wie weet er wat over kraamhulp

Nu ik er langer over nadenk lijkt het me wel een raar idee dat er een vreemde vrouw in mijn huis is. We wonen best klein op een flatje en we zitten dan denk ik erg op elkaars lip. Ik denk dat vooral mijn man er een beetje moeite mee gaat hebben. Maar ik zou het ook niet zonder kraamhulp aandurven. En mijn (schoon)moeder in huis? ik moet er niet aan denken!!! Dus maar hopen dat het een gezellig mens is.

groeten Elke

@Judith: die 44 uur is niet de ondergrens hoor ;  als je in het ziekenhuis bevalt gaan er uren af en ook als je geen borstvoeding geeft krijg je minder dan 44 uur.

Liefs Annemarie

hoi hoi

Ik heb ook de unive

nu is het zo dat ik dus geen kraamhulp wilde omdat
mijn man lekker thuis is en we een klein huisje hebben..
ik de unive bellen en die vertelde me dat het wel wettelijk verplicht is die hulp!!!!!
Volgens de wet moet de moeder en babt gecontroleerd worden de eerste dagen
nou ik balen daar ging me fijne kraamtijd...

wat ze me wel vertelde als de kraamhulp bij je thuis komt voor
het intake gesprek (als je 7 maanden zwanger bent)
dan kun je ook het minimale pakket nemen en dat is 3 uur per dag dus
en dan kan je nog kiezen 8 of tien dagen nou
8 dagen drie uurtjes kan ik mee leven moet wel!
groetjes anika

hoi hoi

ook ik krijg de eigen bijdrage gelukkig vergoed, maar betaal ook 3 euro per maad extra hiervoor. alles wordt betaald, ziekenhuisbevalling en alles wat nodig is

kraampakket, en kraamzorg tot en met zoveel uren.
mocht ik er 80 nodig hebben moet ik nog 70 euro zelf betalen ofzo, maar meestal is 44 uur ofzo genoeg

eigenlijk weet ik niet hoe kraamzorg werkt want vorige keer kreeg ik maar 1 uurtje per dag, omdat ik nog thuis woonde, belachelijk neem ik aan. ze vonden dat mijn mama het maar moest doen. terwijl die slecht ter been is enzo

ik ben benieuwd naar het intake gesprek, met hoeveel weken is dat ongeveer?

groetjes renske

Meiden,

Die kraamzorg is echt heeeeeeeerlijk! Tenminste als je een goede hulp hebt. Ik had ook een hekel aan vreemden over de vloer, maar ik was er maar wat blj mee dat die zorg er was. Lekker fruithapjes, sapjes, kopjes thee, lekker belegde boterhammetjes, de was wordt gedaan, toilet schoon, bed schoon, beschuit met muisjes gesmeerd voor bezoek, en ga zo maar door.
En 44 uur, daar ben je echt blij mee hoor! (Ik had graag de 68 uur gehad die mijn moeder kreeg) Ik wist niet dat ik zo blij was met iemand in huis. Mijn vriend liep als een kip zonder kop rond, die kon echt niets meer! En ik veranderde van een zelbewuste, zelfverzekerde zwangere vrouw, in een onzekere jonge moeder. Ik was zo blij dat er iemand was die me aanmoedigde en zei dat het goed ging. Geen bemoeizuchtige oma's die nog eind jaren 70 of begin jaren 80 leven en zeggen dat alles zus en zo moet, omdat zij het zo geleerd hadden, terwijl er nu hele nieuwe ontwikkelingen zijn.
Wees dankbaar dat we kraamzorg hebben in Nederland. In onze buurlanden shijnen ze het zelf te moeten doen...
En wat die mannen betreft. Ik kn er nog geen een die echt blij was met de kraamzorg, terwijl alle kraamvrouwen vaak zielsgelukkig waren.

groetjes,
Wietske

Hoi

Ik heb maar 3 uur per dag aangevraagd. Dat was uiteindelijk eigenlijk te weinig, maar het is in ieder geval geen hoge rekening die je dan krijgt.

Ook ik woon heel klein(flatje met 1 slaapkamer) maar ik heb absoluut geen last gehad van de kraamhulp! ik vond het erg fijn dat ze er was. Ze is er niet alleen voor het huishouden en de baby, maar ook voor jezelf! Je moet zelf ook in de gaten gehouden worden die eerste tijd.

Het is niet verplicht, maar ik zou toch zeker wel kiezen voor kraamhulp, al is het maar voor 3 uurtjes per dag.

Groetjes
Eleanor

Hai hai,

Ik ben verzekerd bij VGZ en krijg mijn eigen bijdrage volledig vergoed.Ik hoef niets te betalen.Ik ben collectief verzekerd, ik heb de mix aanvullend en uitgebreide aanvullende verzekering.(mix kreeg ik erbij toen ik collectief ging).Ik betaal 106 euro per maand.
Ik wil thuis bevallen maar mocht ik ervoor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen dan krijg ik dat ook volledig vergoed.Eigelijk raar dat het per verzekeing scheelt en qua kosten ook.
Maarja het zij zo,

Veel liefs Summy26

hoi Jerney,

Als je kiest voor kraamhulp zou ik dat als ik jou was wel snel regelen, want je bent al een beetje aan de late kant,
althans ligt een beetje aan de regio waar je woont.
doeii
\Elke

Terug
Bovenaan