wie weet wat ik nog kan doen?

Hoi,
Nou ik zit dus met hetzelfde probleem als kari (help, mijn baby heeft zo'n honger) . Mijn zoon is nu 5 weken, weegt ruim 4600 gram en hij krijgt 7 flessen van 120. Nou eet hij die niet altijd helemaal leeg maar aan het eind van de dag heeft ie zo'n honger dat ie wel 150 eet. Volgens mij krijgt ie nu dus veel te veel voeding. Een paar dagen geleden at ie z'n flesjes van 120 nog niet eens leeg, sterker nog, hij kwam soms zelfs niet eens aan de 80 (wat toch wel het minimale was)
Ik wordt er ook wat moedeloos van, want ons kleintje slaapt daarbij dus ook bijna niet. Overdag wil ie niet in z'n eigen bedje slapen, alleen bij mij op m'n borst en 's nachts gaat het slapen de laatste 2 nachten ook niet geweldig. Hij slaapt vanaf 2 uur ongeveer een uurtje en daarna begint ie weer te huilen, na 5 minuten stopt ie weer en een half uur later weer 5 min. huilen, dan weer stoppen en een kwartier later weer, het enige wat dan helpt is of eten, of bij ons in bed nemen (wat ik liever niet doe, vindt dat zo gevaarlijk)
Ik probeer om die regelmaat erin te krijgen, maar als hij niet wil slapen, dan lukt dat dus niet. Ik heb enkele dagen geprobeerd hem te laten huilen voor 15 minuten, werkt niet. Ben bij hem blijven zitten tot ie sliep, is 1x gelukt en daarna niet meer.  "wakker"in bed, is nog nooit gelukt, hem slapend in bed leggen, lukt heel soms. Inbakeren mag ik niet doen, omdat zijn heupjes nog moeten worden gecontroleerd, maar dit gaat pas over 3 mnd gebeuren (wegens botafwijking)  
Ik raak een beetje door de mogelijkheden heen, maar misschien kan iemand me een tip geven. Ik heb zelf het idee dat ie toch te weinig eten krijgt, maar zeker weten doe ik het niet....
Gelukkig is het verder wel een ontzettend lief mannetje en heeft ie m'n hart gestolen, maar die onzekerheid hé.

groetjes van angela

hoi angela,

inbakeren mag je niet maar ik heb heel veel positieve dingen over de bakerzak gehoord, die zit niet strak maar geeft toch het "veilige" gevoel aan je baby, is dat niks voor jou? moet je maar eens kijken op www.bakerzak.nl.

groetjes,
daphne

Hoi,

Ik heb inderdaad zo'n bakerzak, want ik mocht ook niet inbakeren vanwege een verschuiving in de werveltjes. De bakerzak helpt bij mij heel goed, Esther slaapt hier heerlijk in. Het geeft haar veel geborgenheid en is lekker warm. Ze mept zichzelf ook niet meer wakker. Dus inderdaad het proberen waard!

Ik weet niet wat voor voeding je geeft, maar mijn kindje weegt minder dan het jouwe en eet veel meer! Volgens de richtlijnen van Nutrilon mag je kindje 5x 165cc (150 water + 5 schepjes) en volgens de cb-arts was het ook niet erg als dat af en toe 6x 165cc werd. Esther was ook erg onrustig en wilde ook niet slapen: tegen de tijd ze moe was van het wakker zijn, was ook haar buik weer leeg! Grotere flessen in combinatie met die bakerzak waren bij ons de oplossing. Vanaf dat moment zat ze meteen in het ritme: ze wordt wakker, drinkt 165cc (soms ietsje minder), kwartiertje uitbuiken bij papa of mama, dan een half uur/drie kwartier wakker en spelen of oefeningetjes doen en dan weer wakker naar bed. Ze brult dan 5 minuten en valt dan echt van het ene op het andere moment in slaap.
Het is dus niet erg om een grotere of extra fles te geven als je kindje nog honger heeft. Misschien slaapt je kindje beter met iets meer voeding?

Succes!

Eveline

hoi,

ik vind het niet zo weinig eten, Nynke krijgt over de hele dag ook 840 cc. op het cb zeiden ze dat alles tussen de 750 en 900 cc nu goed voor haar is en ze weegt 4700 gram. maar ik heb zelf wel zoiets van als ze echt honger heeft krijgt ze meer hoor. maar het is in ieder geval een richtlijn, het is ook zo moeilijk af en toe!

groetjes,
daphne

Ik zou ook grotere flessen gaan geven en dan kijken of hij misschien wat meer tijd er tussen heeft zitten. Als hij echt voldaan is dan zal hij waarschijnlijk beter slapen.
Die bakerzak is ook een goed idee.
Wat ook wel eens helpt qua slapen is een t-shirt of iets anders wat jij op je huid hebt gedragen bij je kind in bed leggen. Dat geeft een vertrouwd en veilig gevoel. Omdat je schrijft dat hij wel bij jou op de borst slaapt.
Het CB heeft een bepaalde manier van uitrekenen hoeveel voeding je kind mag hebben. Heeft met het gewicht te maken. Ik ken de formule niet anders zou ik het zo voor je uitrekenen. Moet je anders even bij hen navragen. Of misschien weet iemand anders van het forum dit.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

hoi angela
gewoon meer geven hoor!ik heb alle tabellen en adviezen naast me neer gelegd en geef boas nu 7 x 125,voor hongerige baby's.sindsdien gaat het stukke beter!hij huilt alleen nog vlak voor etenstijd,elke 3 uur en verder doet hij het er prima op.ik was bang voor verstopping en spugen,maar niks hoor..een heerlijk tevreden mannetje.ik twijfelde even of ik 6 x 150 zou proberen,dus elke 4 uur,maar ik denk dat ie ondanks de grotere fles toch na 3 uur weer komt.en eenmaal honger,dan is er geen houden meer aan.rekken is echt geen optie,dan krijgt ie alleen maar meer honger en wil na de fles een uur later alweer eten.dus ik hou dit ritme nu even vast.
succes!

Het CB heeft een bepaalde manier van uitrekenen hoeveel voeding je kind mag hebben. Heeft met het gewicht te maken. Ik ken de formule niet anders zou ik het zo voor je uitrekenen. Moet je anders even bij hen navragen. Of misschien weet iemand anders van het forum dit.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

die formule is 150 ml x het gewicht gedeeld door het aantal flessen.dat is bij boas dan 85 cc.arm kind.ik vind t niks,die formule.

Terug
Bovenaan