Wie werkt er nog fulltime?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje,werken jullie allemaal fulltime en vinden jullie dit zwaar?
Ik werk 40 uur op kantoor maar ben nu al sinds een weekje thuis omdat ik erg moe ben last van flauwvallen en stress.
Op mijn werk is het heel erg druk ik word ook gebeld door mijn werkgever dat het druk is nu ik er  niet ben en dat ze  niet weten  hoe sommige dingen moeten,ik voel me hierdoor erg gespannen want ik kan in deze toestand niet komen werken ik lees ook dat stress op je werk slecht is voor de zwangerschap dat de kans op een huilbaby dan aanwezig is en je kindje daardoor minder goed groeit.
Ik wil gewoon nu even aan mezelf denken en aan de  baby  en niet aan mijn werk maar dat is moeilijk als je telkens gebeld word.
Morgen heb ik mijn eerste zwangerschapsgym en mijn baas vind dat ik daar niet naar toe moet gaan,omdat hij vind als ik naar gym ga ik me dan teveel inspan en nog langer niet kan werken.
Ik zelf heb juist zoiets van misschien is dat juist wel even een goede ontspanning.

Wat is jullie mening?
Hebben jullie hier zelf ook ervaring mee?

Liefs Zonnetje(22 weken)

Hoi Zonnetje,

Ik werk zelf nog maar 3 dagen (heb al een dochter van bijna 3 jaar), maar bij de zwangerschap van haar werkte ik ook nog 5 dagen. Dat vond ik toen ook wel erg zwaar.
Nu met 3 dagen gaat het wel, kun je tussendoor even bijtanken zeg maar.

Maar ik zou als ik jou was  gewoon naar de zw.gym gaan hoor! Je moet  even lekker aan jezelf denken.
Ik vroeg me alleen af: waarom heb je dat tegen je baas verteld? Het is toch in de avonduren, dus dat had hij dan toch niet geweten? Ik zou er lekker mijn mond over gehouden hebben, en gewoon naar de gym zijn gegaan.

Veel succes!

groetjes Sanneke (20 wkn & 4 dgn)

Hoi Sanneke,

Ja ik dacht ik zeg het hem omdat ik dacht dat dat juist wel goed was het is een soort van ontspanning,mijn baas denkt alleen dat zwangerschapsgym echt springen en druk doen is enzo.
Maar ja ik had er inderdaad achteraf ook alweer spijt van dat ik hem dat verteld heb,..

liefs Zonnetje

Hoi Zonnetje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat 40 uur werken te zwaar is momenteel. Ik ben nu bijna 28 weken zwanger van ons eerste kindje en werkte ook voor mijn zwangerschap al 24 uur en ik doe dat nu nog steeds. Ik merk echter wel dat het zwaarder wordt om zo'n 11 uur per dag (reis- en werktijd) van huis te zijn en heb na een werkdag geen energie meer om dingen te ondernemen. Ook raak ik op mijn werk steeds minder gestructureerd (schijnt er ook bij te kunnen horen) en dat zorgt weer voor onrust, want waar was ik toch gebleven en wat moet ik allemaal nog doen. Ik werk met lijstjes met taken die ik moet doen, want anders vergeet ik de helft , iets waar ik anders niet snel last van had. Ik tel de dagen tot mijn verlof (nog 18!).

En die zwangerschaps gym is echt geen springen e.d. hoor het is juist voor je ontspanning. Een moment van rust voor jou en je kindje en bewust stil staan bij wat er komen gaat. Ik zou zeker gaan!!

Probeer je niet te veel aan te trekken van je baas, jouw gezondheid en die van je kindje zijn momenteel nummer 1. Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer goed naar je lichaam te luisteren!

Sterkte!

Karin

hallo,

Ik vind de zwangerschapsgym juist ook een vorm van ontspanning.
Wij staan nu echt tijdens de cursus niet te springen hoor eerst vaak
een poosje kletsen gezellig kennis maken en daarna wat oefeningen
op de mat of op de stoel echt niet veroeiend hoor. Ik zou er heen gaan
echt leuk en gezellig...
gr damam

Hai Zonnetje,

Je hebt het goed gedaan hoor door je ziek te melden. Je moet voor jezelf kiezen, je baas zal niet voor jou zorgen dus dat moet je zelf doen. En als jij vindt dat je van de zwangerschapsgym ontspant moet je gewoon lekker gaan. Dat gaat je baas niks aan. Misschien is het een idee om eens met je bedrijfsarts te praten. Die kan er misschien voor zorgen dat je bijvoorbeeld maar voor 50 procent gaat werken zodat het niet zo zwaar voor je is.
Ikzelf heb tijdens mijn zwangerschap fulltime gewerkt. Dat was ook een stressvolle baan. Ik heb meerder malen naar mijn leidinggevende aangegeven dat ik het teveel vond maar er werd te weinig mee gedaan. En ik durfde me niet ziek te melden. Uiteindelijk ben ik zeer ernstig ziek geworden en heb ik een maand in het zhuis gelegen. Het was echt kantje boord. Ik wil je natuurlijk niet bang maken en je weet nooit of dit in mijn geval door het werk kwam, maar het zal iig niet geholpen hebben.

Mijn motto; Werk is maar werk, wees zuinig op je lijf.

Ik werk ook nog nog full-time 38 uur in de week, maar merk wel dat het zwaarder word. ik werk nl in een bakkerswinkel dus sta ook nog de hele dag.
Nou zijn mijn uren tegenwoordig wel meer verdeeld zodat ik niet iedere dag van 7 tot 18 moet werken want dat ging niet meer, en mocht ook niet meer van de verloskundige.
Maar zodra ik van mezelf weet dat ik het niet meer aan kan dan ga ik toch proberen om me eigen gedeeltelijk ziek te melden.
En wat betreft je zwangerschapsgym dat moet je gewoon gaan doen!
Groetjes

Hpi Meiden,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook altijd fulltime gewerkt.
Nu bij deze zwangerschap werk ik ook nog fulltime in het kinderziekenhuis, daarnaast ben ik in opleiding tot kinderverpleegkundige en moet ik dus in mij vrije tijd veel huiswerk maken. Als leerling heb je ook op je werk de hele tijd het gevoel dat je op je tenen moet lopen. Dan wil ik ook nog veel tijd besteden aan mijn zoontje van 2 en half en dan natuurlijk als het gebruikelijke er nog naast van huishouden en mijn vriend.
Ik ben nu pas 7 en halve week zwanger, maar voel me ook zo moe en misselijk. Ik geef eerlijk toe dat ik het eigenlijk niet meer trek.
Mijn vriend probeerd veel te helpen door mij in het weekend uit te laten slapen, te koken en dat soort dingen.
Maar het blijft gewoon allemaal te veel. Ik denk er nu8 dus serieus over na om te stoppen met mijn opleiding, maar dat zou wel betekenen dat ik niet in het kinderziekenhuis mag blijven werken en dus een nieuwe baan moet zoeken en mijn opleiding terug moet betalen. En het stomme is, ik ben in februari klaar, maar zelfs die 4 maanden zijn me gewoon te veel.

groetjes Natas

Terug
Bovenaan