Wie volgt er geen zwangerschapscursus maar heeft wel het idee dat ze iets mist?

Hoihoi!!
Ik volg ook geen een of andere cursus. Dit is nu mijn derde zwangerschap en ik  ben het nu ook weer niet van plan. Ik lees wel af en toe eens wat en kijk elke dag op dit forum.
Maar ik bereid me wel voor op de bevalling d.m.v. het boek "Duik in je weeen". Dat boek kan ik iedereen aanraden. Mijn eerste bevalling was een keizersnee, de tweede een gewone bevalling die heel vlot verlopen is. In dat boek staat heel kort en duidelijk wat je kan verwachten en hoe je met de weeen om moet gaan. En hoe je je kan ontspannen. Door dat boek heb je geen cursus nodig. Ik ga het straks weer halen uit de bieb!!
Sterkte en succes!!!!

Wauw, wat een superreacties heb ik mogen krijgen op mijn vraag!
Geweldig en super bedankt!

Ik kreeg vanuit mijn eigen omgeving te horen dat ik wel een cursus MOEST gaan volgen, maar na de antwoorden van jullie weet ik dat ik het niet ga doen!!

Onwijs bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik volg er WEL een en was heel sceptisch. Ik ga een keer en als het niks is ben ik weg, dacht ik. Iedereen zegt: Jij, een pufcursus, daar ben je toch te nuchter voor?

Gewoon bij thuiszorg en ik heb er enorme lol. Allemaal leuke meiden die ook no-nonsense zijn en het gaat vaak over kleding, seks, spotten met onze kwaaltjes ect, dus vooral niet suf. We mailen elkaar en wisselen leuke boeken uit. De lerares is ook normaal en niet zweef of suf.

IK moet zeggen, wat ik geleerd heb over puffen tijdens ontsluiting, persen daarna en weghijgen persweeen en verder massage, ontspannen en wat oefeningen (heel simpel en rustig) had ik niet willen missen.

Net  als tips als: ogen open tijdens persen en je kunt niet die gesprongen rode aders krijgen of tong tegen gehemelte tijdens persen en je hoeft niet bang te zijn dat je op je hoofd perst en Beethoven gebruiken tijdens puffen. Heel zinvol.

En ook als ik alles straks ben vergeten of een keizersnede krijg en er niks aan heb gehad, dan nog is het voor mij een uurtje lachen met andere meiden die ook continue moeten plassen en dezelfde ervaringen hebben en om zichzelf kunnen lachen.

Jammer, het is al bijna voorbij, nog 2 lessen.

Martine  

Ik volg nu al zo een drie weken zwangerschapsyoga, en ik vind het echt heerlijk.
Je hebt echt een uur voor jou en je kind om te ontspannen, echt geweldig vind ik het.
En je leert ook allerlei dingen die je kan doen als je weeen hebt (puffen, bewegingen etc).
Volgende week is het mijn vierde keer en ik ben blij dat ik ben begonnen  aan de  cursus. En denk ook dat ik er straks veel aan zal hebben aangezien  ik bij mijn eerste bevalling erg aan het hyperventileren was.    
SUCCES allemaal

Sigrid, ik denk dat als je het idee al hebt dat het niks voor je is, je er ook echt niet aan moet beginnen.
Het verschilt trouwens ook heel erg hoe die cursussen worden gegeven. Soms zijn het theekransjes, en soms zijn het echt halve gymlessen.
Ik kan je wel aanraden om het boek 'duik in je wee-en' te lezen. Dat is geschreven als aanvulling op de zwangerschapsgym. Eigenlijk heb ik daar meer uitgehaald dan uit de hele cursus. Je kan het boek in elke bieb wel lenen en op Marktplaats word je er ook mee doodgegooid.

Heel veel succes met je voorbereiding op de bevalling!

Groetjes

Wasabimammie!

Hoi Sigrid,

Nou we kunnen elkaar een hand geven. Ik ben ook 27 weken zwanger en hou nite van gezweef en gepuf. Puffen doe ik alleen als het echt moet, straks bij de bevalling. Maar ik was ook onzeker of ik nu niet   iets belangrijks  zou missen. Op het december forum is dit ook al een keer aan de orde geweest en toen ben ik gerust gesteld. Die tip van Tineke van dat boek Duik in je weeen is wel een hele goeie. Zo kun je je toch voorbereiden maar dan zonder cursus.

Groetjes Juffie

hallo
ik had in eerste instantie juist heel veel zin in zwangerschapsgym, maar na de eerste keer was mijn enthousiasme behoorlijk bekoeld. wat een schreeuwlelijk was die cursusleidster! met heel veel "ik zeg 't maar zoals t is" blies ze me bijna omver. ik ben echt wel wat gewend, maar ze walste echt over mensen heen. gelukkig ging ze op vakantie en kwam er iemand anders. de informatie vond ik redelijk waardevol, maar op een gegeven moment weet je t wel. zeker als je ook nog af en toe een boek leest en van die gratis tijdschriften die je overal krijg (alle dozen en bij de vk). wat ik wel heel leuk vond waren de contacten met andere vrouwen, ondanks dat iedereen heel verschillend was. na een bijeenkomst of drie was iedereen genoeg met elkaar vertrouwd om alles heel open te bespreken, daar heb ik ook de meest waardevolle informatie aan overgehouden. helaas kwam daarna dat schreeuwmens weer terug, doe dan nog maar eens een ontspanningsoefening.... maar ja, ik heb wel t idee dat ik me goed genoeg heb voorbereid op de bevalling. geeft wel een prettig gevoel. groetjes  

Terug
Bovenaan