Wie weet er een leuke jongensnaam?

Hallo allemaal,

Ik ben Carlijn en ik ben momenteel 25 1/2 week zwanger van ons 1e kindje. We weten niet wat het gaat worden, we laten ons verrassen, maar zijn al wel druk bezig met leuke namen te bedenken... Oh oh oh, wat is dat moeilijk! Eerder dacht ik altijd: Leuk om een naam voor je kindje te verzinnen, maar nu het echt is is het toch wel heel definitief en moeilijk en wil je een naam waar je allebei  achter staat.
Qua meisjesnaam waren we er vrij snel uit, maar een jongensnaam is nogal een gedoe... Ook omdat we niet helemaal op één lijn zitten. Ik vind namen zoals Kian, Mika, Milan enzo wel leuk, maar mijn vriend vindt Scandinavische namen leuker zoals Ingmar...
We willen niet op de Engelse toer (Collin, Kevin, Jamy enz...) en ook niet op de oerHollandse toer (Jan, Piet of Klaas).
Graag willen we een naam die apart is, maar toch goed te onthouden is...
Ook moet het 2 of 3 lettergrepen hebben want de achternaam is erg kort, dus de voornaam moet  niet kort zijn zoals Sem, Daan, Koen... (Het liefst 2 lettergrepen...)
Heeft iemand een idee voor een leuke naam dan hoop ik dat je reageert en wie weet zit DE NAAM er wel tussen! Je zou ons er enorm mee helpen...
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes van Carlijn.

Hoi,

Tijdens onze vakantie hoorde ik een naam die ik wel heel mooi vond namelijk Nordin. Mischien iets voor jullie? Wij krijgen een dochter maar anders was het zeker een naam geweest die in ons rijtje zou staan. Onze andere kinderen heten trouwens Jasmijn Mika Finn en Storm.

Groetjes Wendy

Hoi hoi,

moeilijk he?!
Wij vonden de jongensnaam ook het moeilijkst, ik vind namelijk nog steeds dat mijn oudste zoon de mooiste jongensnaam heeft, Morris!
Wie weet heb je er wat aan,

succes,

groetjes Beebie03.

Erg leuk die reacties, bedankt!
Ik hoop op nog meer naam-ideeën zodat ik straks heel wat namen heb om een keuze uit te maken...

Doeiiiiiiiiiiiiii. Groetjes van Carlijn.

Zo heet mijn zoontje Carina, Justin Tarachand..Tarachand betekend maan en sterren, ik vind het nog steeds een mooie naam en je hoort hem ook niet vaak...moet ik er wel bij zeggen dat mijn zoontje donker van huidje is en zwarte oogjes heeft...dus bij hem past deze naam erg goed! Maar ook bij een licht kindje vind ik hem mooi hoor!

bye bye

Hoiiiiii...

Moeilijk he!

Wij hebben al een zoon Sem... hij staat wel in de top 10, maar we vonden hem gewoon stoer en leuk, dus waarom niet. Er zijn hier helemaal niet veel kinderen die Sem heten, dus kan hij wel in de top tien staan... maar dat zegt nog niets. Zoals Tijn, Stijn enzo... Thijmen, die namen hoor je veel vaker vind ik persoonlijk.

Als we weer een zoon krijgen dan gaat hij Mike heten of Maik, weet nog niet helemaal hoe we het gaan schrijven... wat vinden jullie leuker? Ik houd van stoere korte jongensnamen... misschien vind je een van deze twee namen iets.

Liefs supermams

Terug
Bovenaan