Wie weet iets leuks voor een huwelijk?

Hoi meiden,

Het onderwerp hoort hier niet thuis, maar ik weet dat hier heel wat creatieve meiden zittten. Vandaar dit berichtje.
Mijn zusje gaat in het voorjaar trouwen en nu wil ik natuurlijk iets leuks voor haar doen. Ik wil haar iets tastbaars geven, als leuke herinnering. Maar wat...?!?! Wie heeft een leuk idee? Ook misschien iets om de gasten in te betrekken.
Ze willen op de dag zelf absoluut geen dansjes, liedjes, sketches ofzo.

Ik heb nog wel even, maar de tijd gaat zo snel!

Groetjes,
Dory

Je kunt een geluksboompje geven ;

De gasten krijgen een gekleurd kaartje erbij in de envelop met trouwkaarten, dit kunnen ze zelf versieren met gedichtjes, foto's of gelukswensen of iets derg.
Dit kun je dan met een knijpertje of lintje in een leuk boompje hangen en dit aan het einde van de avond geven.
Een fruitboompje voor in de tuin is vaak heel leuk omdat ze er ieder jaar weer plezier van hebben bijv.

We hebben bij vrienden ook wel eens de wc deur stiekum bij hun uit het huis gehaald, en aan de binnekant er gelukwensen e.d. op laten schrijven met watervaste stift.
Als ze dan op de wc zitten kunnen ze alles lezen, dit was ook erg leuk.

Je kan ook iedereen vragen (via briefje in trouwkaarten) om een leuke kaart met postzegel voor het bruidspaar te schrijven en in te leveren.
Je zou deze dan bijv als je er heel wat hebt, iedere week een paar op de bus kunnen doen zodat ze iedere week hun eerste huwelijksjaar leuke post ontvangen.

Op onze bruiloft had iedereen op een kaartje geschreven wat hij of zij voor ons zou doen als het kaartje gevonden werd, dit werd aan een ballon met helium gehangen en tegelijk allemaal opgelaten.
We hebben daarna leuke kaartjes teruggehad en diegene opgebeld dat zn kaartje was gevonden.
Op sommige kaartjes stond bijv dat ze ons mee uit eten namen, of voor ons zouden koken, auto zouden wassen, high tea zouden regelen, klok gekregen, gevel gevoegd, visje in kom gehad, etc
Op de ene kant van het kaartje stond dus het doe dingetje en op de andere kant ons adres en de vraag of mensen het hier naar toe wilde sturen.

Je kan ook vragen aan je gasten (bijv weer via trouwkaartjes) of iedereen een a4 wil versieren met een recente of gekke foto van hunzelf erop.
Dit stop je, als de mensen het op de bruiloft inleveren, in hoesjes in een ringmap en bied je dit kado aan, aan het einde van de avond.
Zo hebben ze een mooi aandenken aan iedereen die geweest is en een hoop na plezier met lezen etc

Ik wens je een mooie bruiloft toe van je zusje!!
Liefs Marina

Hoi Dory,

Ik heb niet echt een leuk idee om te geven maar, wat erg leuk is als extra is.

12 ballonnen vullen met een beetje rijst hier dan een briefje in doen met de volgende teksten:
...en .. zijn vandaag 1 maand getrouwd breng ze een bosje bloem of ze zijn 2 maanden getrouwd en breng ze gebak.
Je kan er eigenlijk van alles op schrijven.
Wij hadden in sept ook een bruiloft en hebben dit ook gedaan de gasten vonden het erg leuk
Het is de bedoeling dat het bruidspaar zelf de ballonnen aan 12 willekeuige mensen geven zonder dat ze zelf weten wat er de bedoeling van is.

Ik hoop dat je mijn idee een beetje snapt zie dat het een beetje rommelig overkomt.

Gr Lique

Hey!

Bruiloften zijn altijd leuk, en al helemaal van broers en zussen!
Wat denk je van een mooi foto-album met bij elkaar gesprokkelde foto's van jullie samen? En dan stukjes erbij schrijven hoe je datgene vond, hoe je tegen haar aan keek en dat langzaam laten verlopen naar de toekomst waarin je haar het beste wenst en dat er nog veel foto's mogen volgen in "jullie" album?
Of wat ik ook heel leuk vind is dit hele verhaal met foto's in een laptop op powerpoint zetten, mooi, grappig, lief, (plagend) verhaal van maken, mooi muziekje eronder en afspelen op een beamer tijdens het feest. Als je hem dan op een CD-ROM zet heeft ze er nog jaren plezier van.
Ik ebn ook helemaal niet van de poespas, en ik heb onze ceremonie meesters bezworen dat ik in mijn trouwjapon en hoge hakken acuut naar huis zou lopen als iemand ook maar iets toestond wat erop leek, hahahha! ( En geloof me, ik had het gedaan!) Maar dit soort dingen had ik wel kunnen waarderen dan. Laat je weten wat je gaat doen? Hou ik misschien nog een leuk idee aan over!

Liefs, Marieke

hoihoi,
ik heb alle gasten van te voren een blad gestuurd in de vorm van een vriendenboek. die konden ze dan thuis invullen en mee nemen. op deze manier heb je ook meteen de adressen verjaardagen ect in een boek.(naam adres, tel, verjaardag, email ect. en verder: hoe kennen we elkaar, leukste herinnering ect.)

mijn vriendin kreeg namens alle gasten een kalender. van te voren had iedereen een kaartje gekregen waar je eens wens of iets dergelijks op kon schrijven en deze waren op de kalender geplakt met foto's erbij.

succes

Wij hadden ook inderdaad geen gastenboek, maar een "gastendeur" gemaakt van de wc-deur! Mensen zaten altijd 10 minuten op ons toilet als ze moesten, hahahah! ( Nu hangen er alle trouw- en geboortekaarten van iedereen en zitten ze nog langer...zucht...!)
En qua (lieve) plagerijtjes kun je heel veel hoor.
* een kleurplaat voor alle kinderen, en er op zetten dat iedereen die hem inleverd pannenkoeken mag komen eten.
* Vragen of ieder uitgenodigd tweetal ( of huishouden) 1 of 2 statiegeld flessen in wil leveren bij de entree als eerste bijdrage aan de wandelwagen.
* Laat iedereen op een gekleurd a-4tje dingen opschrijven beginnend met: weet je nog dat??
( Veel dingen zullen alleen begrepen worden door het bruidspaar zelf!)

Ik zit er weer helemaal in hoor, hahahah!

Terug
Bovenaan