukkig zou maken. En zo te lezen is dat ook goed gelukt.

Ook voor jou is het nog maar een paar weekjes naar de uitgerekende datum toe. Spannend heh? En je 2 kids die rondhuppelen bij je zullen zeker supertrots zijn op je groeiende buik.

Hier voor jou en uiteraard voor anderen die een zware periode achter de rug hebben een gedichtje uit mijn eigen boek.

Soms gaat je leven niet over rozen,
en heb je ook veel tegenslag.
Er verdwijnen dan ook dingen,
die je als vanzelfsprekend zag.
Na het ruimen van de scherven,
en het verwerken van je verdriet.
Zul je zien dat het de moeite waard is,
ook al merk je dat soms niet.

Dank je wel voor je ontroerende verhaal en blijf met volle teugen genieten van je zwangerschap en de liefde om je heen, hoe anderen daar ook tegenaan kijken, jij en je geluk van jou en je gezin  is het belangrijkste in je leven. Hou dat altijd voor ogen.

Je overleden man zit ongetwijfeld met een grote glimlach naar jullie te kijken en en geniet er zeker van dat jij weer gelukkig bent.

Veel liefs en groetjes,

Annemiek, 38 weken precies

hoi annemiek,

wat een prachtig gedicht!
het   klopt precies zoals jij dat bewoord ,mooi hoor!

liefs roos.

Hoi Annemiek,

Wat een bijzonder verhaal heb je toch geschreven echt mooi!!!
En dat gedichtje zo mooi, zit gewoon met tranen te lezen!!!

Nou ff in het kort mij verhaaltje!!! Ben 35 jaar en heb mijn vriend ongeveer 3 jaar geleden ontmoet!!!
We wonen sinds juli 2005 samen en ik had al langer een kinderwens, maar vindt dat je daar ook samen aan toe moet zijn, mijn vriend is 5 jaar jonger!!! Dus vorig jaar in februari gestopt met de pil, eigenlijk meteen zwanger was er wel verbaasd over maar wat waren we gelukkig!!! Helaas ging het verkeerd, vorig jaar op 1mei een miskraam gehad, was heel verdrietig allemaal!! Maar dacht bij me eigen ga weer gewoon verder onze tijd komt nog wel!!! Nou die tijd was heel snel want in eind juni was ik al weer zwanger!!! Zo snel ook weer, maar was tot en met de 16 week zo bang dat het weer mis ging!!
Maar tot nu toe gaat alles nog steeds goed en zijn we heel blij mee ben nu bijna 33weken zwanger!!!
Dus het is en blijf een groot wonder en ook ik geniet ervan ook al gaat niet alles even goed met de kwaaltjes ze horen erbij!!!

Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes!!!!

Liefs Sandy

Hallo Sandy,

Lief van je dat ook jij je verhaal met ons wilt delen. Dat is ook een van de redenen dat ik deze topic begonnen ben. Je hoort eigenlijk heel weinig van de achtergronden van de mensen die hier op het forum zitten.
Niet dat iedereen haar verhaal met ons moet delen hoor. Maar vaak zijn het hele bijzondere verhalen die maken de zwangerschap heel speciaal en dat vind ik dat ook wel eens gezegd (getypt) mag worden.

En ieder verhaal en zwangerschap is bijzonder en willen wij dit meestal graag met anderen delen. Ik zelf vind het wel leuk om alle reactie's te bewaren en straks als mijn kleintje groot genoeg is dan ook terug kan lezen wat zijn mammie tijdens de zwangerschap beleefd heeft.

Ik ben blij dat deze zwangerschap bij jou goed gaat. Die kwaaltjes, ach, die horen erbij. Laat ze over je heen komen en luister goed naar je eigen lichaam. Je lichaam geeft aan wat deze nodig heeft.
Alles is het leven gaat zoals het moet gaan, dat kunnen leuke dingen zijn maar ook dingen die minder leuk zijn.
Geniet met volle teugen van het leven in je, het is je van harte gegund.
Ook hier weer een gedichtje uit mijn eigen boek:

Alles wat je meemaakt,
alle vreugde en verdriet.
Heeft een bepaalde reden,
waar je vaak het nut niet van ziet.
Noem ze lessen van het leven,
die je maken tot wie je bent.
Blijf deze lessen volgen,
tot je jezelf helemaal kent.

Veel liefs en groetjes,

Wat een mooi topic en prachtige verhalen ! Super om te lezen, dat wilde alleen even kwijt!

Liefs, Mimi

Hallo Mimi,

Dank je wel voor je lieve reactie. Ik liep al langer met het idee om zo'n topic te starten en inderdaad is het ontzettend leuk om dit soort verhalen te lezen. Dat maakt het zwanger zijn nog meer bijzonder als dat het als is.

Groetjes en liefs,

Hoi Annemiek,

Bedankt voor je mooie reactie en het mooie gedichtje!!!
Erg lief van je!!!
Je kunt ook goed alles opschrijven erg knap!!!
Wens je al het goeds toe met je zwangerschap nog!!!

Liefs Sandy 32wk en 6dgn

Terug
Bovenaan