Wie weet raad?

Hoi Meiden,

Sinds Myrna geboren is ben ik niet meer actief geweest op het forum. Nu ben ik van plan om dat toch wat meer te gaan doen, voor zover ik de tijd ervoor kan vinden.. Het is wel handig om ervaringen uit te wisselen en tips te vragen :D
Allereerst gaat het hier allemaal prima! Myrna is alweer 3,5 maand en ze is een vrolijke, actieve meid met een heel eigen willetje.

Maarrr.... Sinds een week of 2 drinkt ze ineens heel slecht! Varierend van 60 tot 200 cc. We bieden haar 5x per dag 200 aan. Omdat ze met haar gewicht onder de gemiddelde lijn zit, begin ik me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Wie o wie heeft hier ervaring mee of weet een handige tip???

We hebben al veel geprobeerd. Ze is heel erg nieuwschierig en wil alles zien, dus een rustige omgeving tijdens het voeden en haar naar je toe laten kijken. Maar dan wringt en wurgt ze net zolang totdat ze wel kan zien wat ze wil zien. Ook hebben we het andersom gedaan, dat ze mooi kan kijken tijdens het drinken. Ook dan wil mevrouw toch weer met haar hoofd van de ene naar de andere kant en wringt ze net zolang totdat die fles maar weer weg is. Grrrr! Zo af en toe best lastig!

Ik heb al wel gedacht dat het vanzelf wel over zal gaan en ze dan een enorme inhaalslag zal gaan maken. Maar je maakt je toch zorgen..

Groetjes Rosan

Om de hoeveel uur voed je haar? Het kan zijn dat je haar 'te vroeg' de fles aanbiedt en dat ze nog niet echt honger heeft. Ik merk dat bij Diederik i.i.g. wel. Hij heeft echt pas na 4 uur weer trek, dus eerder hoef ik hem niet te geven. Dus gewoon wachten tot ze ECHT honger heeft!

En een andere tip: is ze goed uitgerust als ze de fles krijgt? Dus bij voorkeur voeden direct aansluitend op het slaapje.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt!

Ik herken je probleem. Julia drinkt ook de laatste tijd wat minder. Tijdens mijn laatste bezoek aan het cb gaf de arts aan dat ik de flessen van 150 cc naar 180 cc moest ophogen. Maar sindsdien drinkt ze heel slecht! Ze dronk zelfden een fles leeg en dronk vaak ook geen 150 cc meer.
Dus ik heb haar vorige week even laten wegen. Bleek ze gewoon goed te zijn aangekomen. Dus ik mag weer flessen van 150 geven. Die krijgt ze 5 keer per dag. En die drinkt ze nu ook allemaal op.
De verpleegkundige gaf aan dat sommige kindjes niet meer nodig hebben.

Misschien moet je overleggen of Myrna ook minder mag. Want waarschijnlijk krijgt ze dan per dag meer binnen, dan dat ze van sommige flessen maar 60 cc opdrinkt.

En wat Blossom zegt merken wij ook. Julia moet goed uitgeslapen zijn om te drinken. Maar ik haar waker voor een fles, dan drinkt zie die bijna nooit leeg.

Liefs Maartje

Wat je ook kunt doen,naar de site gaan van nutricia.Daar kan men ook met voedingsdeskundige chatten.
Heb t zelf ook gedaan en mn vragen werden beantwoord.
Wie weet hebben hun wel een idee wat men kan doen enz.
Ik zou zeggen gewoon proberen.
Liefs

Stan was en is nog steeds ook en moeilijke drinker. Hij drinkt nu gelukkig weer iets beter, maar dat komt vooral omdat we hem maar 4 flessen geven, en twee keer een hapje per dag.

Ik heb het idee dat hij toe was aan vaster voedsel, en heb ook het idee dat hij hierdoor slechter ging drinken.....

werk je soms bij nutricia lief wondertje??

Floor liet steeds beetjes staan toen ze 5 flessen kreeg, toen ze er een minder kreeg dronk ze alles steeds leeg, omdat er dan meer tijd tussen zat. Wat misschien ook helpt is een grotere speen. Wij hebben nu zo'n 1-2-3 speen, en gebruiken stand 2. Hierdoor loopt het iets sneller, toen wij deze gingen gebruiken ging Floor ook meer drinken.

en blijf altijd je eigen gevoel volgen, op het cb denken ze soms te veel aan gemiddeldes!

liefs,

T

Jammer genoeg niet nee T.
Heb alleen van die informatie boekjes enz.
En doe t alleen om een ander te helpen.
Of men t nu wel of niet aan wil nemen moet men zelf weten.
Het heeft mij tenminste wel geholpen.
Dus zo doende....

@ Blossom, Ze krijgt om de 4 uur de fles, maar misschien moet ik eens een kwartiertje langer proberen om te kijken of ze dan uit zichzelf om eten vraagt... Ik bied het haar namelijk gewoon aan op vaste tijden. Ook is ze niet altijd goed uitgerust... Soms is ze al een hele tijd wakker en als het dan tijd is voor de fles is ze soms te moe om nog te drinken. Maar hoe zou ik dat dan kunnen doen? want ze slaapt soms zo kort en dan zit er veel te weinig tijd tussen om direct na het slaapje weer een fles aan te bieden..

@ Maartje; Wij hebben dit probleem ook sinds we de flessen verhoogd hebben van 165 naar 200cc.. Daarvoor dronk ze de 165 gewoon goed leeg, maar nu zelfs dat soms niet eens meer. Ik betwijfel alleen of het zo kan, want ze zit met haar gewicht onder de gemiddelde lijn... en ze heeft toch extra nodig om te groeien lijkt mij... Misschien ga ik het ook wel gewoon doen!

@ lief wondertje; Ik heb indd de boekjes en de website van nutricia ook gelezen. Staat ook wel handige informatie op!

@ Heppy; Ik durf nog niet zo goed naar 4 flessen over te gaan, omdat ze met haar gewicht onder het gemiddelde zit.. dan lijkt het me dat ze die 5e fles toch echt nog nodig heeft. Maar misschien is ze indd wel toe aan andere voeding erbij... Nog 1,5 week en dan mag het! Ben zo benieuwd hoe dat zal gaan!!!!

@ T; een grotere speen en de 1-2-3 speen hebben we al geprobeerd, maar dan drinkt ze nog slechter. Dit gaat voor haar op de een of andere manier veel te snel en dan verslikt ze zich constant... We zitten nog steeds op speentje 2 (avent)..

Van het CB heb ik al geen hoge verwachtingen meer. Al een paar keer gehad dat het CB en de Huisarts elkaar tegenspraken en ik niet meer wist aan wie ik nou wat had.

Allemaal superbedankt voor het meedenken en de tips!!! Ik heb er zeker wat aan! Toch erg fijn hoor dit forum :D
Liefs

Terug
Bovenaan