wie weet wanneer mamaclub december

Hallo Reneke,
Ja hoe leg ik uit wat ischias is. Het is dat je zenuw knel zit en krijg je een pijnscheut van je rug naar je knie zeg maar endaardoor pijn met staan, lopen, liggen, stofzuigen etc. Bij mij zit de pijn voornamelijk in bil en been.
Heb dit ook bij de eerste gehad en na die tijd altijd wel wat last gehad. Bij de tweede zwangerschap ging het heel goed maar nu bij de derde weer niet.
Ik ben kapster dus dat is al niet handig maar goed moet dinsdag naar fysio en zal wel horen wat ze zegt'

We moeten dus nog even geduldig afwachten op een december mama club.
Zo op dit forum kletst niet makkelijk je moet telkens weer zoeken waar we staan.
 
Oo, ischias is zo pijnlijk. Ik heb het bij mijn eerste gehad. Idd. een beklemde zenuw. Ik dacht echt als ik zo moet doorlopen tot 40 weken red ik het nooit. Maar toen op een avond boog ik voorover om mijn veter te strikken en pang, ik verging van de pijn. Naar bed gestrompeld. Bleek de volgende dag dat het losgeschoten was en had ik nergens meer last van. Gelukkig maar, want die pijn vergeet ik niet meer!
 
Hoi reisa

Ja ik heb het met de eerste ook al gehad en moest toen verplicht met 25 weken stoppen met werken, vreselijk.
Maar ben nu 14 weken en moet het nu al rustiger aan doen.
Echt verschrikkelijk.
Is inderdaad erg pijnlijk maar goed het is niet anders.
Ik heb er toen te lang mee doorgelopen en dat gebeurt me niet weer want kon toen haast niks meer.

Groetjes
 
hoi hoi!!

Nou hier nog één hoor!!
3 dec uitgerekend van ons tweede kindje. nu 14weken en 3dgn zwangerd.

Eerste was een dochter van mei 2007, nu net 3 dus. mij benieuwen wat dit voor wonder wordt!!
 
Hoi allemaal,

Ook ik kijk iedere dag ff of de mamaclub voor december er al tussen staat. Wij verwachten rond 11 december ons 2e kindje en ben nu dus 13 weken zwanger. Sinds vorige week niet meer misselijk en de ergste moeheid is gelukkig ook voorbij.

Ik zat net het stukje van channel te lezen en ik had al het vermoeden dat ik last van ischias heb. En mijn klachten komen overeen met die van jou. Heb met grote regelmaat enorme pijnscheuten in mijn been waardoor ik mijn been bijna niet meer kan bewegen (van de pijn) Bij het opstaan zak ik soms door mijn been heen en de volgende dag is mijn hele been stijf. Hebben jullie nog tips om de pijn te verlichten/tegen te gaan?

Liefs Niene


ischias
 
hoi niene79

Het enige wat je kan doen volgens mijn huisarts is het rustig aan doen en rust en bewegen afwisselen.
Ik ga morgen naar de fysio om te kijken of die nog tips heeft over houding en het los masseren.
Ik ga nu mijn gewicht verplaatsen op links omdat ik niet op rechts zo lang kan zitten en staan.
En ze zeggen koude compressen erop leggen,
Maar weet nog van mijn eerste zwangerschap dat je het niet moet onderschatten.
Ik heb toen te lang doorgelopen en kon haast niks meer met het gevolg dat ik al heel vroeg in de zwangerschap thuis zat.
Bij de tweede zwangerschap ging het redelijk goed maar nu dus niet.

Dus wel je rust houden, ik heb er erg van geleerd
 
Terug
Bovenaan