wie weet leuke naam voor vrouwelijk geslachtsdeel wat een kind kan gebruiken zonder vieze taal te g

hoi,

Bij mij is het nog niet zover, maar ik ben wel van plan om gewoon vagina en penis te zeggen. Dat is gewoon de benaming, maak er voor de rest geen probleem van. Het mag geen taboe achtig iets worden. En als hij dat straks vraagt midden op de straat, dan zeg ik gewoon hoe het is.

Groetjes
 
Wij noemen het gewoon een plassertje. Voor een jongen een piemeltje. Mijn zoontje zegt als hij naar de wc moet ook wel komt plas uit piemel. Vind dit wel netjes want het is toch ook zo? Als hij moet poepen noemen we ook gewoon poepen. Sommigen noemen dat even een drukje doen maar dat vind ik persoonlijk pas raar. Wij vinden dit gewoon nette benamingen.
Hoe noemen jullie het nu?
 
Hallo,

Wij noemen het gewoon KRUIS. De rest vind ik of te eufimistisch of te plastisch.

Laatst ging er iets mis met fietsen en toen kwam ze naar me toe: mijn kruis doet zeer. Dat staat toch keurig!

Venkje
 
Hoi, bij mijn zoontje (3,9 jaar)  noem ik het zijn "plassertje" of soms "piemeltje", zijn vader heeft het  ook wel  over zijn "piemelewiemeltje". Bij mijn dochtertje (2 j.)  noemde ik het eerst steeds haar "gaatje", toen ik het moest benoemen voor haar grote broer. Nu ze zelf op de wc gaat en ook gaat praten, merk ik dat ik het vaker ook haar "plassertje" noem.
 
De kinderen van mijn schoonzus noemde het bij de meisjes palsmuis en bij de jongentje plasser. Wij hebben dit maar bij onze kids ( meiden ) overgenomen., Te veel verschillende namen is voor de kids veel te verwarrend.   Wij doen er ook niet vreemd of gek over.

Groetjes Daan
 
Wij noemden het vagina maar op een gegeven moment heeft onze zoon er zelf cavia van gemaakt en nu laten we het maar zo. Het heeft al een heleboel grappige momenten opgeleverd.
 
wij noemen het gewoon tummie.als mijn dochter bijv.geplast heeft vraag ik of ze haar tummie heeft afgedroogd en dat begrijpt ze heel goed.
ze zegt ook vaak in bad''hier komt mijn plasje uit''
je moet er niet te moeilijk over doen of te veel aandacht aan besteden,ze verzinnen er vaak zelf wel iets op.
 
Terug
Bovenaan