Wie weet wat dit is?

hallo Allemaal

Ik zit met het volgende..
29 december ben ik bevallen van een gezonde dochter en alles gaat prima.
Alleen ging de bv in eerste instantie niet zo lekker, ons meisje pakte de borst niet goed, en omdat ze teveel afviel kregen we het advies van de vk om bij te voeden met kv.
Dat gaat verder hartstikke goed, inmiddels lukt het bv geven met tepelhoedjes wel, dus krijgt ze een combinatie, omdat ze nog niet op haar geboortegewicht zit.
Nu valt ons de laatste dagen op dat ze ontzettend veel spuugt..
Ze ktijgt als ze kv krijgt 90 cc water en 3 schepjes, en dat drinkt ze wel op, maar tijdens het fles geven begint ze al te spugen.
we hebben de difrax fles van 170 ml, zo`n kleine, zou het daardoor komen?
Ook bv komt er meteen weer uit, en maak me ondertussen wel zorgen.
Ze hebben ons nu de dodie fles geadviseerd, wie heeft er ervaring mee?
En wie weet hoe het kan komen dat ze zoveel spuugt?

Groetjes

Kan het zijn dat ze gulzig dringt?
Ik weet niet goed hoe je dat kan voorkomen, maar dat weet iemand anders misschien wel.
En verder zou Johannes Brood Pitmeel door de voeding kunnen helpen. Wordt verkocht onder de naam Nutriton (met een T dus, oranje verpakking van nutrilon). Misschien iets om te proberen? Verder zou ik bij twijfel je dochter wat vaker laten wegen op het CB, dan weet je of ze inderdaad te weinig aankomt of dat het toch meevalt.

Heel veel sterkte in elk geval,

Ida

Als ze alleen spuugt van de flesvoeding kan het ook komen door de speen die op de fles zit, dan kun je een langzamere nemen. Ik heb het ook gehad met mijn kindje, soms gaat het ook vanzelf over, is het een wenperiode, maar bij als je het niet vertrouwd, wel hulp zoeken. Succes!

Hoi,

Kan het niet zijn dat ze teveel krijgt? Dit is best een grote hoeveelheid in een keer volgens mij. Het teveel aan voeding spugen ze uit.
Verder heb ik gehoord dat de difrax flessen erg snel gaan en dan soms de zuigbehoefte nog niet is bevredigd, dus misschien helpt een andere fles inderdaad.

groetjes

Hoi hoi,

Het kan inderdaad komen doordat je kleintje te gulzig drinkt en daardoor teveel lucht binnenkrijgt.

Wij hebben in het begin ook de difraxflessen gehad maar daar moest Sven ook erg van boeren en vaak ging de helft er langs. Ik vind die spenen echt waardeloos.
Nu hebben wij de Bfree fles en dat gaat echt super. Je kunt die bestellen via babywalz.nl en ik zag ze ook bij een DA drogist (niet bij alle DA's hoor). Er zit een goed ventilatiesysteem in en de spenen zijn erg soepel.

Daarnaast hadden wij Sven zijn bedje bij het hoofdeinde opgehoogd waardoor het schuin stond. De zwaartekracht hielp het spugen daardoor ook tegengaan.

Ik zou  eerst een andere fles proberen. Gaat het dan niet over, dan zou ik toch eens met de huisarts overleggen. Misschien dat haar maagklepje niet goed afsluit? Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar goed, je moet niet meteen van het ergste uitgaan.

Heel veel succes en geniet van je meisje!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Wj hebben ongeveer hetzelfde gehad Wilde niet uit de borst drinken en spuugde bij het leven.

Gelukkig gaat het nu goed.
Als je nutriton gaat gebruiken hou er dan rekeing mee dat je een 3 standen speen neemt.
Merel kreeg de nutriton erbij een gewone speen niet uit.
Dan werd de voeding te dik en er zitten eigelijk een soort korreltjes in die niet door het gaatje passen.

Verder zijn wij overgestapt op een andere voeding na 11 weken kolven en 5 weken nutrilon en nutriton eroorheen ben ik voergestapt op voeding van het kruidvat.
De comfort voeding daar zit al een beetje JBPM (nutriton) doorheen.
En wat denk je binnen een week spuugde ze bijna helemaal niet meer.
Nu we ook haar boertjes naar boven kloppen (onderaan de rug beginnen en langzaam van uit de zij naar het midden en steeds een stukje omhoog) spuugt ze nog hee af en toe.

Meestal als de spenen toe zijn aan vervanging gaat ze weer meer spugen.

Ik zeg niet dat het voor jou kleintje ook helpt maar die JBPM kun je proberen.
Daarna je kleintje een poosje rechtop houden zodat de voeding dikker kan worden en het moeilijker wordt om terug te geven.
Verder zo min mogelijk bewegen net na de voeding. Dus eerst de luier verschone dan pas een voeding. Niet gelijk in badje maar even een uurtje wachten of voor de voeding uit.

In elk geval sterkte ermee en hopelijk wordt het voor je kind ook gauw minder.
Ik vond het altijd zo een sneu gezicht als er zo een golf terug kwam..
Om nog maar te zwijgen over de 10 spuugdoekjes elke dag in de was en het 2 keer verschonen van kleren etc.
Wat ik trouwens nog steeds doe met het bedje is een flanellen luier , dan het onderlakentje en dan nog een hydrofiele luier eroverheen.

Op die manier wordt het matrasje minder vies en al sze heeft gespuugd hoef ik alleen maar de hydrofielel luier te verschonen.
Behalve als het heel erg is natuurlijk dan wel het hele bedje maar dat gebeurd niet zo vaak meer.
Gelukkig.

Hoi

Misschien heeft je dochtertje gewoon last van reflux (gaat vanzelf over)
voor een beschijving :  http://www.e-gezondheid.be/  bij zoeken invullen: Reflux en dan de link kinderziekten openen   (staan allemaal babyproblemen, ergens in het midden staat reflux)
onze zoon heeft het ook gehad, alleen kwam zn eten er niet uit, maar ging op en neer in zn slokdarm. Hij is nu een half jaar het het gaat een stuk beter.
Als advies kregen wij van de kinderarts, een half uur na de voeding hem rechtop houden, zo veel mogelijk rechtop tijdens voeden en zn bedje en box schuin zetten zodat zn eten goed kan zakken.
Het kan ook een teken van allergie zijn.
Als je het niet vertrouwd gewoon terug gaan naar de dokter hoor, je moet altijd op je gevoel afgaan.

groetjes

Terug
Bovenaan