Wie weet er een leuke jongensnaam?

Hoi allemaal,

ligt er ook aan waar je woont hoor, in bepaalde regio`s hoor je bepaalde namen heel veel en in andere totaal niet.
Sem hoor je hier regelmatig maar niet overdreven, maar Tijn of Tijmen helemaal niet, gek he.

Maar goed, succes he,

groetjes.

Ha, ha, kan moeilijk zijn, he?
Toen het eenmaal op namen kiezen aankwam, bleken wij ook heel veel eisen te hebben aan een naam.
Moest 2-3 lettergrepen hebben (idd vanwege korte achternaam), leuk af te korten zijn, geen top 10 naam, geen 'stomme' rijmpjes op het schoolplein... en oh ja, het moest het liefst ook nog een mooie betekenis hebben...

Uiteindelijk zijn wij terecht gekomen bij   wat ik de klassieke namen noem. Namen die iedereen kent, die je niet hoeft te spellen, maar ook weer niet te oubollig zijn of te populair.
We hebben ons zoontje Christian genoemd, maar andere namen die de revu zijn gepasseerd: Maurice, Laurens, Lennard, Thomas, Merijn, Simon, Vincent...

Voor deze baby hebben eenzelfde soort 'klassieke' naam gekozen.

Veel succes ermee!

Groetjes, Karin
(29+2 wkn van 2e)

Hoi hoi,

Ik vind Lucas helemaal geweldig. Mijn man vind die naam niet mooi jammer genoeg.
Nu twijfelen en tussen Luuk en Rik.  Voor een meisje wordt het Vera. Daar waren we al heel snel overuit.
Succes met het vinden van een naam.

Groetjes Ingrid

Hallo allemaal,

Bedankt weer voor alle reacties, erg leuk om te lezen... Helaas hebben we nogsteeds geen naam. Overmorgen ben ik alweer 28 weken zwanger en nogsteeds hebben we nog geen naam waarbij we denken: JA!!! Dat is 'm!!!
Er zijn wel namen die ik leuk vind, maar dan heb ik er meer zoiets bij van: dat zouden we kunnen doen. Maar ik mis het gevoel van PERFECT!!!
De tijd begint nu wel wat te dringen voor mijn gevoel, word er niet echt vrolijk van... Als ik al een naam vind dan vindt mijn vriend 'm niet leuk of andersom... Ik ga nogsteeds voor Kian, maar hij vindt het te kort... Beide oma's vinden Florian heel leuk, maar die naam willen we allebei niet...   Justin (op z'n Nederlands uitgesproken dan), Julian of  Milan dat vind ik ook leuke namen, maar mijn vriend dus ook weer niet. OOOOOOOHHHHHH, wat is dit moeilijk!!!
Wel fijn dat jullie met me meedenken. Mijn gevoel zegt nogsteeds dat we een jongen gaan krijgen, mijn vriend denkt een meisje. Dat zou qua naam wel makkelijker zijn ja...

Groetjes van Carlijn.

WE ZIJN ERUIT!!! JOEPIE...
Eindelijk zijn we het over de jongensnaam eens!!!
Mijn vriend verraste me door me voor Sinterklaas de jongensnaam in chocoladeletters te geven, wat ik geweldig origineel vond!
Dus bedankt voor alle suggesties...
Ik kan de naam hier helaas niet noemen, want mijn zusje is ook zwanger en zij zit ook wel eens op dit forum en de naam moet nog wel even geheim blijven tot aan de bevalling...

Groetjes van Carlijn.

Lekker gevoel he? nu kan je er vast een beetje aan wennen!

Ik hoop trouwens wel voor je dat het een lange naam is?! (hoop chocolade... oh heerlijk!!!)

Liefs Sabina

He Carlijn,

Ik hoop voor je dat het een lange naam is... hihi Heerlijk.

Wij zijn er ook eindelijk uit. En frisse korte stoere en niet al te populaire maar wel normale naam. Ik houd m nog even geheim.

Terug
Bovenaan