Wie weet leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben 10 weken zwanger en ben me suf aan het piekeren op wat voor een leuke manier we kunnen vertellen dat er een tweede op komst is.
Wie heeft er leuke tips voor me.

Hoi,

Bij mijn ouders hebben we net gedaan alsof we gebak hadden gehaald bij de bakker en dat we dus op de koffie kwamen. We hadden beschuit met muisjes in het papiertje van de bakker gedaan. Koffie op tafel, bordjes op tafel en de gebaksdoos. We zaten allemaal (mijn ouders, mijn zusje en wij) en toen pakte mijn moeder het gebak om uit te delen. Ze zagen toen dus dat er beschuit met muisjes in zaten en waren helemaal verrast.
Bij de ouders van mijn vriend en zijn zus en zwager hebben we het anders aangepakt. Zijn zus heeft 2 zoontjes. We hadden voor hen shirtjes laten bedrukken met de tekst: "neefje/nichtje op komst". Deze shirtjes hadden we die 2 kleintjes aangedaan en aan zijn zus en zwager en zijn ouders laten zien. Ook erg leuk. De shirtjes hadden we besteld via: koterkado.nl.

Succes ermee.

xx Nicole

Hoi Nicole,
Ik had mijn dochtertje een taart laten maken, met zo'n vlaaibodem die je in de winkel koopt. Daar heeft ze jam en slagroom op gesmeerd en daarna met muisjes en paddestoeltjes (van baukje ofzo) versierd. Het zag er echt leuk uit. En het was nog lekker ook. Die taart heeft ze aan opa en oma gegeven en gezegd dat ze een grote zus werd!

Hoop dat je het een leuke tip vind!

Groetjes
Wasabimammie!

wat ik eerder ergens op het forum heb gelezen en wat ik een erg leuk idee vond is om het oudste kindje een t-shirtje aan te trekken met de tekst: Hoera ik wordt een grote broer/zus. Het schijnt dat je ze bij rainbow baby's kon bestellen

ik heb ieder een kaartje gegeven met 1 sokje er in. dus oma kreeg 1 sokje en opa 1 sokje.
met de tekst

lieve as oma/opa
je ziet mij nog niet, maar zit al lekker warm in mama's buik. als ik over 6 mnd geboren wordt en jullie mij komen bewonderen wil je dan samen met opa / oma mijn sokjes aan doen zodat ik met warme voetjes door het leven kan gaan

dat zelde hebben we ook bij de broers en zussen gedaan . zwanger/.zus   en anders som kregen ieder een kaartje met elk 1 sokje er in met de zeldfe tekst alleen dan met samen met oom/ of tante.

. mijn zus heeft een cake opgemaakt met rose en blauwe muisjes en die bij de koffie gezet. en bij de andere had ze een speentje ingepakt die ze mochten uit pakken. en bij de nadere had ze names de kids een kaart gegeven. met een poppjetje met een buik en een kindje voor de buik, met de tekst

ik wil jullie wat leuks vertellen. mijn mama heeft mijn nieuwe huisgenootje in haar buik zitten.

wie weet wat iedee's voor jullie!

Wij hebben van die houte letters die een treintje vormen met opa en oma gegeven.
Alles los gekoppeld in een doosje dus eerst puzzelen in welke volgorde de letters moesten staan.Aangezien niemand iets had verwacht van ons duurde het ook even voor ze het zagen. Tja daarna kwamen de tranen (van geluk).
Heel veel plezier want het is heel leuk om er iets orgineels van te maken!!
Groetjes Mikkie.

Als je oudste weleens gaat logeren is het misschien leuk om een klein rugzakje mee te geven met daarin een mini luier, klein rompertje, speentje en een doosje muisjes en dan een briefje erin " mag ik straks ook komen logeren"?

Hier was het een groot succes al was het maar goed dat oma het aanpakte want opa heeft niet zo'n kijk op de maten van kleding haha

Hallo,

Ik ben ook 10 weken zwanger en ik heb een oud rompertje van mijn dochter gepakt en er met textielverf : ""Ik word grote zus" er op geschreven. Dit haar aangedaan en toen bij ouders en schoonouders op bezoek. Ook bij een aantal andere familieleden haar dit aangetrokken.
Grappig om te zien hoe snel mensen het door hebben. In ons geval waren er een aantal mensen die het totaal niet doorhadden. Of niet goed lazen wat er stond. Was ook wel weer erg grappig.

Suc-6 met je zwangerschap en veel plezier met het vertellen.

Groet Jeanet

Terug
Bovenaan