Wie weet raad?

Ik zit me net te bedenken, misschien verwacht ik gewoon teveel van haar... en laat ik me teveel meeslepen door de gemiddeldes van het cb...
Verder mankeert ze nl niks.. ze is heel vrolijk, erg actief, slaapt goed en poept/plast ook goed...

Kijk... ZOlang jouw baby vrolijk is en goed plast en poept.... zou ik me geen zorgen maken. Ik had laatst hetzelfde als jou...

CB zei dat Stan iets te weinig was bijgekomen. Moesten van 4 naar 5 flessen weer gaan, gevolg.... dronk de flessen neit meer leeg. Nu geef ik hem 4 flessen en twee hapjes.

Gisteren heeft hij het volgende gehad

1 x 120 cc
3 x 180 cc

's morgen fruithapje (kwart potje)
's avonds een heel potje (klein) worteltjes

Ook ik krijg niet de indruk dat Stan meer nodig heeft. Als ik hem meer geef in een fles drinkt hij het niet. ZIjn mondje gaat dan stijf op elkaar. Grotere gaatjes in de speen hielpen ook hier niet. Als hij vol zit zit hij vol...

CB is ook maar een instelling die naar gemiddelden blijft kijken he. Af en toe heb je goede tips maar soms ook niet.

Mijn vriendin heeft een kleine die 3 weken ouder is, en 1,5 kg zwaarder dan Stan, hij drinkt en eet ook veel meer. Tegen haar zeggen ze dat hij te zwaar is.... PFFF

Liefs

Hoi Rosan,

Inderdaad is kijken naar je eigen kindje het belangrijkste, is het vrolijk en ontwikkelt en groeit het goed, dan is er weinig reden tot zorgen. Het is denk ik wel zo dat een goed slaap- en drinkritme belangrijk is bij de kleintjes. Wat mij hierbij heel erg geholpen heeft is het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom een tikkie conventioneel, maar de principes die zij beschrijft vind ik wel sterk. Ik merk dat ik in die zin ook een heerlijk ritme heb met Diederik zonder al teveel problemen. Ik schrijf dat grotendeels toe aan het feit dat ik een voorspelbare regelmaat hanteer en Diederik uitgerust aan een fles laat beginnen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de laatste 2 weken Diederik duidelijk meer wakker is en minder lang slaapt overdag, dus dat ik nu regelmatig pas de fles geef als Diederik een half uur tot een uur wakker is. Maar hij kan er dan zeg maar ook tegen omdat hij gewoon eerder genoeg geslapen heeft.

In principe slaapt Diederik nog steeds zo'n 15-17 uur per etmaal. Ik weet niet hoeveel Myrna slaapt, als dat echt heel weinig is overdag, zou je daar misschien ook kunnen proberen wat mee te doen?

Nou heel veel succes i.i.g., hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Liefs

Het is ook wat met het CB zeg! Ik had er in het begin hoge verwachtingen van, snap eigenlijk niet waarom, want iedereen zegt het vooraf al (je zal het wel zelf moeten meemaken..) Haha zo'n forum als dit is veel interessanter ;)

Ik heb van het boek van Ria Blom gehoord, maar nog niet gelezen.. dus maar even kijken bij de bibliotheek. Myrna slaapt niet heel weinig ofzo... Ze heeft van die dagen met alleen maar hazeslaapjes. Dan word het dus ook met de flessen lastig, want dan is ze lang wakker. En dat houd ze nog niet goed vol. Ik ga maar eens even puzzelen hoe ik het het beste zou kunnen doen. En even het boek lezen, ben wel benieuwd!

Bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan