Meiden,
Die kraamzorg is echt heeeeeeeerlijk! Tenminste als je een goede hulp hebt. Ik had ook een hekel aan vreemden over de vloer, maar ik was er maar wat blj mee dat die zorg er was. Lekker fruithapjes, sapjes, kopjes thee, lekker belegde boterhammetjes, de was wordt gedaan, toilet schoon, bed schoon, beschuit met muisjes gesmeerd voor bezoek, en ga zo maar door.
En 44 uur, daar ben je echt blij mee hoor! (Ik had graag de 68 uur gehad die mijn moeder kreeg) Ik wist niet dat ik zo blij was met iemand in huis. Mijn vriend liep als een kip zonder kop rond, die kon echt niets meer! En ik veranderde van een zelbewuste, zelfverzekerde zwangere vrouw, in een onzekere jonge moeder. Ik was zo blij dat er iemand was die me aanmoedigde en zei dat het goed ging. Geen bemoeizuchtige oma's die nog eind jaren 70 of begin jaren 80 leven en zeggen dat alles zus en zo moet, omdat zij het zo geleerd hadden, terwijl er nu hele nieuwe ontwikkelingen zijn.
Wees dankbaar dat we kraamzorg hebben in Nederland. In onze buurlanden shijnen ze het zelf te moeten doen...
En wat die mannen betreft. Ik kn er nog geen een die echt blij was met de kraamzorg, terwijl alle kraamvrouwen vaak zielsgelukkig waren.
groetjes,
Wietske