Wie weet er een speen voor de fles die goed is tegen veel lucht in de buik??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mette is al weken ziek (reflux) en heeft daarbij erg veel buikpijn. Zoveel zelfs dat ze bijna de hele dag huilt en slecht slaapt waardoor ze weer slecht eet. We zijn onder behandeling van een kinderarts maar die wisten het ook niet.. Nu is er vanochtend een rontgenfoto van haar buikje gemaakt en er blijkt erg veel lucht in de buik te zitten. Tja das zeer pijnlijk natuurlijk..... Nu heb ik hier eens een topic gelezen van iemand die voor haar kind via internet speciale spenen bestelde die erg goed hielpen tegen lucht in de buik. Waarschijnlijk is het snelle eten en het veel lucht meehappen tijdens het leegdrinken van de fles namelijk het probleem.

Dusss wie o wie kan mij verder helpen? We hebben al veel spenen geprobeerd maar ze zuigen allemaal vacuum en er komt altijd lucht in.

gr.Ing

Hoi Inge,

Ik heb na Avent en Difrax met verschillende spenen te hebben geprobeerd nu de BFree fles. Mijn zoontje wil namelijk ook nogal eens heftig drinken waardoor hij veel lucht binnenkrijgt.

Ik ben erg tevreden over de fles. Er zit een bepaald systeem in waardoor de fles niet vacuum trekt. Ik heb 'm besteld via baby-walz.com. Ook handig, in het staafje zit een paars gedeelte, als dat roze wordt, is de melk nog te warm. Zo kun je dus altijd zien of de melk goed op temperatuur is. Het bleek namelijk dat wij de melk ook te warm 'serveerden' en dat schijnt ook niet bevorderlijk te zijn voor krampjes. Hij heeft nog steeds wel last van krampjes maar het is al een stuk minder geworden.

Nou, succes ermee en hopelijk helpt het bij je kleine meid.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

PS: ik laat Sven ook vaak tussendoor een keertje boeren, dat scheelt ook weer.

Hoi!
De difraxflessen speciaal voor dit soort problemen. Er zit een ontluchtingsgat aan de onderkant van de fles.  En het werkt echt! alleen de spenen van difrax zijn waardeloos. De enige speen die het bij ons goed doet is die van Bibi, en dan de M.
maar het is voor elk kind weer anders, kwestie van proberen!
Succes!

Ik kan je echt de B-free fles aanraden. Tijs had ook erg veel last van buikkrampjes en heb verschillende flessen geprobeerd. Pas bij de B-free fles merkten we echt resultaat.

Hier zit een buisje in de fles waar de lucht doorheen gaat, de lucht komt dan ook niet in de voeding terecht. Gevolg, Tijs boerde veel minder en had minder last van krampjes.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi,

Ik gebruik gewoon de spenen van avent (2 en 3) maar ik moet wel zorgen dat het onderlipje van mijn dochter goed naar buiten gekruld is, want anders haalt ze nog niet de halve fles zonder tussendoor te boeren. Eigenlijk moet ik altijd wel tussendoor ff rust houden zodat ze even rustig een boertje kan laten en daarna weer verder gaan, scheelt ook wel per kindje denk ik!

Succes!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi Inge,

Als je interesse hebt in de Bfree flessen heb ik er nog 2 in de aanbieding.
Ik heb ze voor mijn zoontje gekocht, maar heb ze maar 2x gebruikt.
Mijn zoontje drinkt namelijk beter uit de dfrax flessen.
In de winkel heb ik voor de kleine fles 9,95 en voor de grote fles 11,95 betaald.
Je mag ze voor 16,50 inclusief verzendkosten a 6,50 of als je in de buurt woont en ze kan ophalen op voor 10,00 exclusief verzendkosten van me overnemen.

Groetjes,
Marjolein

Hoi Inge,

Sorry even een ander onderwerp!!!!
Ben jij de moeder van Mette, (ziekenhuis buurvrouw van Teddy)?
Zo ja laat je het me even weten.

Groetjes,Jessica

Terug
Bovenaan