Hoi Rosan,
Inderdaad is kijken naar je eigen kindje het belangrijkste, is het vrolijk en ontwikkelt en groeit het goed, dan is er weinig reden tot zorgen. Het is denk ik wel zo dat een goed slaap- en drinkritme belangrijk is bij de kleintjes. Wat mij hierbij heel erg geholpen heeft is het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom een tikkie conventioneel, maar de principes die zij beschrijft vind ik wel sterk. Ik merk dat ik in die zin ook een heerlijk ritme heb met Diederik zonder al teveel problemen. Ik schrijf dat grotendeels toe aan het feit dat ik een voorspelbare regelmaat hanteer en Diederik uitgerust aan een fles laat beginnen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de laatste 2 weken Diederik duidelijk meer wakker is en minder lang slaapt overdag, dus dat ik nu regelmatig pas de fles geef als Diederik een half uur tot een uur wakker is. Maar hij kan er dan zeg maar ook tegen omdat hij gewoon eerder genoeg geslapen heeft.
In principe slaapt Diederik nog steeds zo'n 15-17 uur per etmaal. Ik weet niet hoeveel Myrna slaapt, als dat echt heel weinig is overdag, zou je daar misschien ook kunnen proberen wat mee te doen?
Nou heel veel succes i.i.g., hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Liefs